Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako izbeći TALAS OTKAZA u kompanijama?

    Čitav svet se suočava s trendom Great Resignation, u inostranstvu poznatom i pod nazivom The Big Quit. On podrazumeva talas otkaza radnika od poslodavaca, odnosno davanje otkaza u značajnijem broju nego što se to događalo ikada pre. Degordian je nedavno na tržište lansirao Stethoscope, rešenje uz koje kompanije mogu ublažiti ili izbeći ovaj negativan trend!

    Zašto ljudi daju otkaze?

    Naravno, i pre nego što je čitav svet zahvatila kriza davanja otkaza, postojali su opravdani razlozi za odlazak iz kompanije i generalno menjanje posla. Ipak, sada, kada se na to odlučuje sve veći broj ljudi, brojne kompanije su se našle u problemu nedostatka radnika i nerazumevanju zbog čega je došlo do nezadovoljstva koje je naposletku ljude podstaklo na davanje otkaza.

    Istraživanja su pokazala da sve veći broj ljudi daje otkaz najviše zbog nezadovoljstva međuljudskim odnosima kao i zbog utiska da ih njihov poslodavac ne ceni.

    Nakon ova dva vodeća razloga, na listi razloga za odlazak iz kompanije našli su se premala plata, nemaran odnos prema sopstvenom zdravlju usled prevelike količine posla, kao i nedostatak mogućnosti za napredovanjem, učenjem i razvijanjem veština. Uz to, kao izuzetno važna stavka pokazala se i sposobnost poslodavca da svojim zaposlenima pravovremeno i transparentno komunicira viziju kompanije, radnih procesa, organizacijske strukture i smera u kojem žel da se razvija, što za posledicu ima nezadovoljstvo trenutnim poslom i želju za promenom.

    Šta poslodavci mogu učiniti?

    U interesu svakog poslodavca je da zadrži radnike, privuče nove i bude na glasu kao dobar poslodavac. Dostići to je, naravno, kompleksan proces koji zahteva detaljne analize i planove. Degordian, koji inače ima kancelarije u četiri grada – Zagrebu, Beogradu, Mostaru i Njujorku, a u Hrvatskoj je čak šest puta osvojio nagradu za najboljeg poslodavca, osmislio je alat koji omogućava upravo to – istraživanje zadovoljstva zaposlenih kao i detaljne rezultate na temelju kojih se rade dalji akcijski planovi za zadržavanje zaposlenih.

    Degordianov alat Stethoscope zamišljen je kao rešenje izazova sa kojima se susreću HR sektor i menadžment.

    Stethoscope je alat za istraživanje zadovoljstva i angažovanosti zaposlenih koji se sastoji od dva upitnika.

    Prvi je veliki upitnik istoimenog naziva “Stethoscope”.  Sprovodi se jednom godišnje i sastoji se od više od 100 pitanja koja popunjavaju zaposleni. Rezultati se šalju HR-u i menadžmentu. Prikupljene podatke alat automatski obrađuje i pruža detaljan uvid u stanje kompanije. Moguće ih je filtrirati i segmentirati kroz 20 različitih kategorija. Na temelju dobijenih podataka, HR i management mogu napraviti detaljne akcijske planove za uočavanje problema, ali i održavanje zadovoljstva na onim područjima koja su se pokazala kao prednosti kompanije.

    Osim velikog upitnika, alat Stethoscope omogućuje i sprovođenje kratkog mesečnog upitnika pod nazivom Pulse. Ovaj upitnik služi za ispitivanje uspešnosti implementiranih mera i uočavanje područja koja zahtevaju dodatnu pažnju i aktivnost HR-a i menadžmenta.

    Sve navedeno omogućava poslodavcu da na vreme uoči potencijalne izazove i nezadovoljstva unutar kompanije, reaguje i dugoročno spreči talas otkaza svojih zaposlenih.

    Šta ovo znači za budućnost poslovanja?

    Upitnici (ne)zadovoljstva obično su vrlo komplikovani, a tumačenje podataka složen je proces koji dodatno troši resurse kompanije. Uz Stethoscope je taj proces maksimalno pojednostavljen, istovremeno zadržavajući temeljnost i jasne pokazatelje potencijalnih i trenutnih izazova za svaku kompaniju.

    Zapravo, jedan od najvećih benefita samog alata upravo je automatizacija analize podataka. Rezultati su dostupni odmah, stoga se donosioci odluka vrlo brzo mogu baciti na osmišljavanje akcijskih planova. To znači da reakcija kompanije može biti brža i efikasnija.

    Međutim, budući da uz Stethoscope, koji se provodi jednom godišnje postoji i manji upitnik, Pulse, kompanija može pratiti uspešnost akcijskih planova na mesečnom nivou i time pravovremeno reagovati. Dugoročno, za poslovanje, to znači ono čemu svaki poslodavac treba da teži – unapređenju zadovoljstva zaposlenih, koje posledično donosi i smanjenje fluktuacije.

    Ako vas je zainteresovala mogućnost da izbegnete talas otkaza u svojoj kompaniji, informišite se o Stethoscopeu, njegovim mogućnostima i benefitima koje donosi OVDE jer će vam ovaj alat pomoći da promenite puls vaše kompanije!

    Stethoscope

    Izvor: BIZLife

    Foto: Degordian

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE