Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, zaposleni, dobrobit, radnici

    “Osećam se iscrpljeno zbog posla”: Radnici u Srbiji angažovani na poslu, ali nisu lojalni poslodavcu

    Firma Luppa, koja kompanijama nudi temeljnu analizu toga koliko su radnici zadovoljni i angažovani na radnom mestu, godišnje objavljuje analize zadovoljstva radne snage u čitavom regionu, a upravo su izašli podaci za 2023. godinu.

    Velika analiza zadovoljstva zaposlenih obuhvata Srbiju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju. 12.000 ispitanika dalo je odgovore na preko 100 detaljnih pitanja, a rezultati su podeljeni u 12 kategorija: promene i inovacije, angažovanje, saradnja, balans poslovnog i privatnog, komunikacija, uslovi rada, učenje i razvoj, vizija i smisao, autonomija, rukovođenje, organizacija posla i lojalnost.

    Šta kažu rezultati?

    Na skali od 0 do 5, Srbi su zadovoljstvo svojim radnim mestom ocenili tek ocenom 2.38, što je nešto niže nego u 2022. godini kada su svoje zadovoljstvo ocenili sa 2.44.

    Najbolje su ocenili angažovanje unutar kompanije koju su ocenili ocenom 2.95, dok su najlošije ocenili lojalnost, i to niskom ocenom 1.86.

    Analiza je takođe pokazala zadovoljstvo po godinama, polu, veličini firme i industrijama, a daje i uvid u najbolje i najlošije ocenjena pitanja, stručnog naziva čestice. I iako se radnici trude da održe reputaciju svog poslodavca na visokom nivou čak i van radnog vremena i okruženja – upravo to je najbolje ocenjena čestica – zbog posla se često osećaju umorno i iscrpljeno, što je najlošije ocenjena čestica od njih stotinak.

    Šta radnici iz Srbije misle o radu u inostranstvu?

    Kada govorimo o angažovanju zaposlenih na radnom mestu, na skali od 1 do 10, Srbi su “zlatna sredina” – ocena eNPS-a, odnosno Employee Net Promoter Scorea iznosi 5.16.

    Ostale rezultate ove temeljne analize, kao i druge najbolje i najlošije ocenjene čestice u upitniku koji se sastoji od preko 100 pitanja, a koji je nastao u saradnji sa naučnicima iz Business Psychology Lab-a, možete pronaći na Luppinom sajtu, a tamo možete pronaći i rezultate zadovoljstva i angažovanja u drugim državama iz regiona!

    Kako učestvovati u istraživanju?

    Pored Deep Dive-a, alata namenjenog kompanijama koje žele da ispitaju zadovoljstvo i angažovanje svojih zaposlenih i da na osnovu dobijenih podataka kreiraju akcione planove sa ciljem da unaprede zadovoljstvo na radnom mestu, smanje fluktuaciju, i generalno unaprede svoj employer brending, Luppa u svom portfoliju produkata ima i Personal Luppa upitnik. Radi se o besplatnoj verziji istog upitnika koji koriste kompanije za svoja istraživanja, a koja je namenjena pojedincima koji žele da detaljno ispitaju i analiziraju sopstveno zadovoljstvo i angažovanje. Svi koji popune upitnik, dobiće na mejl analizu sopstvenih rezultata i poređenje sa rezultatima industrije i zemlje u kojoj rade. Na osnovu ove analize, svaki pojedinac u radnom odnosu može da donese pametne odluke o budućnosti svoje karijere, a isti rezultati se koriste za izradu detaljnih analiza zadovoljstva i angažovanja radne snage u regionu. Istovremeno, važno je naglasiti da je popunjavanje upitnika anonimno, besplatno, i da poslodavac ni na koji način ne može saznati da je njegov zaposleni ispunio upitnik.

    Ukoliko ste zainteresovani da detaljnije ispitate sopstveno zadovoljstvo, svoje rezultate možete dobiti popunjavanjem Personal Luppa upitnika i na taj način doprineti budućim analizama, koje Luppa radi sa ciljem da unapredi tržište rada na obostrano zadovoljstvo zaposlenih i poslodavaca.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE