
Istinita priča o employer brandingu: Dobra osoba ne mora nužno biti i dobar poslodavac
Kad sam onomad davao otkaz u jednoj kafani u kojoj sam radio par godina, gazda je, ne baš pri čistoj svesti i zdravoj pameti, uperio pištolj u mene i upitao: „Napuštaš me, a?” Rekao sam: „Da”, okrenuo se i otišao, jer licna je već odavno bila pregorela. Realno posmatrano, bilo je tad 50 : 50 šanse da mi sreća okrene leđa i da ovaj uvodnik sad uopšte i ne pišem. Ali, eto, ta osoba mi je i dan-danas prijatelj, osoba kojoj sam drag gost, ali i on meni. Čovek koji je mojoj porodici mnogo pomogao. Tačno je, ne bih nikad više mogao da radim za njega, ali ga kao prijatelja ne bih menjao ni za brdo karamela.
Piše: Borislav Despotović, glavni i odgovorni urednik BIZLife-a
A zašto ovo pričam? Zato što mi iskustvo govori da dobra osoba ne mora nužno biti i dobar kolega ili poslodavac.
Naravno, sve ovo važi i za obrnutu situaciju. Na primer, na bivšem poslu sam zbog tuđeg propusta zaradio ozbiljnu disciplinsku meru. Šta da se radi! Bio sam urednik, imao sam hijerarhijsku odgovornost i bez pogovora sam prihvatio realnost. Ali kako sam tresnuo o zemlju, tako sam se odmah razbudio. Oni koji su mi se do juče osmehivali, delili mi komplimente i tapšali me po ramenu – nisu se nijednom setili da me pozovu, da me pitaju kako sam. A bio sam suspendovan mesec i po dana, ne znajući šta mi je sudbina. Mislim, činjenica je da nisam bio baš čio i veseo tih dana; zapravo, za to vreme, iščekujući sudbinsku disciplinsku meru, zaradio sam prilično osedelu bradu, ali sam i naučio najtežu, ali najbolju lekciju o „kolegijalnosti”.
Ali da se vratimo na temu, svaki poslovni, ali i emotivni pad – mora da nam bude lekcija, koliko god da boli. A pri tom je razum najbitnija stvar koja mora da se sačuva. Uzmimo u obzir samo urbanu legendu da je Enco Ferari, navodno, na poslovnu ponudu Feruča Lamborginija odgovorio: „Ti si proizvođač traktora, ne možeš ti da znaš kako se prave automobili. Vrati se svojim traktorima.” Ta rečenica se često citira kao trenutak kada je Lamborgini odlučio da uđe u industriju proizvodnje sportskih automobila i takmiči se sa Ferarijem, što je na kraju dovelo do stvaranja brenda Lamborgini.
Važno je samo biti i ostati čovek, sve ostalo će se namestiti baš kako treba. Naravno, ako se potrudimo.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/Borislav Despotović
Foto: Zoran Rašić / BIZLife