Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    putovanja prevare kaspersky

    Internet prevare vam mogu uništiti putovanje – Evo kako da se zaštitite i uživate u letovanju!

    Sezona odmora je u punom jeku, a putnici širom sveta traže zanimljive destinacije, jeftina mesta za boravak i letove po razumnim cenama. Nažalost, tu su i prevaranti, spremni da uskoče tom prilikom i ponude putnicima ono za čim tragaju, ali na sopstvenu štetu.

    Ovo doba godine tradicionalno obeležava intenziviranje scamming aktivnosti, sa brojnim fišing stranicama koje se distribuiraju pod plaštom avio i booking servisa. Kako bi pomogli putnicima da izbegnu prevare, istraživači kompanije Kaspersky dele neke od najrasprostranjenijih šema prevare koje se koriste za privlačenje žrtava, kao i korisne savete o tome kako da isplaniraju bezbedan odmor bez prevare.

    Agregatori lažnih karata

    Većina putovanja počinje kupovinom avionskih ili voznih karata, a ljubitelji putovanja često su zainteresovani da se dočepaju povoljne cene. Stručnjaci kompanije Kaspersky otkrili su brojne lažne veb stranice koje tvrde da nude korisnicima priliku da kupe avionske karte po nižoj ceni. Takve veb stranice su obično dobro napravljene fišing stranice koje oponašaju usluge poznatih avio-kompanija i agregatore avio karata. Neki od ovih veb-sajtova prikazuju i detalje stvarnih letova, a iskusni prevaranti šalju zahteve za pretragu agregatorima letova i prikazuju informacije dobijene od njih. Međutim, umesto da isporuče obećane avionske karte, oni zadržavaju novac i koriste vaše lične podatke u zlonamerne svrhe (npr. prodaju bankovnih podataka i identifikacionih informacija na dark web-u).

    Primer stranice za krađu identiteta koja oponaša veb lokaciju avio-kompanije

    Primer stranice za krađu identiteta koja oponaša veb lokaciju avio-kompanije

     

     Lažna nagrađivanja za snižene karte

    Takođe, postoji mnogo lažnih stranica koje pokušavaju da namame putnike izvlačenjem avionskih karata, lutrijom i poklon karticama. Korisnicima se nudi mogućnost da popune anketu i unesu svoje lične podatke u zamenu za velikodušan popust na avionsku kartu. Kao i kod mnogih drugih ponuda za koje se čini da su previše dobre da bi bile istinite, takvi sajtovi na kraju postaju sajtovi za fišing, prikupljaju lične podatke žrtava, kao i podatke o kartici.

    Povrh ovoga, anketa se obično završava zahtevom da se sajt distribuira među prijateljima kako bi dobili nagradu. U takvim slučajevima, sajber kriminalci koriste same žrtve kao sredstvo za dalje širenje prevare. Link koji su poslali ljudi koje poznajete izgleda verodostojnije od one primljene od stranca. Ako korisnik zatim prati vezu i pokuša da dobije svoju nagradu, često se za uzvrat traži plaćanje provizije ili naknade. Nakon što se ovaj novac uplati, sajber kriminalci nestaju – bez nagrađivanja korisnika.

    Primer lažne usluge avio-kompanije koja nudi popust za popunjavanje ankete

    Primer lažne usluge avio-kompanije koja nudi popust za popunjavanje ankete

     Lažna rentiranja

    Još jedna popularna taktika koja se koristi za prevaru putnika jesu lažne usluge iznajmljivanja. Jedan primer uključuje ponudu luksuznog dvosobnog stana u blizini centra evropske prestonice za samo 500 evra mesečno. Još jedna naizgled privlačna ponuda je zakup cele četvorosobne kuće sa bazenom i kaminom za samo 1.000 evra na mesečnom nivou. Recenzije opisuju neverovatan odmor i gostoljubive domaćine. Ovo podstiče korisnike da plate za svoj mesečni boravak, ali u stvarnosti oni zapravo šalju svoj novac prevarantima.

    Primer fišing stranice koja nudi iznajmljivanje stana

    „Svi su željni odmora i predaha, tako da su povećane rezervacije u punom jeku. Ipak, planiranje odmora nije lako. Ljudi mogu provesti nedelje, čak i mesece, tražeći savršeno mesto za boravak i karte koje će ih odvesti do željene lokacije. Prevaranti koriste ovo kako bi namamili korisnike koji su se umorili od traženja odličnih ponuda. Možemo primetiti pojačanu aktivnost prevare koja cilja korisnike putem lažnih usluga rezervacije i iznajmljivanja. Takvi napadi se mogu potpuno sprečiti, zbog čega apelujemo na korisnike da budu skeptični prema preterano velikodušnim ponudama. Ako se ponuda čini previše dobra da bi bila istinita, verovatno i nije “, komentariše Dragan Davidović, direktor za istočnu Evropu u Kompaniji Kaspersky.

    Kako biste ostali zaštićeni dok planirate odmor, stručnjaci kompanije Kaspersky preporučuju:

    • Pažljivo protumačite adresu pre nego što unesete bilo kakve osetljive informacije, kao što su podaci za prijavu i lozinka. Ukoliko nešto nije u redu sa URL adresom (tj. pravopisom, ne izgleda kao original ili koristi neke posebne simbole umesto slova) ne unosite ništa na sajt. Ukoliko se nađete u nedoumici, proverite sertifikat sajta tako što ćete kliknuti na ikonu katanca levo od URL adrese.
    • Rezervišite svoj boravak i karte isključivo preko pouzdanih veb lokacija pouzdanih provajdera. U idealnom slučaju, ručno unesite adresu njihove veb lokacije u polje za adresu.
    • Ne otvarati veze koje dolaze iz nepoznatih izvora (bilo putem e-pošte, aplikacija za razmenu poruka ili društvenih mreža).
    • Posetite zvaničnu veb stranicu preduzeća ukoliko vidite darivanje koje turistička kompanija ili avio kompanija nudi putem e-pošte ili na društvenim mrežama, kako biste se uverili da nagradna igra postoji. Takođe, pažljivo proverite veze do kojih vas vodi oglas za poklon.
    • Izbegavajte da delite svoje lične podatke koji mogu biti zloupotrebljeni! Kad god je moguće, umesto fizičkog ispisivanja adrese i broja telefona na svom koferu, koristite tagove na kojima daljinski možete onemogućiti očitavanje vaših ličnih podataka, a  uključiti ga samo onda kada je vaš kofer izgubljen.
    • Korišćenje dobrog bezbednosnog rešenja koje vas može zaštiti od neželjene e-pošte i fišing napada. Preporučujemo Kaspersky Security Cloud.

    O kompaniji Kaspersky

    Kaspersky je globalna kompanija za sajber bezbednost i digitalnu privatnost osnovana 1997. godine. Obaveštajni podaci o potencijalnim pretnjama i bezbednosna ekspertiza kompanije Kaspersky se konstantno transformišu u inovativna rešenja i usluge za zaštitu Vlada, preduzeća kao i potrošača širom sveta. Sveobuhvatni bezbednosni portfolio kompanije uključuje vodeću zaštitu krajnjih korisnika, specijalizovane bezbednosne proizvode i usluge, kao i Cyber Immune rešenja za borbu protiv sofisticiranih digitalnih pretnji koje se neprestano razvijaju. Preko 400 miliona korisnika zaštićeno je Kaspersky tehnologijama, dok kompanija pruža pomoć preko 220.000 korporativnih klijenata da zaštite ono što im je najvažnije. Više informacija dostupno je na sajtu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Kaspersky/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE