Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Ksenija Đorđević, arhitektica koja stvara „šmekerski prostor“: Biznis i dizajn su kompromis

    Vanvremenski prostori i komadi nameštaja koji odolevaju decenijama, inspirisani muzičkom i baletskom pozadinom Ksenije Đorđević koja stvara eneterijere u komunikaciji sa ljudima, predstavljaju njen stilski adut. Razumeti ljudsku energiju i oko nje stvoriti vanvremeski prostor.

    Tako možemo opisati ono što radi jedna od najpriznatijih arhitektica i dizajnerki enterijera u Srbiji i reginu, to je njen pečat koji ostavlja na svakom komadu i prostoru koji dizajnira. Njena škola, njena lična karta. Još jedan od uspeha koji može da doda u svoj portfolio jeste da je uspela da pomiri biznis i umetnost, te da joj klijenti veruju.

    Kada je 2007. godine osnovala svoj arhitektonski studio u Beogradu, Ksenija nije ni slutila da će njen rad u budućnosti biti usmeren na toliko važnih projekata. Tako se danas njen poslovni opus proteže od velikih luksuznih hotela, restorana, barova, klubova, kancelarija, maloprodajnih prostora do stambenih projekata, individualnih vila i stanova.

    KDA Studio by Ksenija Đorđević (BIZLife)

    The Apartment by KDA, Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Njeno detinjstvo je na neki način bilo „pretplaćeno na umetnost“, te kako sama ističe to nije bila njena odluka već nešto što joj je dato. U skladu sa umetničkim kontekstom kojim je bila okružena i kada su njeni roditelji 1985. otvorili prvu privatnu baletsku školu, okružena koreografima, glumcima, nije bilo sumnje da će se njen život odvijati u pravcu umetnosti. Kada se vratila iz britanske srednje škole upisala je arhitekturu, obzirom da ona pomiruje njenu umetničku, ali inženjersku i stranu.

    „Za ovaj posao je važno da imate senzibilitet, osećaj za lepo i da u stvari shvatite da je ovaj posao veoma multidisciplinaran. Mi se ovde ne bavimo samo lepim objektima, bavimo se i selekcijom umetnosti, inženjerstvom. Enterijer dotiče mnogo različitih kategorija i s tim u vezi da biste sve te loptice držali u vazduhu, morate dosta toga da znate. Morate biti kompletna ličnost da biste se na nekom visokom nivou bavili ovim poslom“, kaže Ksenija za BIZLife.

    KDA Studio by Ksenija Đorđević (BIZLife)

    The Apartment by KDA, Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Važno je pronaći svoj jezik

    Danas u svetu u kojem imamo jako mnogo platformi i senzacija, gde svako može da istakne svoju kreativu, važno je naći svoj jezik, napominje Ksenija. U dizajnu nema mesta za kopiranje, treba biti originalan, a to je nešto što lansira na vrh.

    „Baš zbog svoje pozadine u baletu, koreografiji, performansu od početka sam shvatala i arhitekturu i enterijer više kao događaj. Kada uđem u neki prostor koji treba da radim, ja zatvorim oči i pokušam da smislim šta u tom prostoru treba da se desi, ko će biti ljudi koji će tu živeti ili boraviti. Šta su njihovi senzibiliteti i potrebe i koje dešavanje želim da iniciram, a onda postavim ključna pitanja sebi i svojim klijentima i dam odgovor kroz dizajn“, objašnjava Ksenija.

    Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Njen stilski adut nisu samo komadi nameštaja i prostori koje uređuje, to je komunikacija koju ostvaruje sa ljudima, pokušavajući da oseti ono što oni žele, koje su njihove želje i potrebe.

    „Mi radimo različite tipologije dizajna enterijera. Radimo na malim projektima od 80 kvadrata, ali i na onima od 80.000 kvadrata. Kontekst snažno utiče na to šta treba da se desi u prostoru. Nije isto ako radite stan na kuli ’Westu 65’ i enterijer hotela ’Bristol’ u Beogradu na vodi. Morate da se prilagodite kontekstu, da mu date inspiraciju, a onda da mu date svoj lični pečat. Ja nisam beskompromisni minimalista, imam stil koji se može nazvati ’tender minimalizam’, lagan, ali promišljen, koji ima elemente koji stvaraju WOW efekat“,  napominje naša sagovornica.

    Suprotni stilovi su izazov

    U kontekstu toga da se njen studio bavi dizajniranjem poslovnih prostora, te da je radila sa brojim velikim kompanijama, Ksenija naglašava da je posao kojim se bavi kompromis, te da ako govorimo o velikim kompleksima gde postoji veliki broj deoničara, vi kao dizajner treba da date mišljenje šta u tom prostoru treba da se desi.

    „Morate da odgovorite na potrebe svih klijenata i u tom smislu naši klijenti insistiraju na tome da dobiju jak vizuelni identitet, da to bude nešto što je neponovljivo. Pomenula bih da nas je naš dugogodišnji partner GTC pozvao pre nekoliko godina da uradimo enterijer poslovnog objekta ’Green Heart’ na Novom Beogradu, ali su nam rekli da ne žele da imaju standardan lobi, poslovne zgrade, žele ’out the box’. Želeli su šmekerski dizajn. Tu nama klijenti daju prostor da u njega unesemo nešto što je konceptualno jako, a ako želite tako nešto, onda morate i konceptualno da mislite. Sve to je na kontrastu između tog inženjerskog i kreativnog dela našeg posla“, ističe Ksenija.

    KDA Studio by Ksenija Đorđević (BIZLife)

    KDA Studio by Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Ona napominje da kada je 2006. krenula da se bavi dizajnom kao frilenser, narednih 10 godina nije odbila nijedan posao, ali da su joj klijenti sa kojima nije imala sličan senzibilitet bili izazov.

    „Ja sam minimalista, ne eksperimentišem previše sa bojama, ali sam klijente koji dođu sa takvim zahtevom shvatala kao svojevrstan izazov. Ja kao dizajner moram da znam da pravim i stvaram i minimalističke i eklektične i istorijske enterijere. Naš posao jeste da postavimo ključna pitanja našim klijentima, da njihove želje senzibilitete uključimo u analizu i da damo odgovor kroz dizajn i enterijer. Mi pratimo projekat od početka do kraja. Kada uđemo u neki hotel ili restoran mi taj projekat ne puštamo dok ne postavimo poslenje jastuče i kažemo ’to je to’“, kaže Ksenija.

    Naglašava da je za nju kao arhitekticu najveći izazov da radi rekontrukcije, jer u tom slučaju radi sa nečim što je kulturno-istorijsko nasleđe. To je za jednog arhitektu velika čast, ali i velika odgovornost, zato su joj takvi projekti posebno dragi i značajni. Posebno ističe i kulu „West 65“, koja predstavlja najviši kompletno rezidencijalni objekat na kojem je radila.

    I Ikea može stvoriti vanvremenske komade

    Dok oblizamo „The Apartment by KDA“ koji predstavlja izložbeno prodajni prostor, gde posetioci mogu kupiti svaki detalj koji im se dopadne, Ksenija kaže da u svom radu insistira na komadima koji su vanvremenski, koji su primenjivani pre nekoliko decenija, ali i danas.

    „Takvi komadi kada se nađu u prostoru sugerišu snažan vizuelni identitet. Ima ih i ovde u ovom prostoru. Čak i brendovi koji nisu ’high’ imaju određene komade koji će stići do statusa, jednostavnog, a svevremenog dizajna. Treba birati komade koji imaju određenu jednostavnost i solidnost, kako u pojavnom tako i u funkcionalnom smislu. To mogu biti i bele police 40×40 iz Ikee, to je neka savremena klasika“, objašnjava ona.

    Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Ksenija Đorđević (BIZLife)

    Prema rečima naše sagovornice The Apartment by KDA predstavlja specifičnu platformu za prodaju i opremanje, koju su njen tim i ona oformili. Tu možete kupiti svako komad, od posteljine do vina u frižideru. Plan je da, kao i dizajnerski studio i The Apartment bude regionalno postavljen. Prvi korak će biti Slovenija i Crna Gora.

    Ksenija završava time da se u svakom poslu pa i uvom zahteva predanost i trud, ali da ne treba zaboraviti i lični pečat, ponovo ističući „svoj jezik“ kao glavni stilski adut jednog arhitekte.

    Sledeći put kada budete sedeli u lobiju nekog hotela sa pet zvezdica, možda ćete biti naslonjeni na jastuče koje je upravo Ksenija tu postavila.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE