Japanci ih ukidaju, a VW podstiče zamenu za nove dizelaše

Nakon Tojote i Nisana odluku o ukidanju dizel modela iz ponude na evropskom kontinentu doneli su Suzuki i Micubiši, tako da će od japanskih proizvođača samo Mazda zadržati dizelaše. Foklsvagen nudi podsticaje za zamenu starih za nova dizel vozila.

Odluka Suzukija je u potpunosti očekivana pošto je isti već pre smanjio udeo dizelaša u ponudi. Uostalom, udio dizelaša u prodaji Suzukija na evropskom tržištu je tokom prošle godine bio manji od 10 odsto.

S druge strane, dizelaši su još uvek popularni u Indiji gdje japanska kompanija ostvaruje 30 odsto prodaje na polju dizelaša, pa će se tamo i dalje nuditi dizel modeli.

Micubiši je pak ukinuo prodaju dizelaša na britanskom i nemačkom tržištu, a isto će učiniti i u svim zemljama gde je jaka kampanja protiv dizelaša. Prošle godine je udeo Micubišijevih dizelaša u prodaji bio oko 30 odsto. Naravno, sada bi ih trebalo zameniti hibridi, osim u ponudi pick-up modela.

Osim japanskih brendova s dizelašima je definitivno raskrstio i Porše, a na dobrom putu da učine isto su još neke marke. S druge strane, BMW je jedan od onih koji još uvek veruju u dizel motore i tvrde da su njihovi najbolji.

Na evropskom tržištu potražnja za dizelašima je u konstantnom padu, a negativna kampanja sada ima veliki uticaj i na tržišto donedavno vrlo naklonjenom dizelašima – nemačkom.

VW podstiče zamenu za nove dizelaše

Upravo u Nemačkoj, gigant Folksvagen saopštio je da će ponuditi nove podsticaje vlasnicima starih dizel automobila koji odluče da ih zamene za nove modele u sklopu nastojanja da se izbegne zabrana dizelaša u većim nemačkim gradovima.

Podsticaji će stupiti na snagu odmah, a obuhvatiće vozila sa standardima Euro 1 do Euro 4 u celoj Nemačkoj, te dizel vozila sa standardom Euro 4 ili Euro 5 u nemačkim gradovima u kojima je nivo zagađenosti ocenjen opasno visokim.

Iz VW su najavili da će uništiti starija vozila, što će po direktoru prodaje Christianu Dahlheimu predstavljati „značajan doprinos“ boljem kvalitetu vazduha.

U priopćenju se ne navodi visina podsticaja, ali je anoniman izvor za novinsku agenciju DPA rekao da će ići i do iznosa od 10.000 evra za vozila sa standardom Euro 1 do Euro 4.

Izvor: Index, Seebiz

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE