Lazar Marković

Mercator-S: Korak bliže svakom kupcu

Mercator-S nastavlja da postavlja standarde u maloprodaji kroz inovacije i društveno odgovorno poslovanje. Otvaranjem logističko-distributivnog centra na Novom Beogradu kompanija obezbeđuje efikasno snabdevanje za više od 340 objekata IDEARoda i Mercator, dok brend „Ukusi moga kraja” pruža platformu za podršku domaćim proizvođačima. U novogodišnjem intervjuu za BIZLife predsednik Uprave i direktor društva Mercator-S Lazar Marković naglašava da održivost kroz zelenu energiju, reciklažu i kompostiranje dodatno ističe liderstvo kompanije.

  • Koliko je značajno otvaranje logističko-distributivnog centra na Novom Beogradu i kako će to uticati na svakodnevno poslovanje i kupce?

Logističko-distributivni centar kompanije Mercator-S najveća je investicija naše kompanije u Srbiji, a u ovom trenutku to je i najveći projekat u celoj Fortenova grupi. Do sada smo investirali više od 10 miliona evra, zaposlili više od 350 ljudi i sada, sa jednog mesta, možemo da upravljamo kompletnim lancem snabdevanja za više od 340 IDEA prodavnica, Roda marketa i Mercator hipermarketa. Logističko-distributivni centar Mercator-S platforma je koja nam daje mogućnost da nastavimo sa razvojem naše maloprodajne mreže i dođemo do svakog kupca u Srbiji.

  • Brend „Ukusi moga kraja” slavi 10 godina postojanja. Kako vidite njegov razvoj i šta ga izdvaja u odnosu na ostale proizvode na tržištu?

„Ukusi moga kraja” za nas nisu samo brend. To je jedna ideja, pravac koji svima nama pokazuje kako mali domaći proizvođači iz cele Srbije mogu da budu konkurenti najvećim svetskim brendovima i da, iako nemaju najskuplje kampanje, mogu da budu jednako dobro vidljivi i zastupljeni. „Ukuse moga kraja” smo, kao pilot-projekat, pokrenuli 2015. godine, sa samo šest proizvođača i 24 proizvoda. Ponosni smo na to što ćemo deceniju postojanja ovog brenda u 2025. godini obeležiti zajedno sa više od 30 proizvođača i više od 200 proizvoda u asortimanu. I tu ne stajemo. Želimo da nastavimo da proširujemo asortiman tradicionalnih srpskih proizvoda koji su napravljeni po domaćoj recepturi i u potpunosti od domaće sirovine. Zato pozivamo sve proizvođače iz cele Srbije da nam se pridruže, da se jave na naš konkurs „Ukusi o kojima će se pričati”, koji ponovo pokrećemo, i da zajedno promovišemo najlepše ukuse naše zemlje. Mislim da ovaj konkurs za male srpske proizvođače može da bude važna prilika, da im pomogne u razvoju poslovanja, posebno ako se uzme u obzir da mi godišnje prodamo više od 23 miliona proizvoda ovog brenda.

Lazar Marković, predsednik Uprave i direktor društva Mercator-S

  • Koliko su domaći proizvođači zastupljeni u vašim prodavnicama i kako ih podržavate?

Naše strateško opredeljenje je saradnja sa domaćim proizvođačima i dobavljačima. Na primer, oko 94 odsto robe koju smo prodali protekle godine nabavili smo od proizvođača i dobavljača iz Srbije. Ako bismo ovaj podatak analizirali na nivou artikala, onda je više od 61 odsto proizvoda koje prodajemo u našim radnjama proizvedeno u Srbiji. U uslovima visoko globalizovane privrede, mislim da je ovo veoma dobar rezultat i jak pokazatelj da je domaća privreda vrlo konkurentna velikim svetskim brendovima.

  • Kako uspevate da spojite velike investicije, poput novog centra, i projekte usmerene na održivost i društvenu odgovornost?

Tu je ključna uloga menadžmenta, zato što pravo liderstvo nije samo postizanje ciljeva, već i način na koji stižemo do njih. Sve velike projekte realizujemo tako da unapređujemo procese, investicije i radimo sve drugo što možemo da smanjimo negativan uticaj na životnu sredinu. Mislim da u tome vrlo dobro uspevamo, posebno zato što svake godine, zajedno sa svim kompanijama Fortenova grupe, radimo zajednički Izveštaj o održivosti, u kojem prikazujemo sve važne parametre uticaja na sredinu u kojoj živimo i radimo.

  • Kada je reč o održivosti, ističete se reciklažom, korišćenjem zelene energije i kompostiranjem. Šta ste do sada postigli i šta planirate dalje?

Postali smo zeleni trgovački lanac koji koristi električnu energiju Elektroprivrede Srbije koja je u potpunosti dobijena iz obnovljivih izvora, čime smanjujemo sopstvenu emisiju ugljen-dioksida od korišćenja električne energije za 33 odsto u 2024, a plan je da to bude čak 50 odsto u 2025. godini. Ideja je da vremenom u potpunosti eliminišemo ugljen-dioksid koji kao kompanija emitujemo i da se emisije negativnih efekata svedu na što manju meru.

Mi smo još 2022. godine pokrenuli projekat kompostiranja ostataka voća i povrća, kako bismo smanjili količinu otpada. Kompostiranjem voća i povrća stvara se plodno zemljište, koje se može koristiti u baštama, njivama i za saksijsko cveće. Na ovaj način kompanija sprečava da barem deo ostataka voća i povrća završi na deponiji i tako ugrozi životnu sredinu. Zahvaljujući ovom projektu, kompostirali smo više od 35 tona otpada i dobili šest tona kvalitetnog komposta, koji se našao se na policama IDEARoda i Mercator prodavnica. Plan je da se ova praksa proširi i na sve ostale objekte. Zahvaljujući ovom projektu, smanjuje se emisija ugljen-dioksida, a sa druge strane, našem zemljištu se pruža hranljiva materija koja mu poboljšava kvalitet i plodnost. Upravo zbog ovoga pokrenuli smo i portal „Reciklopedija”, koji svima nama pruža i praktične savete o smanjenju otpada hrane, pravilnom recikliranju i očuvanju životne sredine.

Još jedan korak koji smo preduzeli jeste i uvođenje pametnih presa za reciklažu limenki. Na ovaj način svi kupci mogu samostalno da recikliraju limenke, čime zajedno smanjujemo ukupnu količinu otpada, koja bi, u suprotnom, završila na deponiji. Do sada smo reciklirali više od 127.000 limenki.

  • Koji su vam glavni planovi za dalje – kako u investicijama tako i u razvoju brendova i održivih projekata?

Dalje nastavljamo u istom pravcu kao i do sada. Strategija razvoja naše kompanije biće renoviranje i širenje maloprodajne mreže, nastavak digitalne transformacije poslovanja i razvoj organizacione kulture i talentovanih menadžera u našem timu. „Ukusi moga kraja”, kao platforma za podršku malim domaćim proizvođačima, biće u fokusu i u narednom periodu, posebno sledeće godine, kada obeležavamo 10 godina brenda koji čuva recepture tradicionalnih srpskih proizvoda. 

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Alek Živković / Wannabe Media Studio

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE