Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    MK Group, zelena energija

    MK Group u naredne tri godine investira 1,6 milijardi evra

    Povodom jubileja kojim obeležava 40 godina poslovanja, kompanija je najavila novi trogodišnji investicioni ciklus u Srbiji i regionu, jednak ukupnom dosadašnjem ulaganju. Sve aktuelne i buduće projekte predstavio nam je Mihailo Janković, generalni direktor kompanije MK Group.

    MK Group je sistem koji je izrastao iz agrara, zbog čega će nastaviti da bude fokusiran na poljoprivredu i industriju hrane, u koje će u naredne tri godine investirati 350 miliona evra. Sa ciljem proširenja kapaciteta i povećanja produktivnosti, prema rečima generalnog direktora Mihaila Jankovića, MK Group ulagaće u digitalizaciju, automatizaciju procesa i primenu veštačke inteligencije. Trogodišnjim ulaganjem od 380 miliona evra biće realizovani novi ekskluzivni real estate projekti, a u planu je unapređenje usluga hotela. U zelenu energiju biće investirano 900 miliona evra. O svim predstojećim projektima razgovaramo sa Mihailom Jankovićem, generalnim direktorom kompanije MK Group.

    Javnost u Srbiji i regionu imala je prilike da vidi jubilejsku kampanju kompanije MK Group, koju su pratila veoma zanimljiva oglasna rešenja sa slikama novih projekata i optimistični slogan „Slavimo budućnost”. Uz čestitke za jubilej ne možemo a da ne primetimo da su vam ove četiri decenije dale vetar u leđa, jer najavljujete da, kada je reč o kompaniji MK Group, najbolje tek dolazi.

    ‒ Odlučili smo da ovaj jubilej proslavimo malo drugačije. Nismo želeli da gledamo unazad na dosadašnje uspehe, iako smo na njih izuzetno ponosni, jer trud i rad koji su uloženi za ovih 40 godina doveli su MK Group do pozicije jedne od najuspešnijih regionalnih investicionih kompanija sa snažnim poslovanjem u agraru, turizmu i energetici. Kako je osvrtanje u prošlost uobičajeno za rođendanske kampanje, mi smo izabrali da kroz našu kampanju „Slavimo budućnost” najavljujemo nove investicije, predstavljamo razvoj kompanije u narednom periodu i projekte budućnosti, jer ono što je svojstveno našoj viziji stalnog rasta i razvoja jeste upravo to da uvek gledamo napred. Ne krijemo da su naši planovi veoma ambiciozni, zbog čega smo sigurni da najbolje tek dolazi, jer ćemo samo u naredne tri godine investirati jednak iznos koji je kompanija MK Group uložila za ovih prvih 40 godina svog postojanja.

    Koja je vrednost planiranih investicija i u koje oblasti ćete ulagati?

    ‒ Govorimo o investicionom ciklusu vrednom 1,6 milijardi evra, koji ćemo realizovati u naredne tri godine, kako u Srbiji tako i u celom Jadranskom regionu, u tri ključne oblasti našeg poslovanja. Dakle, u oblasti u kojima smo za ovih 40 godina pokazali stratešku opredeljenost i ekspertizu. Najveći deo investicija usmeren je na zelenu agendu i projekte proizvodnje električne energije iz snage vetra, sunca i biomase.

    Zahvaljujući investicijama vrednim 900 miliona evra, do 2026. godine pokrenućemo projekte obnovljivih izvora energije ukupnog kapaciteta 1 GW.

    MK Group je sistem koji je izrastao iz agrara, pa tako ostajemo usmereni i na poljoprivredu i industriju hrane, u koje ćemo u naredne tri godine investirati 350 miliona evra. Sa ciljem proširenja kapaciteta i povećanja produktivnosti, ulažemo u digitalizaciju, automatizaciju procesa i primenu veštačke inteligencije. Trogodišnjim ulaganjem 380 miliona evra realizovaćemo nove ekskluzivne real estate projekte, ali i unaprediti sadržaje i usluge naših hotela. Investicije u razvoj naših biznisa pratiće i značajna ulaganja u 4000 naših zaposlenih.

    Planirate zaista velika ulaganja u zelenu energiju od čak 900 miliona evra. O kojim projektima je reč?

    ‒ Do kraja ove godine otvorićemo i prvi vetropark u istočnoj Srbiji – „Krivača”, investiciju vrednu 165 miliona evra, kapaciteta 105 MW. Sa 22 vetroturbine, godišnje će proizvoditi 310 GWh zelene energije, što je ekvivalent godišnjih potreba za strujom 75.000 domaćinstava. „Krivača” je partnerski projekat sa slovenačkim investicionim fondom Alfi. Takođe, gradimo još dva vetroparka u Vojvodini – „Kula 2” i „Košava faza 2”.

    Mihailo Janković CEO MK Group

    Mihailo Janković CEO MK Group

    Podsetiću da se u Vojvodini nalaze tri naša vetroparka, koja smo izgradili u saradnji sa kompanijom Fintel energija – „Kula”, „La Piccolina” i „Košava”. Zajedno sa ovom kompanijom razvijamo i prvi agrosolarni projekat na Balkanu i najveći u Evropi – „Agrosolar Kula”. Njegova jedinstvenost je u tome što spaja proizvodnju zelene energije sa održivom poljoprivrednom proizvodnjom. U ovu solarnu elektranu, kapaciteta 660 MW, ulažemo 340 miliona evra. Solarni paneli prostiraće se na 770 hektara, a planirana godišnja proizvodnja zelene energije iznosi oko 832 GWh, što zadovoljava potrebe blizu 200.000 domaćinstava. Kroz samostalna i partnerska ulaganja u zelenu energiju planirana u narednom periodu MK Group doprinosi ostvarenju cilja Republike Srbije da se učešće energije iz obnovljivih izvora poveća na blizu 50 odsto do 2040. godine.

    MK Group lidersku poziciju u srpskom agraru potvrđuje natprosečnim prinosima koji se ostvaruju sa više od 13.000 hektara koje obrađujete. Koje su planirane investicije u ovoj oblasti i kako aktuelna globalna situacija utiče na poslovanje u ovom sektoru?

    ‒ Potrebe za hranom u celom svetu rastu zajedno sa rastom populacije, što automatski zahteva veću produktivnost i efektivnost u proizvodnji hrane. Klimatske promene imaju veliki uticaj na prinose, uz potrebu da vodimo računa o zemlji kao najvažnijem resursu i održivoj poljoprivrednoj proizvodnji. Ključan je sistemski pristup agraru, a mi upravo na takav način pristupamo razvoju poslovanja naše MK Farming divizije. Konkretno u Srbiji, jedan od prioriteta treba da bude izrazito povećanje površina pod navodnjavanjem. Od površina koje mi obrađujemo, čak 70 odsto se navodnjava, uz kontinuirane investicije u povećanje njiva koje su pod sistemima za irigaciju.

    Naše investicije biće usmerene na digitalizaciju, poput mapiranja zemljišta, varijabilne setve i đubrenja, upotrebe robota i veštačke inteligencije. Sve to nam omogućava da ostvarujemo prinose iznad višegodišnjih proseka. Nove tehnologije primenjujemo i na farmama svinja naše kompanije članice Carnex, kako bi se povećala produktivnost proizvodnje uz brigu o uslovima u kojima se gaje životinje. Ulažemo i u robote za mužu u govedarstvu, na farmama muznih krava za proizvodnju mleka u Bečeju.

    U okviru jubilejske kampanje, videli smo da najavljujete i otvaranje fabrike alkohola. Recite nam nešto više o tome.

    ‒ Da, u Kovačici smo započeli novu investiciju od 33 miliona evra. Reč je o fabrici alkohola Sunal, čiji će proizvodni kapacitet biti oko 30 miliona litara godišnje, a alkohol će se proizvoditi u tri oblika – prehrambeni, farmaceutski i bioetanol.

    Zahvaljujući ovom ulaganju, Srbija će prvi put postati značajan izvoznik alkohola, čime dajemo doprinos ukupnom rastu vrednosti srpske privrede. Na ovu investiciju smo posebno ponosni, jer naša zemlja u ovom trenutku uvozi alkohol.

    Kompanija MK Group prisutna je i u oblasti turizma kroz ekskluzivne hotele na najboljim lokacijama, a vremenom ste poslovanje proširili i na real estate sektor. Da li je u planu neki novi turistički kompleks?

    ‒ Ekspertiza koju imamo u hotelskom biznisu bila je baza za širenje u real estate sektoru, kroz premijum turističke projekte. Najnoviji od njih je Petram Resort & Residences u Hrvatskoj, koji u julu otvara svoja vrata za goste. Ovu investiciju, vrednu više od 100 miliona evra, realizovali smo zajedno sa kompanijom Aleksandar Group. Kompleks se prostire na preko 84.000 metara kvadratnih u Savudriji, u hrvatskom delu Istre, poseduje 55 vila i apartmanski hotel sa 179 apartmana. Ono što Petram posebno izdvaja jeste i najduži infinity rooftop bazen u Evropi, dug 105 metara, koji je ujedno i drugi najduži na svetu.

    Petram, MK Group

    Petram, MK Group

    Svakim našim projektom želimo da podignemo nivo vrhunske usluge, jer su posebna i personalizovana iskustva posetilaca zasigurno budućnost čitave grane turizma. Petram nudi vrhunske usluge i sadržaje, a inovacije su uvek nešto na šta smo fokusirani i čemu težimo. Siguran sam da će posetioci iz regiona, ali i iz cele Evrope i sveta, uživati u ovom turističkom kompleksu, koji smo kreirali na principima zelene gradnje i održivosti, uz korišćenje obnovljivih izvora energije.

    Da li, pored otvaranja real estate kompleksa u Istri, planirate investicije i u hotele Kempinski, koje, takođe, imate u ovom delu jadranske obale?

    ‒ Da, i za naše hotele Kempinski Adriatic, u Hrvatskoj, i Kempinski Palace Portorož, u Sloveniji, planiramo investicije u unapređenje usluga i nove hotelske sadržaje. Želimo da razvijamo Istru kao jednu od destinacija budućnosti, u koju donosimo svetske trendove i najbolje prakse luksuznog hotelijerstva. Verujemo da naša kapitalna ulaganja imaju pozitivan efekat na Savudriju i Portorož, ali i šire na Istru, koju vidimo kao destinaciju sa puno potencijala. Njena priroda, mogućnosti za rekreaciju i sport, gastronomski i vinski turizam – zaista nude mogućnost da ovo bude destinacija koja živi cele godine. Da ne zaboravimo da golferi iz celog sveta dolaze u Savudriju zbog našeg golf terena.

    Novim investicijama od 14 miliona evra u Kempinski Adriatic, u njegove objekte, sadržaje i usluge, ali i nove smeštajne kapacitete za zaposlene, osiguraćemo njegov prestižni status, ali i održivi razvoj turizma. Kempinski Adriatic jedan je od prvih hotela na jadranskoj obali koji za proizvodnju električne energije koristi solarne panele. Sa druge strane, hotel Kempinski Palace Portorož jedan je od simbola slovenačkog turizma. Investicije od 4,5 miliona evra usmerene su za unapređenje prostora veličanstvenog tradicionalnog krila, dok ćemo istovremeno uvoditi inovacije u hotelske sadržaje i usluge kako bismo zadovoljili sve potrebe i očekivanja savremenih gostiju.

    Mihailo Janković CEO MK Group

    Mihailo Janković CEO MK Group

    Naravno, ne treba zaboraviti naše hotele u Srbiji – Grand Kopaonik i Sheraton Novi Sad. U Sheratonu nastavljamo investicije za proširenje kongresnih kapaciteta kako bi ostao najbolji hotel u Vojvodini, ali i šire. Ponosni smo i na hotel Grand; podsetiću da smo prošle godine završili veliki investicioni ciklus i izgradnju apartmanskog krila Grand Residences.

    Da li imate u planu i druge investicije u regionu koje se ne odnose samo na sektor turizma?

    ‒ Naravno, ali kada već pričamo o turizmu, teško je zaobići Aerodrom „Portorož”, u koji ćemo do 2025. godine investirati sedam miliona evra. Želja nam je da ispišemo novu stranicu istorije vazdušnog saobraćaja na ovim prostorima zasnovanu na principima održivosti. Naši razvojni planovi će preoblikovati Aerodrom „Portorož” u zeleni aerodrom sa nultim otpadom, sopstvenom solarnom elektranom i značajno smanjenim ugljeničnim otiskom. Uz novi putnički terminal, u planu je i digitalizacija usluga. Tu je i Forum Metalka, u Sloveniji, od koga, zahvaljujući investiciji od 10 miliona evra, želimo da napravimo najmoderniji poslovni prostor na 10.000 metara kvadratnih u centru Ljubljane. Kao što vidite, u godini jubileja MK Group investiraće u svim zemljama regiona u kojima posluje.

    Više je nego jasno da razloga za slavlje u kompaniji MK Group ima puno. Da li to znači da vas, pored ovih impozantnih investicija, ne brinu svi izazovi kojima su kompanije danas izložene?

    ‒ Često volim da kažem da su promene danas jedina konstanta. Živimo i radimo u vremenu intenzivnih dešavanja, gde više nema mirnih perioda. Samo brzi, agilni i efikasni sistemi mogu opstati. Mi u kompaniji MK Group sve izazove posmatramo kao prilike i šanse i u skladu sa tim i reagujemo. Ovih 40 godina uspešnog poslovanja kompanije MK Group dokaz su da je kompanija rasla na temeljima održivog razvoja i uz brigu o zaposlenima, ali i široj društvenoj zajednici. Naša istorija dokaz je da smo uspešno prevazišli sve izazove i zato danas slavimo budućnost, jer verujemo da najbolje tek dolazi.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE