Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nacionalna premijera „Bese“ najavljuje početak hiperprodukcije serija

    Veliki regionalni projekat, krimi drama „Besa“, doživela je svoju nacionalnu premijeru. Priču o čoveku koji je prinuđen da ubija za mafiju da bi spasao sopstvenu porodicu zaokružili su visok kvalitet produkcije, pažljivo birani glumci, brojne lokacije i regionalni karakter.

    Sa druge, produkcijske strane, „Besa“ predstavlja početak nečega mnogo većeg od jedne serije, što je bilo mišljenje i učesnika panela „Perspektiva produkcije iz srpsko-hrvatskog dvougla filmovi i/ili serije“, u okviru manifestacije Mala Pula 2.0 održane u Ustanovi kulture Stari grad.

    Jedan od učesnika panela – glumac, reditelj i producent Dragan Bjelogrlić, ukazao je na novu tržišnu utakmicu zbog koje će Srbiju i region zadesiti „hiperprodukcija serija“. Dok u ove svrhe United Media navodno odvaja 20 miliona evra godišnje, a Telekom čak 30, Bjelogrlić se nada da će kvalitet nadjačati kvantitet u novom vremenu, kako je opisao, urbanih serija:

    „Zanimljivo je da su 2014. i 2015. godine naš medijiski prostor okupirale serije čiji bismo pristup mogli da okarakterišemo kao „ruralni“ jer su nosile naziv „selo“. To se događalo za vreme jedne urbane vlasti u Srbiji. Sada imamo jednu ruralnu vlast, a veoma urbane serije. To je apsurd u kome živimo, ali se situacija sa serijama kreće u pozitivnom smeru.“

    Što se samo kvaliteta tiče, zadatak „Bese“ bio je da u svakom smislu iskače iz poznatih, gotovo ustaljenih kalupa domaće produkcije. Zato je na čelu scenarističkog tima bio jedan od najboljih britanskih scenarista – Toni Džordan. Tea Korolija iz produkcijske kuće Adrenalin objašnjava kako je napisana priča koja, posredstvom licence, već „putuje“ u druge države:

    „Zaista, mnogo projekata se trenutno radi i pitanje je šta će od njih ostati. Mi smo zato od početka bili svesni šta je „najslabija karika“ domaće produkcije, a to je ozbiljno vreme koje je potrebno da se one prave, dobre priče napišu. Pisanje „Bese“ je bilo napeto i trajalo je veoma dugo, a uzmite u obzir i da je Toni srž dinamične britanske filmske industrije preneo na ovo područje koje na to nije naviklo.“

    Korolija je napomenula da je univerzalnost ideje iza koje jedna serija kao što je „Besa“ stoji ključ koji otvara tržišta širom sveta. Ova serija će se, tako, od 15. oktobra snimati i u Bejrutu, i biće prva koja je iz Srbije prodata kao format. Hiperprodukciji ide u korist i nezasitost publike, a samim tim i emitera širom sveta, što primećuje Srđan Šaper, po čijoj je ideji „Besa“ i napisana:

    „Kad sutra domaći producenti odu i pokušaju da prodaju deset serija pa vide da su dve prodali a osam nisu, te dve će postati parametar dragocenosti za kompletno domaće tržište. Potreba za sadržajima u svetu, s obzirom na ogromnu količinu informacija, takođe znači da ćete moći da prodate šta god snimite čak i posle dužeg niza godina.“

    Šaper veruje da budućnost ovog formata pripada upravo autorima koji drže do svoje vizije:

    „Većina produkcija u budućnosti će ovako izgledati. Buduća televizijska serija o kakvoj govorimo suštinski autora vidi kao idejnog tvorca koji stoji iza cele priče. Pitanje koje se oko filma ili serije ranije „vrtelo“ bilo je ko su scenarista i reditelj, a sada je iza serije njen kreator koji insistira na tome da ona po njegovoj zamisli bude objedinjena umetnička celina.“

    Filmski kritičar hrvatskog „Jutarnjeg lista“ Jurica Pavičić osvrnuo se, sa druge strane, na aktuelnu filmsku scenu u regionu. Poput ljubitelja serija, filmofili takođe danas jasno stavljaju do znanja šta žele da vide iz domaće produkcije, a kao primer koji to dokazuje Pavičić je naveo ovogodišnjeg pobednika festivala u Puli:

    „Činjenica da je film „Dnevnik Diane Budisavljević“ pobedio ne govori samo o kvalitetu filma već i o tome šta filmska zajednica misli da bi filmovi trebali biti, i da im se ne sviđa ideja da bi filmovi kao „General“ mogli ići dalje.“

    „Prelazak iz bioskopa u  kuću dramatično je promenio sve formate. Serije su dokazale da ljudska priča mnogo bolje može da se ispriča kroz seriju nego kroz sva uslovljavanja koja film nosi. Mislim da je film u tom smislu u problemu, ali i da će filmski festivali kao posledica toga postati mnogo življi,“ dodaje Šaper, najavljujući novu eru domaće produkcije ali i ugledanje na svetske striming mašinerije poput Netfliksa, Amazon Prajma ili Hulua.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE