Marin proizvodi domaći džin koji je brzinom munje osvojio ljubitelje kraft pića

Ginović džin, autentični domaći brend, nastao je iz želje za stvaranjem ali i usled mnogo godina iskustva u ugostiteljstvu. Proizvod, zasnovan na lokalnim sirovinama i inovativnoj recepturi, postao je prepoznatljiv kroz festivale i pažljivo odabrane prodajne kanale. Njegov tvorac, Marin Jovanović, kaže da je Ginović džin rezultat svih njegovih dosadašnjih iskustava, znanja i veština.

Višegodišnje iskustvo u ugostiteljstvu i prodaji nekih od najvećih brendova bilo je ključno za realizaciju ovog projekta, ističe Jovanović na početku našeg razgovora. Kako kaže, upravo to mu je pomoglo da uklopi džin kao sastojak popularan u koktelima širom sveta, dok je kroz prodajne veštine istražio najnovije trendove u miksologiji.

„Kultura kraft džina je tada uveliko bila u piku po celom svetu i pitanje je bilo ko će to prvi da uradi na našem tržištu. Nakon momenta kada sam sebi prodao taj PITCH, bio sam spreman da okupim ekipu Džinovića. Miloš, Luka, Zoran i Srđan su uneli svoje veštine iz oblasti tehnologije, bar kulture, miksologije i biznisa. Sada smo kompletan tim koji je spreman da odgovori na sve izazove koje nameće ovaj nivo preduzetništva.“

Ginović  je autentični domaći brend džina iz Novog Sada, a ideja za pokretanje proizvodnje džina nije nastala kao nagli “eureka” trenutak, već se razvijala postepeno kroz dugogodišnju želju za preduzetništvom.

„Zapravo želja za kreacijom nekog proizvoda ili usluge je stalno bila prisutna i strpljivo čekala pravi trenutak. Sam Ginović je nastao kao skup svih prethodnih iskustava, znanja i veština iz raznih oblasti života, posla koje jedan čovek u mojim godinama presavije preko kolena i kaže: sad je red da radim nešto što volim i osećam“. – objašnjava naš sagovornik.

Na pitanje hoće li ga ovaj preduzetnički poduhvat odvojiti od ugostiteljstva, Jovanović sa osmehom odgovara da je to nemoguća misija:

„Često umem da kažem kako neki moj lični odnos sa ugostiteljstvom liči na scenu kada pas uporno ide u krug ne bi li dohvatio svoj rep. Na prvu izgleda da se jako muči i ne znaš kako da mu pomogneš, ali kroz neko vreme shvatiš da mu je ustvari zabavno. Naš primarni kanal plasiranja džina je kroz ugostiteljsvo, to je naše more, znamo da plivamo i nema razloga da se razdvajamo.“

Marin ističe da se džin u Srbiji razvija kao veoma popularno piće, a posebno kokteli sa džin-tonikom, što je dovelo do pojave novih proizvođača. Kako kaže, sada u Srbiji imamo oko 30 proizvođača, sa preko 90 različitih etiketa, a taj broj će da raste iz godine u godinu.

„Znam taj podatak pošto i sam organizujem jedan festival tematski usmeren samo na male zanatske proizvođače. Mane su nam definitivno nedostatak tradicije kod nas, podjednako za proizvodnju ali i konzumaciju. Bilo bi svakako lakše da smo mogli da se oslonimo na neke stare recepture predaka koji su još od ’onih vremena na veseloj mašini’ pekli džin, a ne rakiju.“ – objašnjava Marin i dodaje: „ Sa druge strane, to nam je i prednost zato što smo inovativni i kroz razne greške učimo, te tako postajemo eksperti u ovoj oblasti proizvodnje, koju niko pre nas nije pokretao. Kvalitet džinova iz Srbije je već na visokom nivou. To smo bukvalno i dokazali pre samo nekoliko dana, kada smo se vratili sa međunarodnog festivala GinIstra u Rovinju sa dve zlatne medalje za kvalitet naša dva udarna proizvoda – Herbal Ginović i Floral Ginović.“

Repromaterijali za Ginović džin se pažljivo biraju, ističe Marin i naglašava da se u proizvodnji oslanjaju najviše na domaće proizvode, pre svega na kleku koja u Srbiji ima izuzetnu tradiciju i  koja je priznata u celom svetu po svojim kvalitetima:

„Odlučili smo se za kleku iz Bajine Baste, odnosno sa Tare, ali ima još dosta dobrih lokaliteta po Srbiji. Ostale bitne sirovine kao što je kukuruzni destilat, menta, ruzmarin, lavanda – iz naše su neposredne okoline. Neke čak i iz bašte. Šafran koji je najskuplji začin na svetu, stiže nam preko raznih prijatelja koji putuju po Istambulu. Nije im teško da češljaju po pijacama zarad dobre kapljice džina. Teži deo priče su staklena ambalaža i ostali ambalažni materijali čija se cena i dostupnost često menjaju usled raznih kriza po svetu.“

Originalnost recepture i tehnička izvedba je nešto po čemu je Ginović džin poznati. Kako kaže naš sagovornik, liniju njihovih proizvoda izdvaja karakter same recepture koji beži od stereotipa i komercijalne proizvodnje čak i od zanatskih džinova.

„Dobar primer za to je naš Ledolomac koji upravo spada u najređu kategoriju proizvodnje džina. Mi kreiramo jedinstveni sklop po gastro principima i namećemo publici nešto novo. Kreiramo trendove! Dobitnici smo više vrednih nagrada za kvalitet ali i za originalnost brenda – True Brand Conference.

Najbitnije za plasman domaćeg džina je publika i nije realno da proizvodi odmah završe na policama supermerketa, i da sve teče lagano. S tim u vezi, Marin poručuje da „ako nisi odradio rudarski posao na terenu, utopićeš se u moru ponuda raznih velikih igrača“. Inače, na domaćem tržištu Ginović džin je dostupan kroz specijalizovane prodavnice pića, kao i ugostiteljske objekte širom Novog Sada i Beograda ali, kao i kod svih malih proizvođača, festivali i manifestacije su osnovni kanal promocije.

„Veliki sam zagovornik svih festivala, sajmova i manifestacija svih vrsta. Brendu u razvoju kao sto smo mi, takva dešavanja su privilegija. Upravo tu rastemo, gradimo bazu ljubitelja naših proizvoda ali i primamo ne samo pohvale nego kritike i sugestije, koje su svaki put iznete iz najbolje namere, a to je da budemo još bolji. Samo tu se dešava ta hemija, gde posetioci osim testiranja proizvoda imaju priliku da upoznaju nas i čuju našu priču od samih početaka.“ – objašnjava naš sagovornik.

Na pitanje gde vidi sebe i Džinović džin za pet godina, Marin Jovanović sa ponosom ističe da je misija brenda da, osim proizvodnje kvalitetnog džina, promoviše Novi Sad.

„Zato se projektujemo u budućnosti kao brend koji je obišao sve najvažnije „spirit“ festivale po svetu i predstavio jedan kvalitetan proizvod iz Novog Sada, ali i da stvorimo proizvodno-ugostiteljske uslove, tačnije, modernu destileriju i show room, kako bi turisti koji posećuju naš grad mogli svojim prijateljima da ispričaju našu priču i ponesu sa sobom jedan vredan deo Novog Sada.“

Inače, Marin je rodom iz Bogatića, a iz ravne Mačve sa 23 godine dolazi u Novi Sad, u još ravniju Vojvodinu. Kroz rad u ugostiteljstvu, prepoznat je od ljudi iz korporativnog sveta kao potencijalno dobar kandidat za prodavca i tako počinje njegov drugi deo karijere, kao uspešnog menadžera prodaje. Srećno je oženjen Kikinđankom, kako posno ističe, DJ senzacijom poznatijom kao „Looda Sosa“. Pasionirani je ljubitelj svih sportova ali i hedonizma – „koliko god to zvučalo i ne išlo zajedno.“

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/Borislav Despotović

Foto: Ginović džin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE