Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mark Kuban, preduzetnik

    Kako je Mark Kuban došao na biznis ideju vrednu 5,7 milijardi USD u Pizza restoranu

    Neke preduzetničke ideje se rađaju u kampusima Ivy League, a druge u kalifornijskoj Pizza kuhinji. Tamo su 1995. bili Mark Kuban i njegov prijatelj sa koledža Tod Vagner, gde su ručali i razgovarali o košarci Univerziteta Indijana. Živeli su u Dalasu, a utakmice su pratili preko telefona tako što su zvali nekoga ko je bio fizički u Blumingtonu.

    „Mora da postoji način na koji možemo da slušamo prenos košarke Univerziteta Indijana… preko interneta“, prisetio se Kuban.

    Tada se rodila njihova ideja za Broadcast.com, jednu od prvih platformi za striming te vrste. Kuban i Vagner su prodali kompaniju Yahoo-u za 5,7 milijardi dolara 1999. To je i dalje njihov najunosniji preduzetnički poduhvat, koji je nadmašio cenu od 6 miliona dolara za njegovu prvu kompaniju, Microsolutions, 1990. godine.

    Uspeh Broadcast.com može da bude barem delimično povezan sa Kubanovom jednostavnom i jeftinom marketinškom strategijom. Danas vam je potrebna samo internet veza i mesečna pretplata za strimovanje video-zapisa. Krajem 1990-ih, Kuban je proveo sate u virtuelnim sobama za ćaskanje poput AOL-a ubeđujući ljude da kupe prave modeme i preuzmu pravi softver.

    „Ako mi je bilo uzbudljivo da slušam te utakmice, to će biti uzbudljivo za sve navijače Husiersa svuda, i očigledno se odnosi na sve ljubitelje sporta“, rekao je Kuban, prenosi CNBC Make It.

    Mark Kuban, preduzetnik

    Mark Kuban, preduzetnik (Screenshot YT The Daily Show with Trevor Noah)

    Mark Kuban ne troši novac na marketing

    Mesec dana kasnije, Kuban je ubedio 1.000 ljudi da strimuju na Broadcast.com. Kompanija je izašla na tržište tri godine kasnije.

    Kuban i danas izbegava da troši novac na reklame i marketing. Umesto toga, on promoviše svoje kompanije obraćajući se novinarima, dajući intervjue u podkastima i oglašava se preko sopstvenih naloga na društvenim mrežama.

    Njegova farmaceutska kompanija, Cost Plus Drugs, potrošila je 0 dolara na oglašavanje od lansiranja 2022. godine.

    „Moj pristup marketingu i reklamiranju je da shvatim koliko malo mogu da potrošim da povećam svoju prodaju“, objasnio je on.

    Još jedan razlog zašto je Broadcast.com radio tako dobro je sreća, tvrdi Kuban. Veština i strategija vam mogu pomoći da budete dovoljno bogati da živite lagodan život, ali potrebna vam je sreća da biste postali milijarder, izjavio je ranije.

    „Morao sam da budem prijatelj sa pravom osobom, a onda sam morao da pokrenem kompaniju koja je bila u tehnološkoj industriji baš kada je berza za internet akcije eksplodirala. Sve te stvari su se morale desiti da bih postao milijarder“, zaključio je Mark.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot YT

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE