Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako onlajn oglasnik unapređuje tržište nekretnina

    Ključ uspešnog marketinga leži u povezivanju sa ciljnom publikom na pravom mestu, u pravo vreme. Danas, kada veliki broj korisnika – kako zbog posla kojim se bavi tako i zbog razvoja digitalne pismenosti – vreme provodi pred ekranima, najbolje mesto za susret sa njima jeste internet.

    Platforme su transformisale način na koji ljudi donose životne odluke, ističe u razgovoru za BIZLife Ana Štavlić, šef marketinga i PR internet portala 4zida.

    • Kako biste definisali specijalizovani sajt za oglašavanje nekretnina i koje su njegove prednosti?

    Najjednostavniji odgovor je da je to sajt ili onlajn platforma koja služi za pretragu nekretnina, na kojoj možete brzo i lako da se povežete sa oglašivačem, bilo da je fizičko lice, agencija ili investitor. Danas smo već duboko zagazili u digitalnu eru i pretraga je lako dostupna putem mnogih kanala na internetu. Činjenica da pretražujete preko specijalizovanog sajta, a ne putem opšte pretrage ili opštih oglašivača, daje vam obećanje da iza tog ekrana putem kojeg pretražujete stoji tim koji je usredsređen isključivo na tržište nekretnina. Dakle, stručnost i posvećenost razumevanju, razvoju i unapređenju tržišta nekretnina razlikuje i izdvaja sajt koji je za to specijalizovan od ostalih, opštih pretraživača.

    • Na koji način se zalažete za unapređenje i razvoj  tržišta nekretnina?

    Tržište je specifično, a odnos ponude i potražnje kompleksan. Na strani ponude su fizička lica, agencije ili investitori, dok potražnju čine najčešće fizička lica. Osim ovih učesnika, tu su i ostali stejkholderi – država i banke, koje regulativom i preko tržišta kredita, takođe, predstavljaju veoma bitan faktor realizacije transakcija.

    Kao sajt za oglašavanje, mi smo tu negde između svih njih i imamo zadatak da, kao platforma, pružimo vrednost obema stranama – korisnicima i klijentima. Prednosti digitalnog poslovanja su što postoji veliki prostor za pružanje dodatnih vrednosti korisnicima, osim samih oglasa. Proces kupovine stana je ozbiljna odluka, a prosečan čovek prilikom kupovine ili iznajmljivanja mora da uzme u obzir veliki broj faktora i ispita razne mogućnosti, bilo da se u proces upušta samostalno ili angažuje agenciju. Važno je staviti se u cipele korisnika i razumeti šta ga najviše „žulja” kada je u potrazi za nekretninom. Dobra informisanost o nekretnini, cenama, kreditima i sl. – ključni su faktori za donošenje prave odluke. Mi smo to prepoznali i kompletnu marketinšku strategiju baziramo na osnaživanju korisnika u procesu pretrage. Na taj način kupci postaju edukovaniji, štede vreme i resurse, a oglašivači dobijaju pozive sa većom verovatnoćom realizacije. Celo tržište ide napred.

    • Kako biste opisali trenutnu situaciju na tržištu nekretnina?

    Trenutna situacija na tržištu nekretnina veoma je nepredvidiva. Gledajući unazad, eksterni faktori koji su uzdrmali ekonomiju imali su veoma čudan efekat na tržite nekretnina kod nas. Najprostije rečeno, vrednost tržišta raste, a realizacija je u blagom padu. Broj poseta našem sajtu raste, kao i broj korisnika, što govori da interesovanje postoji, ali da ljudi čekaju povoljnije uslove kupovine. Prema podacima sa 4zida.rs, dužina oglašavanja nekretnine je, u proseku, porasla sa 60 na 90 dana, što potvrđuje izvesno usporavanje realizacije.

    U nekoliko klikova procenite nekretninu, izračunajte ratu za kredit, pitajte pravnika za savet, proverite prosečne cene u kraju

    • Kako se sajt 4zida prilagođava promenama?

    Pratimo podatke sa sajta, radimo istraživanja tržišta, UX testiranja, često smo u dijalogu sa korisnicima. Nekada reagujemo reaktivno, kao što je bilo u slučaju korone, koja nas je iznenadila i naterala da se brzo prilagodimo situaciji; recimo, podržali smo agencije i investitore tako što smo im omogućili besplatno oglašavanje dva meseca, a za korisnike smo uveli veći broj kvalitetnijih fotografija, 3D ture stanova i pojačali informisanje o novonastalom stanju na tržištu, kretanju cena i promenama koje nas očekuju.

    Sa druge strane, ubrzana digitalizacija i tehnološke mogućnosti, uključujući i upotrebu veštačke inteligencije, omogućavaju nam da predviđamo potrebe korisnika i da proaktivno radimo na rešenjima. Pioniri smo kada je reč o mnogim inovacijama. Nedavno smo razvili softver koji korisnicima preporučuje oglase, a bazira se na ponašanju ljudi koji traže nekretnine. Vremenom će ova mogućnost postati značajna olakšica u pretrazi nekretnina, kao što to rade veliki brendovi u sličnim industrijama na globalnom nivou.

    • Kako će sve ove promene uticati na kvalitet života korisnika u budućnosti?

    U digitalnom svetu korisnici traže najbrži put da reše svoj problem. Kupovina ili iznajmljivanje stana nije transakcija koja će se u skorije vreme realizovati onlajn, a to je posledica regulative i navika. Zbog toga naša uloga ostaje  unapređenje svih elemenata  na sajtu koji će korisniku olakšati da pronađe nekretninu koja mu odgovara.

    Vi u svakom trenutku na našem sajtu možete da proverite šta ima novo, da sačuvate oglas, da se prijavite da dobijete informaciju ako cena nekretnine padne ili da dobijate slične oglase. Takođe, mi smo prvi sajt koji je svojim korisnicima omogućio da provere da li su kreditno sposobni i da procene ratu kredita, da provere kretanje cena, da procene vrednost nekretnine, a imamo i sekciju gde svako može da postavi pitanje pravniku ukoliko ima dilemu. Ovo su sve dodatni alati pomoću kojih želimo da umanjimo rizike, uštedimo im vreme, novac i energiju. Mislim da smo u tome uspeli, jer danas, više nego ikada, naši korisnici dobijaju više istinitih, transparentnih i aktuelnih informacija. Često dobijamo pitanja da li su ovi kalkulatori tačni i precizni – odgovor je da jesu. Partnerstva koja imamo sa bankama omogućavaju nam da imamo redovno ažurirane podatke, na koje korisnici mogu da se oslone.


    Važno je staviti se u cipele korisnika i razumeti šta ga najviše „žulja” kada je u potrazi za nekretninom


    • Koji je vaš cilj za naredni period?

    Kao prvo, želimo da ostanemo brend kojem se veruje. Kao deo Inspira grupe, čiji sajtovi su i Poslovi InfostudPolovniautomobili.comHelloWorld i drugi, mi sebe vidimo kao digitalnog saputnika naših korisnika i nastavićemo da se razvijamo u tom pravcu. Takođe, mi smo brend čije su vrednosti transparentnost i inovacija i koji puno ulaže u saradnju sa svim oglašivačima. Trenutno na našem sajtu ima oko 75 hiljada oglasa i više od 250 projekata novogradnje na više od 8000 lokacija u Srbiji. Proširenje aktuelne ponude i unapređenje iskustva za korisnike ostaju naš imperativ i u budućnosti.

     

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Simonović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE