Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Crni petak, šoping (Unsplash)

    Inflacija ih NE DOTIČE: Amerikanci potrošili više od 9 mlrd. USD na CRNI PETAK

    Manija zvana Crni petak generiše sve više novca u svetu, pa i kod nas, a potrošači troše novac ne samo u tržnim centrima već i online.

    Ovome svedoči to da su kupci u Americi potrošili rekordnih 9,12 milijardi dolara u online kupovinu tokom Crnog petka ove godine, prema Adobe-u, koji prati prodaju na sajtovima prodavaca.

    Ukupna online prodaja porasla je za 2,3 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a elektronika je tome dala glavni doprinos, pošto je online prodaja porasla za 221 odsto tokom dana rasprodaje u oktobru. Igračke su bile još jedna popularna kategorija za kupce, porast od 285 odsto, kao i oprema za vežbanje, koja je porasla za 218 odsto.

    Crni petak

    Crni petak (Pixabay)

    Mnogi potrošači su prihvatili fleksibilne načine plaćanja na Crni petak, a sve u borbi sa visokim cenama i inflacijom. Načini plaćanja poput „Kupi odmah, plati kasnije“ porasla su za 78 odsto u poređenju sa proteklim periodom, počevši od 19. novembra. Prihodi od ovakvog načina odloženog plaćanja su porasli za 81 odsto u istom periodu.

    Najpopularniji proizvodi

    Neki od ovogodišnjih najpopularnijih artikala uključivali su igračke, konzole, dronove, Apple MacBook-ove, Dyson proizvode i igračke kao što su Fortnite, Roblox, Bluey, Funko Pop! and Disney Encanto, navodi se izveštaju.

    Kupci su na Crni petak takođe oborili rekord u porudžbinama sa mobilnih uređaja, pošto je 48 odsto online prodaje ostvareno na pametnim telefonima, što je povećanje sa 44 odsto od prošle godine.

    Rekordna potrošnja dolazi nakon snažnog dana kupovine na Dan zahvalnosti, u kojem su potrošači na internetu izdvojili rekordnih 5,29 milijardi dolara, što je 2,9 odsto više u odnosu na prethodnu godinu. Prema Adobe-u, kupci obično troše oko 2 do 3 milijarde dolara na mreži dnevno.

    Sniženje, rasprodaja, kupovina, šoping (Unsplash)

    Sniženje, rasprodaja, kupovina, šoping (Unsplash)

    Za trgovce na malo, ovi brojevi mogu biti obećavajući pokazatelj narednih nedelja. Prognoze za rane praznike su prigušene, a Target, Maci’s , Nordstrom i drugi trgovci su prijavili zatišje u prodaji krajem oktobra i početkom novembra. Osećaj potrošača je takođe oslabio u proteklom mesecu jer se inflacija kreće blizu maksimuma u ​​četiri decenije.

    Iako je Crni petak završen, aktivnost e-trgovine je ostala jaka i tokom vikenda. Adobe prognoze su bile da potrošači potroše 4,52 milijarde dolara u subotu i 4,99 milijardi dolara u nedelju, uoči najvećeg dana kupovine putem interneta u godini, sajber ponedeljka.

    Očekuje se da će ove godine sajber ponedeljak doneti 11,2 milijarde dolara potrošnje, što je povećanje od 5,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prenosi CNBC.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE