Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Placemaking – Stvaranje sadržajnijih destinacija

    Piše: Maxence Liagre, CEO MPC Properties

    U poslednjih nekoliko godina, strategija „Placemaking“ (kreiranja identiteta prostora) za industriju šoping centara postala je neophodna, bez obzira na to da li uzimamo u obzir prihodujuću imovinu, ili budući razvoj. Godina 2020. je upravo to i naglasila, čime se stvara i dodatan pritisak na njenu primenu, jer je stvarnost majke prirode i iznenadna potreba za fizičkim udaljavanjem kupaca još više usmerila na prihvatanje e-trgovine.

    Briga o zdravlju biće prioritet i u godinama pred nama i neće tek tako nestati iz uma i navika ljudi ni u periodu kad Covid-19 popusti. Tako da bi i u budućnosti šoping centri trebalo da ostanu „sigurne zone“ kao što su to decenijama ranije i bili, kako u pogledu zdravog okruženja tako i u pogledu bezbednosti. Tokom posete šoping centrima posetioci bi trebalo da se osećaju maksimalno komforno i opušteno, a budućnost će samo još više naglasiti integraciju preventivnih mera u svakodnevno funkcionisanje šoping centara. Međutim, najveći fokus će biti na kreiranju komunikacija koje treba prebaciti iz aktuelnog tona straha i stresa na humaniji i ohrabrujući ton, sa ciljem da se ljudi opuste i da se im povrati poverenje, ali pre svega da se promeni percepcija šoping centara kao „rizičnih destinacija“. Pored toga, treba zadržati opreznost i u pogledu svih izazova koji nam u budućnosti predstoje, a brend politika šoping centara mora na prvo mesto staviti zdravlje, sreću i dobrobit svakog posetioca i kupca centra.

    Dodatni izazov strategije kreiranja identiteta prostora za šoping centre je ekspanzija i razvoj e-trgovine, koja ima sve veći uticaj i značaj u životima ljudi, pa je neophodno taj segment integrisati u poslovanje na najbrži i najefikasniji mogući način.

    Naši sistemi više nego ikada pre moraju biti proaktivni kada je proces uvođenja e-trgovine u šoping centrima u pitanju i pored shvatanja koliko je argumenata na protivnoj strani. Ovo podrazumeva uvođenje centralizovanih usluga „klikni i preuzmi“ (‘click & collect’) kako za naše zakupce, tako i za same kupce, obezbeđivanjem odgovarajućih resursa i prostora. Šoping centri bi trebalo da postanu preferirana odredišta za e-trgovinu, jer poseduju puno mogućnosti da upravo e-kupovina upotpuni već postojeće fizičko iskustvo. Dodatni potencijal i mogućnosti za takav razvoj su praktično beskrajni, jer je srž ideje kreiranja identiteta prostora uz stvaranje visokokvalitetnih destinacija na kojima ljudi žele da budu.

    Kada su u pitanju očekivanja za 2021. godinu, ona bi trebalo da bude bolja godina za našu industriju, a sada je pravo vreme za akciju i pripremu. Baš kao što je „baby boom“ bio rezultat iznenadne eksplozije slobode nakon dugog perioda frustracije, realno je da možemo očekivati „procvat šoping centara“ u drugoj polovini sledeće godine. Od nas će se očekivati da budemo puno aktivniji, fleksibilniji, bolji i da kroz svoje delovanje pokažemo da smo se nadogradili i da nas je ovo prinudno razdvajanje naučilo da svoje omiljene kupce uvažavamo na potpuno nov način.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE