Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Andre Rinensland, METRO Srbija

    Andre Rinensland, METRO Srbija: „Još snažniji fokus na profesionalne kupce i njihov rast“

    Razgovor sa Andreom Rinenslandom, generalnim direktorom METRO Srbija, o budućem razvoju veleprodajnog poslovanja, još većem fokusu na profesionalne kupce i kako METRO želi da ojača svoju partnersku poziciju za male, samostalne, trgovce.

    Početkom godine METRO AG je objavio svoju novu, globalnu, poslovnu strategiju i ciljeve. Šta oni podrazumevaju i šta to znači za METRO Srbiju?

    Pre nekoliko meseci METRO je na globalnom nivou predstavio novu strategiju rasta i METRO Srbija se već prirodno kreće u tom novom pravcu. Planirani rast je fokusiran na izoštravanje veleprodajnog fokusa na profesionalne kupce – HoReCa sektor i samostalne trgovce, značajno proširujući višekanalni poslovni model (takozvani multichanel) i posao dostave.

    Što se tiče poslovnih rezultata, na lokalnom nivou, da li mislite da ova nova strategija ima jak početak i kakav rast se očekuje da donese?

    METRO Srbija ulazi u ovu novu fazu svog razvoja sa veoma snažnim poslovnim rezultatima i solidnim poslovnim periodom iza nas. Takođe, pokazatelji iz prve polovine fiskalne godine daju optimizam da ćemo uspeti da ostvarimo ciljeve zacrtane za 2022. Pozitivan trend koji smo ostvarili je u velikoj meri baziran na uspešnoj primeni novog koncepta „Kupi više, plati manje!“, posebno namenjenog malim, samostalnim trgovcima, sa kojima želimo da ojačamo našu poziciju poslovnog partnera.

    Kupi vise, plati manje, METRO

    Ovaj koncept nudi dobre cene i neophodan asortiman tokom cele godine, kako bi samostalni trgovci mogli da nastave da razvijaju svoje poslovanje na održiv i uspešan način.

    Veleprodaja je vaša osnovna delatnost, kako ova nova strategija poboljšava fokus na vaše profesionalne kupce i koji novi pristup se može očekivati u vašem poslovanju?

    Osnovni cilj je da budemo jedini pravi višekanalni veletrgovac – pre svega kroz cash&carry i dostavu, kao i uz dodatni razvoj digitalnog poslovanja i nove usluge koje možemo da ponudimo našim kupcima. Tokom proteklih nekoliko godina bili smo mesto izbora za značajan broj ljubitelja hrane, ipak u narednim godinama naš fokus biće i na rastu i razvoju poslovanja sa profesionalnim kupcima iz ugostiteljskog i samostalno-trgovačkog sektora, gde želimo da zadržimo lidersku poziciju u HoReCa, ali i da ojačamo partnerstvo sa trgovcima. Cilj nam je da obe kategorije u nama vide partnera koji pomaže i podržava njihovo poslovanje uz konstantno stabilne i dobre cene, za kvalitetan asortiman prilagođen njihovim potrebama. Takvo partnerstvo zasniva se na ideji da mi kao veletrgovac omogućavamo našim kupcima održiv i dugoročan poslovni uspeh.

    Ovakav pristup podrazumeva drugačiji model saradnje sa našim dobavljačima, dodatni razvoj proizvoda u okviru METRO robnih marki, kao i komercijalne, operativne i logističke promene. U tom cilju, naše prodavnice će promeniti svoj raspored, sa većim brojem paletnih mesta i prilagođavanjem ruta koje odgovaraju profesionalnim kupcima. U oblasti logistike želimo da poslujemo efikasnije i da nastavimo da obezbeđujemo stabilnost snabdevanja, što je ključno za naše profesionalne kupce.

    Kompanije, posebno one koje posluju širom planete, moraju da uključe ciljeve održivosti u svoje poslovne strategije i da ih smatraju ne samo delom korporativne kulture, već svojim korporativnim principima. Šta METRO radi na tom planu i kakvi su planovi za budućnost?

    Održivo poslovanje jedan je od vodećih principa naše kompanije i mi živimo u skladu sa tim, nešto što dosledno dokazuju naše visoke pozicije na Dow Jones listi indeksa održivosti. U poslednjem preseku naročito smo se istakli u borbi protiv bacanja hrane, klimatskoj strategiji, kao i zdravlju i ishrani.

    U METRO Srbija smo posebno ponosni na naš pilot program koji je usmeren na smanjenje otpada koji nastaje od hrane – u okviru kojeg smo započeli kompostiranje organskog otpada u našoj prodavnici na Vidikovcu, u Beogradu. U okviru ove inicijative otpad sa odeljenja voća i povrća se izdvaja u posebne kontejnere i transportuje do postrojenja za kompostiranje, gde otpad postaje kompost i dobija svoju novu namenu. Dakle, u pitanju je pravi primer cirkularne ekonomije, sa idejom da ovu inicijativu proširimo i nadogradimo. Zahvaljujući ovome, METRO prodavnica na Vidikovcu smanjiće svoj komunalni otpad za čak 30%.

    Na globalnom nivou, naše ključne tačke biće postizanje klimatske neutralnosti do 2040. godine, izbegavanje stvaranja plastičnog i otpada od hrane, kao i nastavak širenja našeg asortimana održivih proizvoda. Svesni smo svoje uloge kao veletrgovca i preuzimamo odgovornost i korake, kako bismo širom sveta, te i u Srbiji, mogli da poslujemo uspešno u okruženju kojem čuvamo.

    Izvor: BIZLife

    Foto: METRO

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE