Kinezi „elektrifikuju“ Ikarbus?

Jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini Li Jong za dva meseca stiže u Ikarbus, gde bi trebalo da montira isključivo električne autobuse, javlja RTS.

Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni. Jedan od njih, Li Jong, proizvođač je električnih autobusa i za dva meseca stiže u Ikarbus.

Tržište autobusa i kamiona u svetu raste. Najveći rast ima Kina, koja kupuje vozila koliko Evropa, Severna Amerika i Japan zajedno.

Uskoro u Ikarbus dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini Li Jong, koji bi trebalo da u pogonima „Ikarbusa“ montira isključivo električne autobuse, koji bi se koristili u GSP.

Kinezi hoće da prave i fabriku baterija kod nas. Žele i da autobus proizveden u Ikarbusu bude evropski proizvod sa naših prostora, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.

Na naše tržište stiže i prvi kamion koji umesto klasičnih retrovizora ima kamere. Novi Mercedes AKTROS ima i auto-pilota koji prepoznaje bicikliste sa strane i sam koči. Predstavlja najsigurnije vozilo ikada proizvedno u toj klasi.

Vozila prikazana na sajmu nemaju volan, eventualno imaju neki džojstik za manje manevre. Putnici i teret biće prevoženi bez vozača koji se sada svodi na programera vozila.

Stručnjaci tvrde da će se informacionom tehnologijom i telemetrijskim sistemima do 2030. ukinuti profesija profesionalni vozač, a već sada u Evropi postoje takozvane probne autobuske linije koje saobraćaju bez vozača, naravno na električni pogon.

Izvor: RTS

Foto: Ikarbus

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE