Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Golf, omiljeni automobil

    Neće više biti besplatnih tehničkih pregleda

    Kolika će biti cena tehničkih pregleda vozila kada na snagu stupi izmenjeni Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije, niko ne zna. Jedno sigurno – neće više biti besplatnih tehničkih pregleda, pišu Večernje novosti.

    „Prema Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, biće propisana minimalna i maksimalna cena“, kaže Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). – O tome kolike će cene biti odlučiće Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.

    Marinković kaže da je pozitivno to što će se najzad stati na put nesavesnim vlasnicima preduzeća koja obavljaju tehnički pregled „kroz papire“ i koja vozače mame besplatnim tehničkim pregledima, jer ih stimulišu visokim provizijama koje im daju osiguravajuća društva.

    „Ima čak i slučajeva kada se porukom na „Vajberu“ pošalju podaci o vozilu, a registraciona nalepnica vlasniku vozila stigne na kućnu adresu“, kaže Marinković. – Sada, uz obavezu fotografisanja i video-snimanja vozila na liniji, i uz minimalnu cenu, neće više biti moguće da se registruje vozilo a da se ne doveze na tehnički pregled.

    Izvor: Večernje novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Haralampije

      Jedini nacin da se uvede red u pogledu kontrole tehnicke ispravnosti vozila je da se poslovi tehnickog pregleda odvoje od poslova osiguranja i registracije vozila. Kao u svim normalnim sistemima nova vozila ne bi morala na tehnicki pregled prve 3 godine. Potom bi se tehnicki pregled radio godisnje a kada vozilo predje odredjeni broj godina na svakih 6 meseci. Potrebno je utvrditi jedinstveni cenovnik na nivou Republike Srbije (drzavni interes) za tehnicki pregleda vozila a tako utvrdjena cena bi morala pokrivati troskove ovlascenih firmi, omoguciti im pristojnu zaradu ali bi i nosila odgovornost za ovaj vrlo odgovoran posao. Trebalo bi propisati pravila odgovornosti firmi ovlascenih za tehnicki pregleda vozila da ne bi mogli olako da na blanko izdaju dokument o tehnickoj ispravnosti vozila - bili bi odgovorni za svaku stetu koja nastane kao posledica tehnicke neispravnosti. Registraciju vozila i osiguranje vozila radile bi za to ovlascene firme i/ili preduzetnici. U tom sistemu tehnicki pregled ne bi bio uslov registracije ali bi uslovima osiguravajucih drustava bilo propisano da se ne moze isplatiti steta po polisi osiguranja ako je vozilo bilo tehnicki neispravno (odnosno ako vlasnik vozila nije izvrsio tehnicki pregled u propisanim rokovima). Rizik isplate odsetnih zahteva bi, u takvim slucajevima, snosili vlasnici vozila koji ne obave tehnicki pregled. Za popunjavanje i printanje obrasca polise obaveznog osiguranja vozila (koje je trenutno uslov registracije) po vise izmisljenih osnova trenutno se od osiguravajucih drustava naplacuje prosecno oko 25 eura (propisani zakonski maksimum je prosecno 5 eura) odnosno oko 3.000,00 dinara za 5 minuta posla. Dok se sistem registracije i provere tehnicke ispravnosti ne promeni na gubitku su osiguravajuca drustva (bezrazlozno visoke provizije i veci broj odstetnih zahteva zbog nezgoda koje prouzrokuju tehnicki neispravna vozila), zatim vlasnici vozila koji cesto ''nose glavu u torbi'' odnosno kockaju se sa zivotima drugih ucesnika u saobracaju a narocito je na gubitku nivo bezbednosti saobracaja u Republici Srbiji (zrtve saobracajnih nezgoda, visoke materijalne stete...).

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE