Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koridore NE ZANIMA uzrok PROPADANJA ASFALTA na deonici kroz Grdelicu

    Kako je moguće da deonicu kroz Grdeličku klisuru opet popravljaju drugi put za manje od godinu dana i da se opet radi završni sloj asfalta, iz Koridora su odgovorili da je reč o „radovima na otklanjanju uočenih nedostataka“.

    Na pitanje novinara da preciziraju da li to znači da je put, koji inače zovu najskupljom deonicom u Evropi loše rađen, navode da za njih uzrok nije značajan, već samo da izvođač otkloni nedostatke, pišu Južne vesti.

    Iz Koridora pre objave teksta o tome da je jedan sloj asfalta skinut i da se put opet asfaltira nisu odgovorili Južnim vestima, nakon objave saopštavaju da nije reč o rekonstrukciji, već o radovima na otklanjanju uočenih nedostataka na kolovoznoj konstrukciji u garantnom periodu, na deonici Caričina dolina – tunel Manajle.

    Izvođač radova Integral Inženjering je 10.10.2020. godine otpočeo sa izvođenjem radova na izradi novog habajućeg sloja asfalta i navedene radove izvodi o svom trošku, jer je deonica u garantnom roku, navode iz Koridora.

    Na pitanje da li to znači da je put loše urađen i od nedovoljno kvalitetnog materijala, opet nisu precizirali o čemu je tačno reč, već kažu da je za njih, kao investitora, uzrok nebitan.

    „Za nas, kao investitora, uzrok dezintegracije habajućeg sloja asfalta nije značajan. Utvrđivanje uzroka bi zahtevalo dodatno vreme i sredstva, tako da o uzroku možete pitati izvođača radova, koji o svom trošku otklanja uočene nedostatke. Za Koridore Srbije je najbitnije da se uočeni nedostaci otklone na što brži i kvalitetniji način, kao i činjenica da smo od izvođača ishodovali produžetak garancije do kraja 2021. godine“, saopštavaju iz Koridora.

    Šta posle 2021. godine, iz Koridora nisu objasnili.

    Inženjer: Ugraditi kvalitetan materijal, a ne političare

    Građevinski inženjer iz Niša Danijel Dašić kaže za Južne vesti da je očekivano to što se dešava sa auto-putem kroz Grdeličku klisuru i da postoje dva razloga ponovnog asfaltiranja.

    „Prvi je nedovoljna debljina završnog sloja asfalta koji je debljine oko tri centimetra, a ne bi smelo da bude ispod 10, a drugi je neodgovarajući kvalitet završnog sloja asfalta, jer sam i nakon popravke mogao prstima iz asfalta da izvadim komadiće kamenog agregata koji povezuje bitumen i čini kompaktnu masu“, kaže Dašić.

    „Suština je da u asfalt treba da se ugrađuju kvalitetni materijali, a ne političari, moraju da se poštuju norme i propisi, videlo se i prošle godine da put neće da potraje, pravo je pitanje ko će to da plati jer se priča o garantnom roku pokazala kao neistinita u slučaju Crvene reke – Čifluk. Nekoliko transfera je Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture imalo tadašnjem izvođaču radova za koje nismo mogli da dobijemo objašnjenje zašto se radi, a poklapali su se vremenski sa tom rekonstrukcijom“, kaže Dašić.

    A problem je, dodaje on, i nedostatak nadzora. Ako se jednostavnim uvidom na licu mesta vidi debljina asfalta, meni nije jasno koji nadzorni organ je primio tu deonicu kao korektno izvedenu i da li je bilo nadzora, dodaje Dašić.

    Prema njegovim rečima, pukotine mogu da utiču na kvalitet putovanja i ne mogu da izazovu veći problem, ali je poenta da smo za oko 400 miliona evra dobili bofl robu, preplatili je i čekali tri puta više nego što je trebalo, jer je put trebalo da počne da se pravi još 2013. godine, a da završi krajem 2015. godine.

    Izvor: Južne vesti

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE