Milica Milošević, DTL PerSu: Važno je ponuditi dobar kvalitet proivoda za FER CENU
„Mi smo komšijska prodavnica i kao takvi želimo da budemo dobar komšija u svim mestima u kojima poslujemo”, ističe u razgovoru za BIZLife Milica Milošević, marketing direktorka DTL PerSu marketa.
Ona ističe da taj trgovinski lanac prati potrebe potrošača kako formatima, tako i odabranim asortimanom i ponudom, dodajući da je zdrava konkurencija oduvek bila potrebna i važna za razvoj poslovanja.
- Danas, u vreme ozbiljnog rasta stope inflacije, smanjenja kupovne moći stanovništva i otežanih lanaca snabdevanja, sigurno nije lako poslovati u maloprodaji. Koliko sve to utiče na poslovanje retail biznisa u Srbiji?
Ova godina bila je izazovna svima. Cena je već duži vremenski period u fokusu, ne samo potrošaču, već i proizvođačima i trgovcima, s obzirom na to da su budžeti domaćinstava pod stalnim pritiskom. U takvom okruženju teško je akcenat staviti na bilo šta drugo i staviti bilo koju vrednost iznad cene. Potrošači su sve više informisani, istražuju i upoređuju. Verujem da nas tek čeka pad lojalnosti određenim lancima i potraga za boljom ponudom. Zapravo nikad nije bilo ni jasnije ni „jednostavnije“ – potrošač mora biti centar poslovanja, zadovoljenje njegovih potreba kroz cenu, asortiman i iskustvo kupovine je primarno. DTL PerSu je lanac supermarketa, a ono što volimo da istaknemo je da smo komšijska prodavnica. U središtu svega što radimo su nam ljudi, svi oni sa kojima delimo mesto poslovanja – potrošači, saradnici, naši zaposleni. Ovo jeste naš fokus i verujemo da je to ono što na kraju dana pravi razliku.
- Kojim konkretnim merama, odnosno akcijama ste se suočili sa problemom inflacije, koja se posebno odrazila na cene hrane?
Početkom juna promenili smo cenovnu politiku i snizili cene na 5000 artikala u celom asortimanu i to do 30%. Pored toga, uveli smo Uvek SuPer cenu kako bismo potrošačima olakšali očuvanje kućnog budžeta. Uvek SuPer cena predstavlja nižu redovnu cenu artikala i trudimo se da njihov broj u ovoj kategoriji raste iz dana u dan. Potrošači su to prepoznali i pružili nam poverenje. Ovo nisu akcijske cene, Uvek SuPer cena je niska redovna cena i ona je naše sredstvo da potrošačima pomognemo da štede svakodnevno i kada ne kupuju akcijske artikle.
- Tržišna utakmica u maloprodaji je u Srbiji veoma oštra. Na koji način se vi takmičite sa konkurencijom?
Ostati relevantan je već sada ozbiljan izazov. Tehnologija će imati ključnu ulogu u marketingu i u prodaji. Način na koji konzumiramo sadržaj značajno se promenio, pažnja nam je sve kraća, sve više se konzumira sadržaj on demand. TV je i dalje primarni medij, ali ne treba zanemariti i ostale kanale komunikacije. Ukoliko niste autentični i zanimljivi, zapravo ostajete nevidljivi. Potrošači su sve manje voljni da obavljaju velike kupovine na udaljenim lokacijama, brzina kupovine i ugodnost postaju sve veći imperativ. U svemu tome mi vidimo našu prednost kao komšijske prodavnice u kojoj možete pronaći sve što vam treba za dnevne kupovine, pa i više od toga, a pritom po povoljnim cenama. DTL PerSu će pratiti potrebe naših potrošača kako formatima, tako i odabranim asortimanom i ponudom, a zdrava konkurencija je oduvek potrebna i važna za razvoj poslovanja.
- CSR – viša svrha brenda ili korporativna formalnost?
Posebno mi je drago da možemo da pričamo na ovu temu. Kao što sam rekla, mi smo komšijska prodavnica i kao takvi želimo da budemo dobar komšija u svim mestima u kojima poslujemo. Odgovornost prema zajednici i njenim potrebama nam je jedan od prioriteta kada je u pitanju društveno odgovorno poslovanje. Vrlo rado se odazivamo i podržavamo sportske događaje, dečje i ekološke radionice. To je sve ono što je duboko ukorenjeno u naše kompanijske vrednosti i ponosni smo što možemo da ih podržimo i u našem okruženju. Takođe, u okviru projekta Naše nama vredno, brinemo o malim proizvođačima i pružamo im mogućnost da plasiraju svoju robu u našim prodavnicama. Ono što nam je u fokus za naredni period je cirkularna ekonomija u maloprodaji, naročito bolje upravljanje robom pred istekom roka trajanja – verujemo da na taj način možemo mnogo da doprinesemo očuvanju životne sredine.
PL kao izbor potrošača (Delikato i Belkino)
Ono što je definitivno trend je rast PL-a. Potrošači su sve više voljni da probaju nove proizvode znajući da dobijaju dobar kvalitet za fer cenu. Ponosni smo na naše brendove Belkino i Delikato i na poverenje koje oni imaju kod naših potrošača. Belkino je linija mlečnih proizvoda, dok su Delikato suhomesnati proizvodi. Ove godine osvežili smo izgled Delikato brenda i pod sloganom „Picnuli smo Delikato – sad je picikato” lansirali smo novu ambalažu i nekoliko novih proizvoda. Utisci su zaista pozitivni i drago nam je što se naš trud da potrošačima pružimo kvalitetne proizvode zaista i vidi.
- Teško je danas pronaći radnika, posebno dobrog, a još ga je teže zadržati. Kako izlazite na kraj sa tim izazovima?
Tržište rada nikad nije bilo pred većim izazovima i svi se nadmeću sa listom pogodnosti za zaposlene. Verujem da svako od nas može da dâ svoj maksimum samo ukoliko se oseća vrednovanim i cenjenim radeći posao koji voli. Fer odnos pre svega, briga o ljudima kao što brinemo o zajednici. Pored svih pogodnosti koje kompanija nudi, poput rada od kuće, fit pass-a, ono što je divna aktivnost i na koju je naš HR tim posebno ponosan je PerSu roze oktobar – kompanija plaća ultrazvučne lekarske preglede svim ženama u kompaniji tokom meseca oktobra. Ove godine nismo zaboravili ni kolege, pa je novembar mesec kada pričamo o preventivi i važnosti zdravlja muškaraca. Još jednom bih zaista podvukla da je na ljudima fokus u svakom smislu, bili oni naši zaposleni ili potrošači.
- Grejna sezona je uveliko počela, a prava zima nam tek stiže. S tim u vezi, recite čitaocima magazina BIZLife šta je to „Topli dinar”? Kakva je to akcija i kome je namenjena?
„Topli dinar” je velika humanitarna akcija koju organizuju PerSu marketi u saradnji sa partnerima kako bi socijalno ugrožene porodice u Vojvodini dobile ogrev za zimu. Početak jeseni je period kada mnogi razmišljaju o pitanju ogreva, a onim najugroženijima odgovor na to pitanje nije nimalo lak. Upravo zato, PerSu marketi u ovom periodu, tradicionalno od 2015. godine, pokreću inicijativu i motivišu, kako svoje potrošače, tako i dobavljače i prijatelje akcije, kako bi se socijalno ugroženim, mnogočlanim porodicama pomoglo da ovaj problem prebrode. PerSu marketi odvajaju novac i doniraju po jedan dinar od svakog računa, a potrošači brojem svojih kupovina pomažu da se sakupi što više novca. Kroz akciju „Topli dinar”, svake godine ogrev dobije novih 100 socijalno ugroženih porodica iz gotovo cele Vojvodine. Celokupnoj organizaciji veliku pomoć pružaju i centri za socijalni rad iz svih opština, koji dostavljaju spiskove najugroženijih mnogočlanih porodica. Na taj način povezali su se trgovci, proizvođači, potrošači i centri za socijalni rad, kako bi zajedničkim snagama doprineli kvalitetu života naših sugrađana.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Bojan Vijatov