
Neobični prvi proizvodi poznatih brendova: Nokia je pravila toalet papir, Samsung prodavao ribu
Nisu svi imali početničku sreću. Mnoge kompanije morale su uporno da pokušavaju, iznova i iznova, pre nego što su stvorile proizvod koji će ih učiniti prepoznatljivim i nezaobilaznim u svakom domaćinstvu. Istraživali smo kako su se proizvodne linije poznatih brendova razvijale i menjale, pa smo odlučili da zavirimo u skromne početke nekih od danas najpoznatijih brendova.
Nokia
Danas, kada čujemo ime Nokia, pomislimo na mobilne telefone koji su poznati po dugotrajnosti i izdržljivosti – toliko da su postali internet meme. Ali, verovali ili ne, ova finska kompanija je započela svoj put davne 1865. godine kao – fabrika papira. Prvi proizvod koji je napustio njihove pogone bio je toalet papir. Put od papirne industrije do mobilne revolucije trajao je decenijama, ali pokazuje koliko je važno da se brend razvija u skladu sa vremenom.
View this post on Instagram
Lego
Lego kockice danas podstiču kreativnost dece (i odraslih!) širom sveta, ali koreni ove kompanije su sasvim drugačiji. Osnovana 1932. godine u Danskoj, Lego je prvo pravio igračke od drveta – uključujući i čuvenu drvenu patku na točkićima. Plastika je došla tek kasnije, a naziv Lego je skraćenica od danskog “leg godt”, što znači „igraj se dobro“. I tako je iz skromnog drveta iznikao globalni simbol igre.
View this post on Instagram
Sony
Tehnološki gigant Sony danas je poznat po televizorima, kamerama i PlayStation konzolama. Ali, 1946. godine, njihova prva inovacija nije bila ni približno tako glamurozna – bio je to električni kuvar za pirinač, napravljen od drvenih kofa i metalnih elektroda. Nije bio ni posebno uspešan, ali je postavio temelj za kasniji tehnološki napredak. Od kuvara za pirinač do svetskog lidera u zabavi – ne loš put, zar ne?
View this post on Instagram
Samsung
Kada kažemo Samsung, pomislimo na pametne telefone, televizore i futurističke uređaje. Međutim, 1938. godine ova kompanija je imala sasvim drugačiju misiju – bavila se trgovinom sušenom ribom, nudlima i voćem. Osnivač, Lee Byung-chul, započeo je posao kao običan trgovac, a ime Samsung je značilo „tri zvezde“, simbolizujući veličinu, moć i dugovečnost. Danas su te zvezde tehnološke.
Nintendo
Japanski gigant gejming industrije, koji je stvorio Super Maria i Legend of Zelda, svoje prve igre lansirao je još 1889. godine – ali ne na ekranima, već na kartama. Nintendo je tada proizvodio Hanafuda karte za igranje, popularne u Japanu. Tek u drugoj polovini 20. veka kompanija je ušla u svet video igara, što se ispostavilo kao prekretnica. Od papira do piksela – Nintendo je zadržao igru u svom DNK.
LG
LG danas doživljavamo kao sinonim za televizore, frižidere i druge elektronske uređaje. Ali njihova priča počinje 1947. godine, u svetu lepote – kao proizvođač kozmetike. Prvi hit bio je brend krema za lice pod nazivom Lucky, po kome i današnji LG delimično nosi ime (Lucky-Goldstar). Ubrzo su proširili asortiman na deterdžente i paste za zube, a zatim i na elektroniku – i ostatak je istorija.
IKEA
Ingvar Kamprad, osnivač IKEA-e, bio je preduzetnik još kao dečak. Već sa 5 godina prodavao je šibice komšijama, a kasnije dodao čestitke, hemijske olovke i novčanike. Ideja da se sve to uklopi u koncept „uradi sam“ nameštaja došla je kasnije, kada je shvatio koliko ljudi cene funkcionalnost i pristupačnost. Danas IKEA ne prodaje samo nameštaj, već i jedan prepoznatljiv stil života.
Lamborghini
Ferruccio Lamborghini bio je uspešan industrijalac koji je proizvodio traktore nakon Drugog svetskog rata. Međutim, kao pasionirani ljubitelj automobila, kupio je Ferrari – i bio razočaran. Kada se požalio Enzu Ferrariju, ovaj mu je arogantno odgovorio da „traktorista ne zna kako da vozi pravi auto“. Povređen ego bio je dovoljan motiv da Ferruccio dokaže suprotno – tako je nastao jedan od najluksuznijih auto-brendova današnjice. I da, traktori Lamborghini se i dalje proizvode!
Wrigley
William Wrigley Jr. nije imao u planu da pravi žvake – želeo je da prodaje sapune i prašak za pecivo. Da bi pridobio mušterije, počeo je da im poklanja žvake uz kupljene proizvode. Ubrzo je shvatio da se ljudi vraćaju – ne zbog praška, već zbog žvaka. Tako je rođena jedna od najpoznatijih žvakaćih imperija na svetu, i sve to – kao gratis dodatak.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: DALL-E3