Nastavlja se akcija čišćenja Srbije – Lidl na Staroj planini
Kompanija Lidl Srbija zajedno sa svojim partnerima Gorskom službom spasavanja Srbije i kompanijom
EkoStar Pak, veliku akciju čišćenja srpskih planina nastavila je na Staroj planini. Ove subote
prikupljeno je 35 džakova otpada na najvećoj planini istočne Srbije, koja postaje sve privlačnija
destinacija domaćim turistima. Nakon čišćenja sada već dva nacionalna parka prirode Srbije –
Kopaonika i Stare planine – sakupljeno je u zbiru 60 džakova otpada iz prirode.
U cilju zaštite i očuvanja čiste prirodne okoline Stare planine, učesnici akcije su na površinskom
prostoru od približno 30ha sakupljali otpad i plastičnu ambalažu, počevši od predela oko Planinarskog
doma i Ski staze sa pirotske strane visokoplaninskog masiva. Nakon toga, očišćen je put do vidikovca
Koziji kamen i sam vidikovac, Rosomački lonci, vodopad Tupavica i priobalje Zavojskog jezera.
„Članovi GSS-a su, pre svega veliki zaljubljenici u prirodu i znamo koliko je važno čuvati je od
zagađenja. Do sada smo, u saradnji sa kompanijama Lidl Srbija i EkoStar Pak, očistili dve planine,
Kopaonik i Staru planinu. Plan nam je da u narednih mesec i po dana uklonimo otpad sa Fruške Gore i
Zlatibora. Nadamo se da će ova naša zajednička akcija podstaći i druge ljubitelje prirode da posle
boravka na planini ili obalama reka uvek i očiste za sobom“, istakao je Marko Đurić, spasilac Gorske
službe spasavanja Srbije.
Od ukupne količine prikupljenog otpada na području Stare planine, deo pogodan za reciklažu u iznosu
od približno 20 kg obuhvata 400 plastičnih flaša koje bi se godinama razlagale u prirodi da nisu
sakupljene na ovaj način, imajući u vidu da je za kilogram plastike potrebno oko 20 velikih PET flaša.
Sav sakupljeni otpad nakon sprovedenih akcija dalje će procesuirati partner akcije Ekostar Pak, koji je
specijalizovan za odlaganje otpada.
Pokazujući društvenu odgovornost prema zajednici u kojoj posluje, kompanija Lidl Srbija nastoji da, u
okviru svoje ekološke strategije „REset Plastic“, realizuje kampanje koje će doprineti zaštiti životne
sredine i održivom razvoju. Ova strategija usmerena je na pet oblasti delovanja: od smanjenja
upotrebe plastike, povećane upotrebe reciklirane plastike i uklanjanja otpada iz prirode, do
podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti.
Izvor: BIZLife
Foto: Promo