Ovo je 12 najvrednijih BRENDOVA na svetu – polovina ih je iz Azije
Početkom 2024. godine, utvrđeno je da je Apple najvredniji brend na svetu, sa vrednošću od 517 milijardi dolara, što je povećanje od 73,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
To nije bio jedini jak američki brend. U stvari, američki brendovi su činili šest od 10 najboljih i 51 od 100 najvrednijih brendova u svetu.
Ali druge zemlje imaju svoju poziciju unutar 100 najboljih brendova. Sajt Visual Capitalist uradio je analizu najvrednijih brendova po zemljama u 2024., gledajući desetak različitih zemalja sa godišnje rang liste Brand Finance-a.
Najvredniji brendovi u Kini, Indiji, UK…
Prvo, važno je napomenuti da su ovi podaci povezani sa vrednošću brenda, konkretno, za razliku od opštijih mera vrednosti kao što je tržišna kapitalizacija.
Uopšteno govoreći, vrednost brenda se izračunava posmatrajući snagu samog brenda (kroz investicije, kapital i učinak), kao i prihode koji mu se pripisuju unutar kompanije.
Kao što je već rečeno Apple je najvredniji brend na svetu, istovremeno i američki. Sledi azijsko tržište gde drugo mesto zauzima Samsung iz Južne Koreje, dok je na trećem kineski TikTok.
Kina možda ima 20 brendova među 100 najboljih, ali južnokorejski Samsung je nadmašio na drugom mestu van SAD sa vrednošću od 99 milijardi dolara.
Sve u svemu, azijski brendovi su postigli značajnu vrednost poslednjih godina. Kineski TikTok (zajedno sa svojim domaćim kolegom, Douyin) je dobro poznat širom sveta i imao je vrednost od 84 milijarde dolara, dok su japanska Toyota i Saudi Aramco iz Saudijske Arabije imali vrednosti brenda od 53 milijarde dolara, odnosno 42 milijarde dolara.
Najvredniji evropski brend je nemački Deutsche Telekom, sa 73 milijarde dolara, dok je francuska luksuzna modna kuća Louis Vuitton imala vrednost od 32 milijarde dolara.
Izvor: BIZLife
Foto: Canto/VisualCapitalist
Pingback: Ovo je 12 najvrednijih BRENDOVA na svetu - InfoPuls