Carlsberg

Niko ne planira da vozi pijan, ali u tom jednom trenutku pomisli da može

Drugu godinu zaredom, brend Tuborg kompanije Carlsberg Srbija u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja otvara važne razgovore o odgovornoj konzumaciji alkohola, kroz kampanju „Uncool Friend“. Kampanja na autentičan i angažovan način preispituje pojam društvene prihvaćenosti i ističe da ponekad treba imati hrabrosti da ne pratimo stav većine, već da uradimo ono što je ispravno, posebno ukoliko ti postupci osiguravaju bezbednost svih nas.

Kampanja podseća da oni koji prijateljima ne dozvoljavaju da voze pod dejstvom alkohola, koji pozovu taksi ili uzmu ključeve od automobila nisu dosadni i „nekul”, već heroji. Njihov glas je možda tiši, ali njihov uticaj je nekada presudan – jer niko ne planira da vozi pijan, ali u tom jednom trenutku pomisli da može.

U Nedelji prevencije povreda u saobraćaju Tuborg je objavio video spot koji se mladima obraća njima prijemčivim jezikom. Spot slavi „nekul“ prijatelje – one koji preuzimaju odgovornost i brinu o našoj bezbednosti, onda kada je to najvažnije. U ulozi naratora pojavljuje se Mašan Lekić, čuveni novinar i voditelj, koji svojim autoritetom i pristupom dodatno osnažuje poruku o važnosti odgovorne vožnje i konzumacije alkohola.

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, u saobraćajnim nezgodama u Srbiji svake godine strada u proseku oko 100 mladih osoba, dok više od 6000 biva povređeno. Tokom 2023. godine život je izgubilo 90 mladih, dok je taj broj do kraja 2024. porastao na 115. U periodu letnjih meseci, naročito tokom juna i jula, dolazi do najvećeg broja stradanja mladih u saobraćaju. Najviše nezgoda dešava se vikendom, tokom noćnih sati, posebno između 23 časa i ponoći, što je vreme koje se u velikoj meri poklapa sa noćnim izlascima i žurkama.

„U današnje vreme kada su mladi ljudi konstantno „pod lupom“ svojih vršnjaka na društvenim mrežama, veoma je važno ohrabriti ih da deluju odgovorno i reći im da uvek treba da postupaju ispravno čak i  kada društvo u datom trenutku to ne odobrava. Naši uncool prijatelji su naši heroji, jer svojim delovanjem čuvaju bezbednost svih nas”, izjavila je Jovana Vještica, menadžerka za korporativne poslove kompanije Carlsberg Srbija.

„Alkohol je jedan od najčešće evidentiranih uticajnih faktora nastanka saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povređenim licima, koji utiče na vreme reagovanja, smanjuje koncentraciju, koordinaciju i preciznost pokreta, izaziva pospanost i utiče na promenu svesti i pravilno donošenje odluka. Od 39 država koje su učestvovale u ESRA istraživanju stavova, Republika Srbija se posebno izdvaja u stavovima po pitanju konzumiranja alkohola i bezbednosti u saobraćaju. Iako većina ispitanika smatra da je neprihvatljivo da vozač upravlja vozilom pod uticajem alkohola, svaki sedmi vozač ipak priznaje da je bar jednom to učinio u poslednjih mesec dana”, istakao je Veljko Ćurčić, načelnik odeljenja za planiranje, prevenciju i edukaciju Agencije za bezbednost saobraćaja i dodao da ovaj podatak ukazuje na značajnu razliku između teorijskih stavova o bezbednosti i praktičnog ponašanja u saobraćaju, koje može imati ozbiljne posledice.

Kampanja „Uncool Friend“ ima za cilj da izgradi drugačiju kulturu ponašanja među mladima – onu u kojoj se prijateljstvo, briga i odgovornost prepoznaju kao prave vrednosti. Biti „uncool“ u društvu je ponekad upravo suprotno – najkul stvar koju možeš da uradiš.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Carlsberg

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE