
„Poštovanje mora da se zaradi“: 7 kvaliteta ljudi koji su veoma poštovani na poslu
Poštovanje je nešto što se ne stiče automatski. Mora da se zaradi. Kada ste na liderskoj poziciji, imperativ je da vas ljudi sa kojima radite poštuju.
Možda će poštovati vaše radne navike, inteligenciju ili sposobnost da zaključite posao. Ipak, treba poštovati više od toga. Ako možete da zaradite njihovo poštovanje kao osoba, onda ste zaista pobedili u „igri“, piše Entrepreneur.
Evo nekoliko saveta kako da zaradite više poštovanja:
Budite ljubazni
Uvek budite ljubazni prema svima koje sretnete tokom dana, od članova porodice i saradnika do osoblja u prodavnici. Ukažite drugima isto poštovanje koje biste vi želeli da imate. Otvorite vrata kafića za osobu iza vas ili pustite osobu sa jednim artiklom da ide ispred vas u prodavnici. Recite „molim vas“ i „hvala“ kad god je to moguće.

Poštovanje, ljubaznost (Unsplash)
Ukažite poštovanje
Eliminišite ponašanje bez poštovanja, kao što je prevrtanje očima, prekidanje ili negativan razgovor o nekome. Zbog toga ne postoji poštovanje prema osobi sa kojom komunicirate. Tako se odvraća ili sprečava dalje uključivanje ili rešavanje problema. Umesto toga, negujte okruženje u kom se sluša sa poštovanjem. Svako zaslužuje da bude saslušan, čak i ako niste saglasni sa nečijim stavovima ili mišljenjima. Razmislite kako biste želeli da vas tretiraju ako imate nešto da kažete, posebno ako imate važno pitanje.

Poštovanje (Unsplash)
Slušajte dobro
Slušanje je aktivan proces, a ne pasivan. Razmisli pre nego što progovoriš. Najčešće u današnjim razgovorima, komentari jedne osobe „pokreću“ misli kod slušaoca, koji potom na isti način iznosi svoju priču. Umesto da pričate svoju priču, postavljajte pitanja koja podstiču govornika da vam kaže više. Većina ljudi će biti polaskana što vam je stalo.

Poštovanje, slušanje (Unsplash)
Budite od pomoći
Ljudi zarađuju poštovanje tako što su uvek spremni da pruže ruku kada su nekome potrebni ili primete priliku da pomognu. Potražite mogućnosti za pomoć koje ste ranije možda zanemarili. Da li je saradniku potrebna pomoć oko velikog projekta? Možete li da uzmete šoljicu kafe za nekoga? Potrudite se da budete od pomoći nekoliko puta dnevno.

Poštovanje, pomoć (Unsplash)
Ne pravdajte se
Vaši postupci su zasnovani na vašim izborima, a osim nekih nepredviđenih okolnosti, nema razloga za izgovore. Na primer, ako stalno kasnite, ne smišljajte jadne izgovore. Priznajte svoje greške i umesto da se zadržavate na njima, tražite prilike da ih prevaziđete i sledeći put budete bolji. Umesto da se fokusirate na svoje nedostatke, pitajte: „Kako mogu da popravim svoje ponašanje ili situaciju?“

Greška (Unsplash)
Pokažite bes
Zadržavanje besa ne šteti nikome osim toj osobi koja je ljuta. Ako se uznemirite, dozvolite sebi da na trenutak budete ljuti, a zatim nastavite dalje ili ispravite situaciju ili je ostavite iza sebe. Dajte sebi i drugima odmor. Oprostite, pa zaboravite.

Bes (Unsplash)
Budite voljni da se promenite
To što ste neumoljivi nikuda vas neće odvesti. Shvatite da proces evolucije uključuje promenu. Potrudite se da rastete kao ličnost: naučite nove veštine, isprobajte nove aktivnosti i posebno preispitajte svoja automatska ponašanja. I ne zaboravite da čestitate sebi na napretku koji ste postigli na putu da postanete bolja osoba.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash