Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nakon što je odslušao 2.500 pičeva, Brenson ima jednostavan savet za PREDUZETNIKE

    U autobiografiji „Finding My Virginity“, milijarder i preduzetnik Ričard Brenson (Richard Branson), opisao je jednu upečatljivu priču koju je nazvao „pič na podmetaču za pivsku čašu“.

    Naime, jedan od Brensonovih direktora, Bret Godfri, zatražio je od Brensona minut pažnje. To je značilo bukvalno 60 sekundi. Ceo razgovor vodio se preko telefona. Brenson je čuo kako gomila papira pada na pod. „Imam ideju negde na nekom podmetaču za pivsku čašu,“ rekao je Godfri. On je tada imao ideju o low-cost avionskoj kompaniji u Australiji. Relativno dobro je poznavao tržište avio-kompanija. Na ideju je došao kada se na pivu našao sa ekspertom za avio-kompanije.

    Brenson je bio zainteresovan i zatražio je detaljan plan, koji mu je kasnije Godfri i dao. Godfrijeva vizija bila je jasna, i Brenson mu je dao zeleno svetlo. Tada je rođen „Virgin Blue“ i lansiran sa 10 miliona budžera i samo dva aviona. Sada, poznata avio-kompanija „Virgin Australia Airlines“, druga je po veličini u Australiji.

    Brenson je neko ko zna šta je dobar pič, odnosno kvalitetno predstavljanje ideje. U knjizi, piše da je saslušao preko 25.000 pičeva. Lekciju koja je iz ovog iskustva izvukao ujedno je i savet svim preduzetnicima:

    „Najbolje ideje ne moraju uvek da budu razrađene do detalja, ne moraju da budu ozbiljne finansijske projekcije i komplikovani biznis planovi… Ako ta ideja ne može da stane na malo parče papira, verovatno je to loša ideja. Neka bude kratko, oštro, jasno i koncizno.“

    Ovaj savet poklapa se sa porukom jednog od prvih investitora Gugla (Google):

    „Ako preduzetnik ne može da objasni ideju u 10 reči ili manje, nisam zainteresovan i ne investiram. Tačka.“

    Investitori žele da vide širu sliku pre nego što preduzetnik zaroni dublje u detalje biznis ideje. Kao što je svakoj priči potreban naslov a svakoj knjizi naziv, tako će i dobar prezentator početi od jedne velike i glavne ideje, pre nego što se proširi na detalje.

    Izvor: BIZLife/Inc.com

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE