Mali proizvođači najvećih domaćih vrednosti
Okretanje kupaca ka kupovini domaćih proizvoda, uz dobru privrednu politiku i rešenost kompanija da zajednički podrže domaću privredu mogu dovesti do toga da procene Međunarodnog monetarnog fonda, po kojima Srbija u naredne dve godine ima najveći kumulativni rast bruto društvenog proizvoda u Evropi, budu tačne. Sa idejom da doprinese ovom cilju Privredna komora Srbije je prošle godine pokrenula projekat „Stvarano u Srbiji“, kroz koji se proizvodima dokazanog domaćeg porekla i vrhunskog kvaliteta dodeljuje žig „Čuvarkuća“. Pored domaćih sirovina i rada, važno je da proizvodi zadovolje visoke standarde kvaliteta, da su ekološki prihvatljivi, da se vidi da proces proizvodnje štiti životnu sredinu i lokalnu zajednicu, i da na taj način praktično doprinosi podizanju celokupne privrede Srbije. Od do sada dodeljenih 500 žigova, najviše u prehrambenoj industriji, „Ukusi moga kraja“ su prvi srpski brend koji je osvojio čak 113 „Čuvarkuća“.
„Naš brend ’Ukusi moga kraja’ premašio je magičnu brojku od 100 žigova, jer smo kompanija koja je izuzetno orijentisana prema domaćoj proizvodnji, i pre svega podršci razvoja malih lokalnih proizvođača. U prilog tome možda najbolje govori to da su IDEA prodavnice, Roda marketi i Mercator hipermarketi prvi trgovinski lanci koji su u svim svojim objektima označili proizvode koji su ’Čuvarkuće’ srpske privrede, ali i to da naša kompanija Mercator-S čak 97 odsto vrednosti prometa ostvaruje u saradnji sa domaćim proizvođačima i dobavljačima. Zbog svega toga stvarno verujemo da proizvodi koji su stvoreni u Srbiji treba da budu vidljiviji kupcima i mi činimo sve što možemo da tako i bude“, kaže Miloš Nikolić, direktor sektora za razvoj trgovačke marke u kompaniji Mercator-S.
===============================================================================================================
Kako je farma na Zlatiboru prerasla u Zlatibor na farmi
Retke su priče o kompanijama u kojima su glavni akteri zadovoljni radnici, puni ljubavi i entuzijazma koje sa posla odnose svojim domovima, ali upravo takvu o svojoj kući pričaju svi zaposleni u „PK Zlatibor“ iz Čajetine.
Kažu da se mleko sa brdsko planinskih područja razlikuje od ravničarskog i da ima bolja svojstva, ali da je presudan odnos zaposlenih prema kravama, koje imaju imena i među kojima je omiljena Maza. Da ni menadžmentu nije stran rad u mlekari pokazuje priča da su se, zbog velike porudžbine, ujedinili i zajedno doprineli tome da se dogovor ispoštuje i najkvalitetniji proizvodi isporuče važnom kupcu. Ovo nije samo farma, ovo je mesto na kome su se rodile i ljubavi krunisane brakovima i prijateljstva za ceo život. Ovo je farma koja očuvanjem tradicionalnog načina proizvodnje, recepture za preradu mleka i proizvodnju mlečnih proizvoda čuva i baštinu koju su nam, kroz najkvalitetniju i najukusniju hranu, ostavile naše bake.
Uspeh duguju posvećenosti poslu, poštovanju prirode i pretvaranju svih blagodeti zlatiborskih pašnjaka u jogurt, kiselo mleko i kačkavalj koji kroz „Ukuse moga kraja“ i sa žigom „Čuvarkuća“ dolaze do trpeza širom Srbije.
==============================================================================================================
Tradicija dobrih ukusa iz svih krajeva naše bogate zemlje je ideja na kojoj počiva brend „Ukusi moga kraja“, a koji je kao svojevrstan model poslovanja koji podržava male domaće proizvođače osmislila kompanija Mercator S. Počeli su sa samo šest proizvođača i 30 proizvoda, a danas imaju više od 200 autentičnih srpskih proizvoda, napravljenih od 100 odsto domaćih sirovina, po tradicionalnoj recepturi, bez konzervansa, aditiva ili veštačkih boja.
Kroz ovaj brend mali proizvođači dobijaju savetodavnu i stručnu podršku kompanije Mercator S, ali i siguran otkup i plasman svojih proizvoda u prodajnim objektima ove kompanije u Srbiji i Sloveniji. Kroz „Ukuse moga kraja“ privrednici rastu, a potrošači dobijaju najbolje od onoga što naša zemlja ima da ponudi: mlečne proizvode, vrhunske i jedinstvene ukuse džemova, zimnice, autentične pekarske proizvode i poslastice, meso i mesne proizvode najvišeg kvaliteta, kao i smrznuto voće i povrće, različite vrste brašna, testenina i žitarica, suvo voće i domaća vina.
Mali proizvođači su ključni partneri kompanije Mercator S u stvaranju asortimana brenda „Ukusi moga kraja“, a najveći broj „Čuvarkuća“ nose proizvodi koji nastaju saradnjom sa „PK Zlatibor“ i „Planinskim blagom“ iz Raške.
Srpski proizvođač koji ima znanje, umeće i poštovanje prema svim prirodnim bogatstvima koja nam naša zemlja daje je pravi čuvar srpske privrede, a „Čuvarkuća“ je način da ove proizvode potrošači u trgovinskim lancima prepoznaju i kupuju. Ovim je krug zatvoren i sva vrednost ostaje tu gde je i nastala – u našoj Srbiji.
===============================================================================================================
Od dva zaposlena do premijum brenda
Da ekskluzivni proizvodi i zanimljive kombinacije ukusa nisu svojstvene samo egzotičnim jelima svetskih kuhinja ili skupim uvoznim proizvodima dokazuju iz kompanije „Planinsko blago“, proizvođača brenda „Ukusi moga kraja“ koji u Idea, Roda i Mercator prodavnice donose autentične proizvode od premijum voća i povrća potkopaoničkog kraja. Ova porodična firma koja je od dvoje zaposlenih došla do izvoza proizvoda na tržišta Amerike, Meksika, Kanade i Australije, nije dozvolila da inovacije diktiraju ukus i kvalitet proizvoda. Oni su tradicionalne recepture i sve ono što su pravile naše bake unapredili savremenom tehnologijom koja dodatno čuva autentičnost i vrhunski kvalitet svakog proizvoda.
U proizvodnji rade prave srpske domaćice iz ovog kraja koje, pored prilike za zaposlenje, imaju i priliku da svoje umeće i ljubav prema poslu pakuju u svaku teglicu ajvara, pinđura, zanimljivih kombinacija zimnice od crnog luka, šargarepe i krastavčića, ekstra džemova od maline, jagode, kupine, drenjine i flašu prirodnih sokova od paradajza. Kako kažu, ponosni su na to što su kompanija u kojoj zaposleni sa zadovoljstvom jedu svoje proizvode, a kao ključ svog uspeha vide tajni sastojak svakog recepta, a to je ljubav.
===============================================================================================================
Izvor: BIZlife magazin
Foto: Promo