„Moramo da izguramo još 30 meseci“: Zenel Batagelj o vraćanju ljudi u normalu
Dobra vest – najgore je iza nas, manje dobra vest – potrošač se trajno promenio, a njegov oporavak će trajati još nekoliko godina. Zenel Batagelj, partner u kompaniji Valicon koja nudi usluge marketinga, savetovanja, govorio je danas na 11. Marketing Summit-u o tome šta brend menadžeri moraju da odraditi u 2024. godini da bi njihovi brendovi u novoj normalnost bili jači nego ikada!
“Svaki put kada se dogodi neka strašna stvar, ljudi kao potrošači reaguju u strašnim ekstremima. Svaki sledeći pit reakcija potrošača je manja. Treći talas korone je bio najgori, ali nam je dosta bilo kovida i samo hteli da prođe. Šta nam to govori – kada se dogodi neka kriza, ona će u nekom trenutku da nestane i izbledi”, rekao je on na Marketing Summit-u.
On ističe da ako na svaku krizu koja nam se dešava poslednjih godina gledamo kao na još jedan talas korone, vrlo je verovatno da ako se dogodi recesija sam potrošač neće biti u nekoj velikoj panici.
Kada se vraćamo u normalu?
“Osim ako ne dođu vanzemaljci”, našalio se Batagelj.
Bagatelj napominje da je kovid umnogome promenio način na koji ljudi kupuju i funkcionišu.
“Kovid je razvio internet kupovinu, dostavu hrane, QR kodove, a mobilni telefon nam je postao sve. Kriza je donela totalno nove kanale, a totalno novi kanali doneli su nove prilike”, kaže on.
Bagatelj je istakao da kada potrošač menja navike na tri meseca, dolazi do trajne promene u njegovoj glavi.
„Moraju da prođu 4 godine da se vratimo u normalu. To znači da moramo izgurati još 30 meseci, ali za tih 30 meseci i potrošači će biti drugačiji. Ako trenutno imate brend koji govori – mi brinemo o tebi – razvijte ga, koristite ga u sledećih 30 meseci. Prodaja na rafovima više nije dovoljna, potrebno je razmišljati o novim kanalima, zaključio je on tokom govora na 11. Marketing Summit-u.
11. Marketing Summit
Tokom bogate istorije konferencije, Marketing Summit je za prethodnih 10 godine posetilo više od 3.500 učesnika iz više od 350 kompanija. I ove godine, u fokusu konferencije bili su globalni trendovi, istraživanja, potrošači, digital, brend lideri, kreativnost, ali i AI koji sve više pronalazi primenu u svetu marketinga.
U organizaciji InStore Media, konferencija će na jednom mestu okupiti predstavnike najvažnijih kompanija koje posluju u okviru FMCG sektora (trgovci, proizvođači, distributeri…), kao i pratećih industrija (IT industrija, digitalne platforme, agencije…). Marketing Summit je namenjen direktorima marketinga, marketing i brend menadžerima, stručnjacima iz oblasti marketinga, ali i svima onima koji žele da čuju nešto novo i unaprede svoje veštine i znanja iz ove oblasti.
Izvor: BIZLife
Foto: BIZLife