Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    hotel Moskva

    Otmenost i gastronomsko nasleđe: Restoran „Tchaikovsky” nije samo gastronomska destinacija – to je doživljaj

    „Kroz svoje ugostiteljske bisere – restoran ’Tchaikovsky’ i ’Cafe’, kao i kroz poslastičarnicu ’Moskva’ – hotel ’Moskva’ ne samo da nudi vrhunske specijalitete već i stvara nezaboravan doživljaj”, poručuje Đorđe Klipić, šef restorana „Tchaikovsky” u hotelu „Moskva”. On ističe da nas svaka poseta tom mestu vodi na putovanje kroz vreme, gde se gastronomsko nasleđe Srbije, elegancija i inovativnost stapaju u savršen sklad.

    Zbog čega je restoran „Tchaikovsky” u hotelu „Moskva” mesto gde se „degustira tradicija i pije otmenost”?

    ‒ Hotel „Moskva”, sa svojih 115 godina istorije, čini dragulj Beograda. To nije samo zdanje, on je živi simbol grada, koji se s ponosom odupire vremenu. Ova monumentalna građevina nije samo mesto za smeštaj, već i čuvar tradicije, vrhunskog gostoprimstva i izvanredne gastronomije. Nije teško primetiti da isti srdačni osmesi i iskusne ruke brižljivo kroje uslugu gostima već dve decenije, predstavljajući živopisan portret vernosti i predanosti.

    Kroz svoje ugostiteljske bisere – restoran „Tchaikovsky” i „Cafe”, kao i kroz poslastičarnicu „Moskva” – hotel „Moskva” ne samo da nudi vrhunske specijalitete već i stvara nezaboravan doživljaj. Svaka poseta ovom mestu je putovanje kroz vreme, gde se elegancija i inovativnost stapaju u savršen sklad.

    Hotel Moskva

    Hotel Moskva

    Restoran „Tchaikovsky” nije samo gastronomska destinacija – to je doživljaj. Dok uranjate u atmosferu ovog ekskluzivnog restorana, prožetog bogatom istorijom Srbije, osećate se kao putnik kroz vreme. Mirisi stare bakine kuhinje, umetnički dodiri u dekoraciji i zvuk klavira koji nežno dopire iz pozadine čine ovu posetu pravim umetničkim iskustvom.

    Koncept jelovnika oličava eleganciju i inovativnost, crpeći inspiraciju iz bogate istorije i gastronomskog nasleđa Srbije, čuvajući ukuse starih recepata servirane na novi, otmen način. Svaki tanjir odražava pedantnu izradu i pažnju posvećenu detaljima, koji su postali potpis restorana „Tchaikovsky”. Mesto gde se „degustira geografsko poreklo i pije otmenost”.

    Jelovnik restorana „Tchaikovsky” je pravi putopis kroz Evropu. Kroz koje predele Starog kontinenta nas on vodi dok uživamo u mirisima i ukusima?

    ‒ Naš jelovnik u restoranu „Tchaikovsky” zaista je poput putovanja kroz čarobne predele Evrope. Mediteran je naš izbor, a odabrali smo ga s namerom da pružimo specifično iskustvo, omogućavajući gostima da u samom srcu Beograda uživaju u divljoj ribi i plodovima mora koji dolaze direktno iz Grčke. To nije samo gastronomski izbor, već i poziv na doživljaj autentičnog stila mediteranskog života.

    Fascinantna je kulturna sličnost između Mediterana i našeg regiona. Narodi sa obe strane jednako strastveno uživaju u pripremanju i konzumiranju hrane i to je ta nit koja nas spaja. U duhu Mediterana i starih srpskih običaja, gde sve generacije sede za stolom, gde su priče mostovi između prošlosti i sadašnjosti, gde se deli hrana, priznajemo ovaj način života kao umetnost zajedništva, koju želimo negovati.

    Hotel Moskva

    Hotel Moskva

    Jelovnik koji kreirate vodi nas od Alpa do Mediterana, ali je zasnovan na domaćim proizvodima sa geografskim poreklom. Koliko je to važno?

    ‒ Namirnice nabavljamo isključivo od proverenih i najkvalitetnijih dobavljača, naglašavajući važnost domaćih proizvoda sa geografskim poreklom. Na jelovniku restorana „Tchaikovsky” mogu se pronaći jela sa geografskim poreklom iz Grčke, Italije i različitih krajeva Srbije. Posvećeni smo tome da naš jelovnik bude isključivo od zanatskih proizvoda, izbegavajući industrijsku proizvodnju.

    Konkretno, izabrao sam sir „đubek” zbog njegovog tradicionalnog recepta, spremljenog onako kako su ga nekad pravili u Mlekarskoj školi u Pirotu. Mleko sa Stare planine dodatno naglašava autentičnost donoseći mu jedinstven ukus geografske regije, zahvaljujući travi i bilju kojima se goveda hrane na tom području.

    Geografsko poreklo namirnica ima ključnu ulogu, ali posebno vodimo računa o zanatskoj proizvodnji. Ne koristimo industrijske proizvode, već biramo pažljivo iz najrazličitijih delova Srbije, Grčke i Italije. Primeri su Mlekarska škola iz Pirota, proizvodi iz Vojvodine, kao što je kulen, teletina i jagnjetina iz Novog Pazara i Sjenice.

    Ne postoji kuhinja u kojoj se niste oprobali, ali vas je ljubav prema svojoj zemlji vratila korenima i srpskoj kuhinji. Koliko je ta naša, domaća kuhinja dobar osnov za vrhunski meni?

    ‒ Na temeljima naše kuhinje su se gradile i kuhinje drugih zemalja, jer je naša kuhinja, zaista, nešto posebno. U srcu Srbije, ljudi na selima i dalje neguju tradicionalne načine proizvodnje i gaje stoku onako kako se to radilo od davnina, na prostranim pašnjacima.

    Različiti predeli u Srbiji obiluju različitim svojstvima. Na primer, staroplaninska stoka pase lekovito bilje, dok zlatiborska pase na različitim nadmorskim visinama, što utiče na bogatstvo ukusa. Naša, domaća kuhinja je zaista dobar osnov za vrhunski meni, jer nam omogućava da koristimo autentične i visokokvalitetne sastojke iz raznih delova zemlje, stvarajući tako specifične i nezaboravne ukuse.

    Osim kulinarskog znanja i umeća, kakve liderske veštine mora da poseduje osoba koja ima to prestižno zvanje „chef de cuisine”?

    ‒ Imati zvanje „chef de cuisine” zahteva više od samog kulinarskog majstorstva. Ključno je formirati snažan i kvalitetan tim ljudi koji dele istu strast i ljubav prema poslu. Osim toga, važno je biti konstantan u pružanju inspiracije i vođenju tima kroz različite izazove. Prisutnost je ključna – ne samo u kuhinji već i u timskim odnosima. „Chef de cuisine” treba razumeti dinamiku tima i biti podrška svojim saradnicima.

    Hrabrost je, takođe, od suštinskog značaja, jer svaki dan donosi nove izazove. Biti spreman na eksperimentisanje, istraživanje novih ideja i hrabro se upuštati u nepoznato – to je ono što čini kulinarsko putovanje uzbudljivim. Od šefa kuhinje se očekuje da bude vođa koji inspiriše i motiviše svoj tim, razvija talente svojih saradnika i gradi pozitivnu radnu atmosferu. Ključ uspeha leži u ravnoteži između umetnosti kulinarstva i veštine vođenja tima.

    Kada razmišljate o planovima za iduću godinu, da li su oni više poslovni ili privatni? Šta ste sebi poželeli za 2024. godinu?

    ‒ Kada je reč o poslovnim planovima, već radimo na novim konceptima za „Cafe Moskva” pripremajući novi jelovnik i bogatu kartu doručka, kako bi naši gosti već na proleće mogli da uživaju u novim gurmanskim interpretacijama. Takođe, razvijamo nove gastronomske kreacije, koje će zasigurno očarati nepce naših gostiju, a nadamo se da će pronaći svoje posebno mesto na budućem meniju restorana „Tchaikovsky”.

    U 2024. godini želim sačuvati svoj dragoceni tim, ljude koji su uz mene i sa mnom. Planiram da im, kroz različite obuke i edukacije, pomognem da postanu bolji od onoga što već jesu. Želja mi je da, zajedno sa njima, ostvarim velike ciljeve o kojima mašta svaki pojedinac koji se bavi ovim poslom, a to ćemo vam otkriti kada dođe vreme.

    Za kraj, želja svih nas treba da bude da svet postane bolje mesto, ispunjeno ljubavlju, razumevanjem i harmonijom. Kroz svoj rad i lični angažman nadam se da ćemo doprineti stvaranju takvog sveta, gde se cenimo i podržavamo, gde se umetnost hrane spaja sa duhom zajedništva. 

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Hotel Moskva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE