Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Antonio Ventresca, ITA

    Na redu je fitnes: ITA nastavlja da radi na promociji kvalitetnih proizvoda Made in Italy

    Poslovni susreti sa italijanskim kompanijama iz sektora fitnesa i nutriceutike održani su 27. juna, u hotelu „Metropol palas”, u organizaciji Italijanske agencije za spoljnu trgovinu (ICE/ITA). Susretima su prisustvovale 22 italijanske firme iz tih sektora i poslovni kupci iz Srbije i zemalja okruženja.

    Kako su u Srbiji viđeni i prihvaćeni susreti ovog tipa i uopšte brend Made in Italy?

    ‒ Brend Made in Italy, da je komercijalni brend, sigurno bi bio u samom vrhu. To je brend koji je oličenje kvaliteta, ukusa, ekskluzivnosti i, zahvaljujući sposobnosti transformacije naših firmi, sve više i sinonim za održivost i tehnologiju. Potrošači u Srbiji vole ovaj brend, a mi želimo da im pomognemo da ga još bolje upoznaju i prepoznaju kako bi mogli da ga prate svesnije i informisanije. Privrednici u Srbiji cene naše događaje, jer uvek uspevamo da dovedemo u Srbiju interesantne kompanije koje su zainteresovane za srpsko tržište. Postoji velika mogućnost plasiranja proizvoda kroz kanale distribucije, te je posao koji obavljamo vrlo opipljiv i konkretan. Štaviše, kada je reč o proizvodima široke potrošnje, pored B2B sastanaka, informacije o prisutnim kompanijama delimo preko društvenih mreža, kako bi i krajnji potrošači bili upoznati sa njima.

    Koje ste događaje do sada organizovali i šta je u planu za naredni period?

    ‒ U martu smo, u Palati „Srbija”, zajedno sa Ambasadom Italije, Vladom Srbije i PKS, organizovali važan „Business and Science Forum Italia-Serbia”.

    Referentni sektori su bili: zelena i energetska tranzicija, agrotehnologija i održiva poljoprivreda, a poseban fokus je bio usmeren na infrastrukture. Biznis forum je sa više strana prepoznat kao najvažniji bilateralni događaj u poslednjih deset godina.

    U maju smo učestvovali na Poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu kao zemlja partner i organizovali kolektivno predstavljanje 21 italijanske firme i 30 privrednika iz ovog sektora koji dolaze iz zemalja iz okruženja. Tom prilikom organizovana su i dva seminara „Agrobusiness bez granica: mogućnosti za saradnju između Italije i Srbije”. Prvi je organizovan u saradnji sa Bankom Inteza, na temu „Kvalitet i sigurnost prehrambenih proizvoda”. Drugi, stručniji, bio je na temu „Nove tehnologije u srpskoj poljoprivredi”.

    U novembru organizujemo kolektivni nastup italijanskih kompanija na sajmu: „Open Wine Balkan”, koji će se održati na Beogradskom sajmu od 16. do 19. novembra. Događaj se organizuje u saradnji sa kompanijama Veronafiere i Vinitaly i predviđa učešće oko 50 italijanskih vinarija. Kako bi se dodatno povećala vidljivost događaja i prisustva italijanskih kompanija, obezbeđeno je učešće značajne i brojne delegacije kupaca iz cele Evrope.

    Za početak decembra planirana je organizacija važnog događaja – „Innovation Forum”, u saradnji sa Ambasadom i PKS, sa kojom se možemo pohvaliti da imamo sjajnu i kontinuiranu saradnju i koja je naš referentni partner za ovo tržište.

    Koji su najznačajniji sektori saradnje srpskih i italijanskih kompanija?

    ‒ Jedan od najznačajnijih sektora saradnje svakako je agrotehnologija. Ovo je potvrdilo i veliko interesovanje za naše učešće na nedavno održanom Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu. Postoji veliko interesovanje sa srpske strane, ali i afinitet ka budućoj saradnji sa Sajmom i sa privrednicima koji se bave tehnološkim razvojem u ovom sektoru. Već planiramo nove zajedničke aktivnosti, kako bi naša saradnja i naš razvoj bili produktivni i za Srbiju i za Italiju.

    Posebnu pažnju posvećujemo onome što se u Srbiji dešava u polju tehnologije i razvoja veštačke inteligencije. Uvereni smo da i u tom sektoru vaše i naše kompanije mogu imati dobit iz saradnje na zajedničkim projektima, na primer, u sektoru clean tech. Upravo zbog toga, u decembru organizujemo „Innovation Forum”, koji će poslužiti da bolje predstavimo šta Italija može da ponudi na temu inovacija i startapa, ali i da pronađemo najbolji način da pokrenemo konkretne projekte saradnje između aktera inovacija: startap, korporacije, inkubatori i dr., kao što su istraživački centri, univerziteti i banke, poput banaka Inteza i Unikredit.

    Kako se potrošačke preferencije u sektoru fitnesa i nutriceutike menjaju u Italiji, a kako u Srbiji, i na koji način te promene utiču na poslovanje?

    ‒ Sport, pored toga što se prepliće na različite načine kroz naše dve zemlje, predstavlja i sektor koji čini tri odsto italijanskog BDP-a, a svakako je i motor razvoja trgovinske razmene sa Beogradom velikog potencijala. To pokazuju i činjenice: Italija je treći dobavljač dijetetskih suplemenata za Srbiju (sa 7,4 miliona evra u 2022, od ukupno 11 odsto), kao i sportske opreme (3,5 miliona evra i 6,3 odsto učešća na tržištu). Italijanska sportska industrija broji 750 kompanija, zapošljava više od 30.000 ljudi i prihoduje 12,2 milijarde evra, izvozi oko 75 odsto proizvodnje, vredne 9,2 milijarde evra (2022).

    Sektor dijetetskih suplemenata predstavlja najbolje od brenda Made in Italy, koji se oslanja na znanje, visoku profesionalnost i žensku radnu snagu. Tokom poslednjih godina sektor dijetetskih suplemenata beleži značajan rast. Među razlozima razvoja navode se i kovid i težnja ka očuvanju zdravlja nakon pandemije. Procenjuje se da će nerednih godina tržište porasti za devet odsto. Kvalitet, održivost i veliko zalaganje u polju istraživanja i razvoja principi su koji inspirišu razvoj dijetetskih suplemenata budućnosti. Kupci u inostranstvu će birati takve proizvode zbog poverenja u visok kvalitet.

    Koja je uloga vaše agencije u svetu i na tržištu Srbije?

    Agencija postoji od 1926. godine. Vlada, putem naše agencije, realizuje inicijative koje imaju cilj da učvrste prisustvo Italije na stranim tržištima i na tome radi sa Ministarstvom spoljnih poslova. Preko svoje mreže kancelarija u celom svetu sklapa partnerstva sa velikim stranim kompanijama i javnim institucijama, nudi podršku i konsalting u sektoru internacionalizacije i sve informacije neophodne za izvoz.

    Ovo se ostvaruje zahvaljujući različitim instrumentima koji omogućavaju učvršćivanje najboljeg od brenda Made in Italy u celom svetu. Sa jedne strane, ICE italijanskim firmama koje žele da izvoze svoje usluge nudi neophodne instrumente za pristup B2B i B2C tržištu. Istovremeno, ohrabruje inostrane firme da imaju poverenje u tržište Italije i podstiče nabavku proizvoda i usluga – dakle, bavi se uvozom. Zahvaljujući doprinosu agencije ICE, naša zemlja može da predstavlja vrednog trgovinskog partnera za međunarodne institucije i firme.

    U Beogradu naša agencija ima kancelariju u Ulici kneza Miloša, gde radi sedam analitičara tržišta, a koja je i ekonomsko odeljenje Ambasade Italije. Ovde pružamo podršku italijanskim firmama koje su zainteresovane za tržište Srbije, organizujemo seminare, učešće na sajmovima i sklapamo partnerstva sa lokalnim akterima.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE