Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    biznis

    Nikita Milivojević za BIZLife upoređuje UMETNOST i BIZNIS: „Ne živi se od onoga što smo već ostvarili“

    U prilikama kada se načini poslovanja moraju prilagođavati brojnim tržišnim izazovima, ni poslovni ni umetnički svet nije pošteđen problema koji se daju prevazići samo hrabrošću i inovativnošću.

    Verovali ili ne, vođenje i organizacija jednog velikog festivala i jednog biznisa imaju zajedničkih tačaka. Načini na koje se vodi tim i koriste moderne tehnologije, te očekivanja i rešenja koja se primenjuju u prevazilaženju problema, a oni mogu biti brojni.

    Nikita Milivojević, direktor i osnivač Šekspir festivala, koji će se ove godine održati 10. put, je za BIZLife uporedio vođenje velikog festivala i biznisa.

    On otkriva da od samog osnivanja organizacija ovog umetničkog događaja nije imala uvek najpovoljnije uslove, ali da su se prilike namestile tako da se uz pomoć pozitivne energije i reakcija publike izgura do kraja. Slično je i u poslovanju.

    „Svaka godina od osnivanja Festivala ima svoju posebnu priču i svaka je na svoj način bila neizvesna, sve to zajedno je jedan turbulentan period. Ali kako to obično biva u životu, svaki put kada Festival prođe i vidite koliko je tu bilo ljudi i koliko je bilo ispraćeno kako samo poželeti možete, onda zaboravite sve ono što su bili problemi i ostavite samo one najlepše stvari“, navodi naš sagovornik i dodaje: „Tako da smo mi na toj energiji gurali svih ovih 10 godina, energiji da su tu dešava nešto jako važno i dobro“.

    biznis

    Nikita Milivojević, biznis i umetnost

    Prema njegovim rečima, pre 10 godina ovo nisu mogli da znaju, to je bio jedan test kada su ušli u ovaj prostor, jer nisu mogli da pretpostave da li će neko tu hteti da dolazi i da li će to zaživeti.

    „Kada smo se malo ohrabrili i počeli to da razvijamo, shvatili smo da se tu dešava nešto vrlo neobično, svake godine širimo gledalište i imamo sve više i više publike. Kada objavimo repertoar i stavimo karte u prodaju one su za dva dana prodate. To uvek zvuči kao da pravim reklamu festivalu, ali to je zaista tako. To vam daje energiju da priču vodite dalje i razvijete, jer je ona očigledno nekome važna ne samo meni“, objašnjava Milivojević.

    I biznis i umetnost su timski rad

    Ovaj jedinstveni festival u našoj u zemlji, koji od 2014. godine publici predstavlja savremene svetske produkcije Šekspirovih dela, ove godine se održava od 29. juna do 5. jula.

    Nikita naglašava da je ono što oni rade timski rad, kao što je i biznis neka vrsta timskog rada.

    „On je vezan za neku vrstu strategije, jer ja bih kao umetnički direktor morao da znam kako vodim svoj tim. Isto tako morate da naučite i da budete vođa tima. Šta to znači? To znači da timski rad uvek podrazumeva neku vrstu razmene ideja. Ja mogu da pokrenem nešto ali to nadograđuju moji ljudi dobrim idejama“, ističe osnivač Šekspir festivala.

    biznis

    Šekspir festival, plakat napravljen uz pomoć veštačke inteligencije

    Takođe, napominje Milivojević, uvek morate imati jasnu misao da stvari ne ponavljate, morate da ih razvijate.

    „Evo na primer ove godine, mi stalno imamo neke nove ideje, jer ne možemo da živimo od onoga što smo već ostvarili. Plakat je primer, jer smo ga kreirali uz pomoć veštačke inteligencije, a ona je fokus velikih polemika u svetu. Takođe, program ‘Moj prvi Šekspir’ ujedinjuje dvadeset, trideset mladih ljudi koji nikada nisu radili Šekspira. Ta predstava, sa tim mladim ljudima i njihovom energijom, šta njima znači Šekspir biće na repertoaru, ali to mora neko da im ponudi“, kaže Nikita.

    U cilju daljeg negovanja dela V. Šekspira u našoj zemlji i razvitka i podrške lokalnoj pozorišnoj zajednici, projekat “Moj prvi Šekspir” omogućava mlađoj generaciji pozoriših stvaralaca (reditelj, glumci, produkcija, tehnička realizacija …) da se prvi put profesionalno susretnu sa delom Šekspira i na scenu postave jedan Šekspirov komad.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: BIZLife/Šekspir festival

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE