Nova fabrika Nestlé – Primer održive proizvodnje hrane

U novoj Nestlé fabrici u Surčinu, koja je svečano otvorena krajem februara, proizvode se sve popularniji prehrambeni proizvodi na biljnoj bazi, za kojima globalno raste potražnja zbog niza zdravstvenih i ekoloških prednosti.

U pitanju je investicija od 80 miliona švajcarskih franaka, koja je omogućila otvaranje 220 novih radnih mesta, bez državnih subvencija. O njenom značaju za privredu Srbije, domaće poljoprivrednike i napore u borbi protiv klimatskih promena, razgovaramo sa Renatom Matusinović, generalnom direktorkom kategorije hrane za jugoistočni evropski region kompanije Nestlé.

  • Šta je uticalo na odluku kompanije Nestlé da baš u Srbiji izgradi fabriku proizvoda na biljnoj bazi?

Više faktora je uticalo na ovu važnu odluku za kompaniju. Pre svega, tokom skoro dve decenije prisustva u Srbiji, Nestlé ima odlično iskustvo sa menadžmentom, zaposlenima i dobavljačima, a beleži i izvanredne poslovne rezultate. Zatim, Srbija ima veliki, još uvek nedovoljno iskorišćeni agrarni potencijal, čijem razvoju želimo da dopronesemo kroz program regenerativne poljoprivrede i to direktno na njivama. Uz podršku naše kompanije domaći dobavljači uključeni u naš program zajedno sa svojim poljoprivrednicima već primenjuju regenerativne prakse koje obnavljaju plodnost zemljišta i biodiverzitet. Prednosti Srbije su očigledne i u pogledu njenog geografskog položaja i saobraćajne infrastrukture, koja omogućava siguran i kvalitetan transport u sve zemlje uvoznice. Na temelju svega toga doneta je odluka da se baš ovde otvori fabrika prehrambenih proizvoda na biljnoj bazi iz našeg asortimana GARDEN GOURMET. Ovaj segment prehrambene industrije sve više raste, kako raste i svest potrošača o vezi između naših prehrambenih izbora i klimatskih promena.

  • Kako će nova fabrika uticati na domaću prehrambenu industriju i privredu?

Ova investicija, vredna 80 miliona švajcarskih franaka, omogućila je otvaranje 220 radnih mesta za nove kolege i odražava viziju kompanije Nestlé o održivoj proizvodnji hrane, koja je dobra za ljude i životnu sredinu, dok istovremeno podržava razvoj lokalne zajednice. U novom pogonu u Surčinu, koji se nalazi pored naše postojeće fabrike, primenjujemo najmodernije proizvodne procese i najnovije prehrambene tehnologije, koje ispunjavaju sve parametre održive proizvodnje. Osluškujući potrebe potrošača, na tržište donosimo inovativne, ukusne i hranljive proizvode na biljnoj bazi kako bismo potrošačima ponudili nove mogućnosti za izbalansiranu ishranu. Sa novom fabrikom, koja se prostire na 18.440 kvadratnih metara, Srbija postaje važan centar za proizvodnju prehrambenih proizvoda na biljnoj bazi ne samo u jugoistočnoj Evropi već i širom kontinenta. Posebno je značajna i za domaće poljoprivrednike jer Nestlé korišćenjem lokalnih sirovina dodatno osnažuje lokalne proizvođače soje. Šireći svoj program regenerativne poljoprivrede u Srbiji, kompanija je 2022. godine uspostavila partnerstvo sa lokalnim dobavljačem sojinog proteina u Srbiji i njegovim poljoprivrednicima kako bi oni prešli na održivije poljoprivredne prakse.

SVAKO TREBA DA IMA MOGUĆNOST IZBORA KAKO BI ISHRANU PRILAGODIO SVOJIM POTREBAMA I ŽELJAMA

  • Biljna hrana važi za održiv izbor, jer zahteva manje resursa i u njenoj proizvodnji se emituje manje štetnih gasova. Da li je to glavni razlog rasta njene popularnosti širom sveta?

Svedoci smo snažnog rasta kategorije hrane na biljnoj bazi u poslednjih nekoliko godina. Nekada izbor nekolicine, „plant-based” je danas sastavni deo ishrane velikog broja potrošača. Tačno je da hrana na biljnoj bazi ima manji ekološki otisak, a to je samo jedan od razloga rastuće popularnosti. Naša odgovornost, kao najveće prehrambene kompanije na svetu, jeste da reagujemo na trendove i zahteve potrošača za ukusnom i nutritivno bogatom hranom na biljnoj bazi. Verujemo u potencijal ove kategorije hrane i želimo da ponudimo potrošačima što raznovrsniju, kvalitetnu hranu, koja će zadovoljiti njihove potrebe i preporučeni unos povrća i žitarica u svakodnevnoj ishrani.

  • Na ovim prostorima se tradicionalno dosta konzumira meso. Kako prosečan srpski potrošač prihvata biljne inovacije i koliko brine o ekološkom otisku onoga što stavlja na tanjir?

Svako treba da ima mogućnost izbora kako bi ishranu prilagodio svojim potrebama i željama, uzimajući u obzir zdravstvene, verske, ekološke i bilo koje druge razloge. Nikome ne treba nametati izbore niti ulaziti u razloge. Na primeru novih azijskih soseva MAGGI, koje smo nedavno lansirali, videli smo da srpski potrošači veoma prate trendove i vole novitete. Hrana na biljnoj bazi je, na primer, dobar izbor i u vreme posta, a ne treba zanemariti ni njene zdravstvene prednosti. Ona sadrži manje kalorija, zasićenih masti i holesterola, a više vlakana, dobrih nezasićenih masnih kiselina, antioksidanasa i mikronutrijenata. Htela bih posebno da naglasim da soja koja se uzgaja za proizvodnju asortimana GARDEN GOURMET, kao i ostali sastojci u našim proizvodima, nije GMO, jer vidim da je to jedna od čestih zabluda koju potrošači imaju. To nije ni „veštačko meso iz laboratorije”, kako se, takođe, pogrešno predstavlja. Soja, koja je kompletan izvor svih neophodnih aminokiselina, jedan je od osnovnih sastojaka proizvoda GARDEN GOURMET.

  • U čemu je značaj biljne hrane za vašu kompaniju?

Strategija kompanije Nestlé je vrlo jasna. Proizvodnjom hrane na biljnoj bazi podržavamo održivu proizvodnju hrane, nudeći nutritivno bogate i ukusne proizvode koji su dobri i za naše zdravlje i za životnu sredinu. U septembru prošle godine, Nestlé je postavio novi ambiciozan cilj da dodatno poveća proizvodnju i prodaju visoko hranljivih proizvoda za 20‒25 milijardi švajcarskih franaka do 2030, što će predstavljati rast od 50 odsto u odnosu na 2022. godinu, a asortiman na biljnoj bazi je deo tog cilja. Istovremeno primenjujemo najviše standarde održivog poslovanja u svakoj fazi naših operacija, od nabavke sirovina, preko proizvodnih procesa i upravljanja otpadom do ambalaže i transporta.

NESTLÉ PRIMENJUJE NAJVIŠE STANDARDE ODRŽIVOG POSLOVANJA U SVAKOJ FAZI SVOJIH OPERACIJA

  • Na otvaranju fabrike naveli ste da su principi cirkularne ekonomije primenjeni još tokom gradnje objekta. Šta još Nestlé preduzima da smanji uticaj na životnu sredinu?

U novoj fabrici pokrili smo 1.150 kvadrata izolacionim pločama od reciklirane ambalaže majoneza i supa Nestlé. I ostale prakse koje primenjujemo dokaz su kako se cirkularna ekonomija može integrisati u modernu prehrambenu proizvodnju. Primenom najsavremenijih proizvodnih tehnologija optimizujemo efikasnost, a uticaj na životnu sredinu svodimo na najmanju meru. U novom pogonu, kao i u starom, nijedan komad otpada ne završava na deponijama, čime je ispunjen ambiciozni cilj ,,Zero waste to landfill”. U obe fabrike koristimo struju iz obnovljivih izvora i savremene sisteme praćenja potrošnje, a posebno smo ponosni na najmodernije postrojenje za prečišćavanje vode, kojim se voda iz proizvodnje tretira i prečišćava kako bi se čista vratila u srpsku prirodu. Naravno, prirodu čuvamo i tako što srpske poljoprivrednike podržavamo u prelasku na prakse kao što su plitko oranje, pošumljavanje, korišćenje organskog đubriva i pokrovnih useva. Na taj način smanjujemo emisiju gasova sa efektom staklene bašte iz zemljišta, dok u isto vreme podstičemo očuvanje njene plodnosti i dajemo doprinos očuvanju biodiverziteta. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife Magazin

Foto: Jakov Simović

What's your reaction?

Komentari

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE