
Kreativnost na točkovima: Kako je AutoEtiketa postala nezaobilazan trend u Srbiji
Kreativnost i strast prema automobilima inspirisali su Zlatka Simića da pokrene brend AutoEtiketa, koji je postao simbol personalizacije vozila. Ovaj hobi, koji je brzo prerastao u ozbiljan poslovni poduhvat, nastao je iz Zlatkove svakodnevne posete samouslužnim perionicama. Tamo je primetio nedostatak pažnje koju vlasnici poklanjaju svojim vozilima, što ga je motivisalo da stvori etiketu koja pruža jasne smernice za pravilno održavanje automobila.
Zlatko Simić, diplomirani arhitekta, inspiraciju za pokretanje Autoetikete pronašao je u ljubavi prema automobilima i, kako sam kaže, u prepoznavanju problema u lokalnim perionicama automobila. „U jednoj od poseta perionici prisustvovao sam veoma nemarnom pranju i grebanju automobila od strane komšije, što me navelo na razmišljanje da bi bilo korisno imati etiketu sličnu onoj koja se nalazi na garderobi, i koja bi pomogla u očuvanju automobila“, objašnjava Zlatko za naš portal.

AutoEtiketa, Zlatko Simić
Nakon što je razvijena prva etiketa pod nazivom „HandWashOnly“, reakcije njegovih prijatelja i okoline bile su pozitivne, a potražnja je brzo rasla. Njegovo predznanje o materijalima, stečeno tokom studija arhitekture, bilo je ključ u realizaciji ideje. „Ljudi su počeli da postavljaju pitanja i interesovali su se gde mogu nabaviti ovakve etikete, što me je dodatno motivisalo da proširim ideju i na društvene mreže“, dodaje Zlatko.
Zlatko ističe za BIZLife da je tokom svojih prethodnih hobija dobijao različite reakcije porodice. „Moji ukućani nisu bili oduševljeni kada sam počinjao s hobijima poput sakupljanja starih flaša i izlivanja parafina. Međutim, AutoEtiketa je prvi hobi koji je dobio podršku jer nije zahtevao promene u prostoru ili angažman drugih“, kaže Zlatko, dodajući da je ideja s etiketama bila vrlo jednostavna, ali efektna.

AutoEtiketa, Zlatko Simić
Personalizacija etiketa i radoznalost
Jedan od ključnih faktora za uspeh Autoetikete jeste upravo personalizacija. Zlatko kaže da su zahtevi njegovih kupaca veoma raznovrsni. „Mnogi žele personalizovane etikete, bilo da su u pitanju zanimanja, sezonske teme, ili šaljivi citati. Isto tako, mnogo ljudi bira gotova rešenja jer im se sviđa sama ideja etiketiranja svojih automobila“, kaže on za BIZLife.
Osim pojedinaca, Autoetiketa je postala popularna i među malim biznisima, koji je koriste kao diskretan način brendiranja svojih vozila. Zlatko primećuje da etikete često izazivaju radoznalost kod drugih vozača i prolaznika, što povećava vidljivost njegovog brenda. „Kada auto sa etiketom stoji na javnom parkingu, mnogi priđu da pročitaju šta piše, što je odličan način da se poveća pažnja na brend“, objašnjava Zlatko Simić.

AutoEtiketa, Zlatko Simić
Materijali i dugotrajnost etiketa
Simić naglašava da je od početka bilo važno odabrati materijale koji su dugotrajni i otporni na spoljne uticaje. „Koristimo dva tipa polietilen tereftalata (PET) – beli kao podlogu za štampanje i providni kao zaštitu od habanja“, objašnjava Zlatko. Etikete su veoma otporne na vremenske uslove i mogu da traju više od godinu dana. „Najveći problem predstavlja pokušaj nasilnog skidanja etikete, što može dovesti do vidljivih deformacija“, dodaje on.
View this post on Instagram
Autoetiketa je postala prepoznatljiva i izvan granica Srbije, a Zlatko ističe da je imao kupce iz različitih delova sveta, uključujući Japan, Indiju i Australiju. „Iako u samom dizajnu etiketa nisu bili neobični zahtevi, činjenica da su kupci bili iz celog sveta svakako je iznenađujuća“, kaže Zlatko i napominje kako uživa u kreiranju unikatnih etiketa, ali i da postoji nekoliko zahteva koje je morao da odbije.
„Neke etikete, poput onih sa logotipima poznatih brendova kao što su LEGO ili Barbie, nisam mogao da napravim zbog zaštite autorskih prava“, objašnjava on i dodaje da je odbijao zahteve za predugačkim citatima na etiketi jer nisu bili čitljivi zbog ograničenog prostora.

AutoEtiketa, Zlatko Simić
Proširenje asortimana i budućnost brenda
Zlatko Simić planira da AutoEtiketa nastavi sa širenjem asortimana, s ciljem da ponudi još više personalizovanih opcija za svoje kupce. „Budućnost brenda vidim u bržem i lepšem brendiranju službenih vozila, ali i u tome da ljubitelji automobilizma i kreativci i dalje koriste etikete kao način da izraze svoju strast prema vozilima“, kaže on.
Takođe, ističe da je posebna čast kada poznate ličnosti odluče da koriste AutoEtiketu. „Trenutno, etiketu poseduje Nikola Jovanović, poznatiji kao MaliServiser. A naravno, bilo bi pravo zadovoljstvo da etikete na svojim vozilima imaju i Mladen Alvirović (SAT) ili Borko Cvejić (Budući Klasici)“, dodaje Zlatko.

AutoEtiketa, Zlatko Simić
AutoEtiketa je projekat koji je uspešno spojio ljubav prema automobilima, arhitekturi i kreativnosti. Zlatko Simić je stvorio jedinstveni proizvod koji privlači pažnju i stvara priliku za izražavanje kroz personalizovane poruke na vozilima
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.