Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Interne komunikacije su tu da uređuju sadržaj i narativ unutar organizacije

    Do pre samo deset-petnaest godina interne komunikacije su imale pasivnu ulogu – da informišu zaposlene o važnim dešavanjima u kompaniji. U stručnim medijima se nije pričalo o internim komunikacijama, a u nauci ste tek ponekad mogli da naletite na neki dobar tekst. I to je to. Nekako, sva svetla bila su uprta u eksterni PR.

    Piše: Marko Vlahović, koordinator internih i eksternih komunikacija @ Mercator-S d. o., član zajednice topIC_community

    A onda su interne komunikacije „preko noći” dobile aktivnu ulogu i postale važne. Ko je napravio taj obrt? Sam život. Kontekst u kom se nalazimo, najpre svest poslodavaca da bez zaposlenih nema ni posla, a onda i stalne krize, kovid 19, ratovi, emigracije, migracije itd. Sve ovo su velike promene, koje pogađaju i brendove na tržištu, ali i kompanije, i to procesno, organizaciono, investiciono, ljudski. Interne komunikacije dobile su aktivnu ulogu upravo da bi komunikacionim alatima pomogle usvajanje jedne od najvažnijih pojava današnjice – konstantne i sve brže promene.

    Marko Vlahović – Mercator (Stefan Simović)

    Svi volimo promene, ali malo kome prija da se menja. Zato su naše prve reakcije otpor i strah od nepoznatog. Kada kompanija prolazi kroz promene, ukoliko otpor i strah traju dugo, kreira se nezadovoljstvo i psihološka nesigurnost kod zaposlenih, a to utiče na efikasnost biznisa, te i na profit kompanije. I tu je uloga internih komunikacija ključna – da kreiraju konstantnu, pravovremenu komunikaciju koja gradi poverenje i stvara zajednicu unutar kompanija.

    Kako da implementirate uspešnu komunikaciju o promenama?

    Eksterno – mi komuniciramo kroz medije koji su dostupni i kojima se veruje, a interno – mi imamo zadatak da stvorimo medij koji je dostupan i kom se veruje. Zato je, za početak, potrebno uvesti makar jedan kanal komunikacije koji je dostupan svim zaposlenima. Ako informacija nije dostupna, može da bude najekskluzivnija ili najkorisnija – ipak je mnogi nikad neće ni videti ni čuti.

    Poverenje se gradi na razne načine. Ali ključno je da razumemo da interne komunikacije nisu tu da informišu zaposlene o svemu što naiđe, nego i da uređuju sadržaj i narativ unutar organizacija. Ako ne radimo urednički posao, zatrpavamo zaposlene i sadržajem koji im nije važan, biće zbunjeni, pretrpani informacijama. U moru tih vesti neće znati da prepoznaju šta je važnije i nikada neće gledati na naše kanale kao na one kojima se veruje.

    Tek sada dolazimo do poruke. Vest je efektna ukoliko je jednostavno saopštena, potpuna (5W), relevantna i pravovremena. Posebno stavljam fokus na relevantnost i jednostavnost. To su dva pravila koja su ključna za poverenje i koje ne smemo da prekršimo. Vest nije relevantna ako ne umete da odgovorite na pitanje „Šta je tu za mene?” i nije jednostavna ako su je dve osobe razumele na tri načina.

    Ljudi veruju ljudima, a ne formatima, zato poverenje u interne komunikacije dodatno osnažuje kada zaposleni znaju „ko su ti mali ljudi iz radija” i ko nam šalje obaveštenje sa imejla vesti@kompanija.rs. Posebno što bi ponekad hteli da pitaju za neke detalje, da dobiju dopunu informacije ili nešto treće, a mnogo je lakše kada znaju koga mogu direktno da pozovu.

    Na kraju, najvažnije. Zašto je neophodno da obratimo pažnju na građenje odnosa i zajednice unutar organizacije? Promene su neizostavni deo današnjice i kompanije ih uvode kako bi im donele efikasnost i uspeh. Ali one mnogima stvaraju stres i neizvesnost, guraju nas u nepoznato i bude nam osećaj nelagode. Zato je ključna uloga internih komunikacija da umire situaciju, da jasno i na vreme objasne zašto je važno napraviti promene, da istaknu nepopularne mere, pozitivne aspekte i dobre primere, objasne ulogu zaposlenih i da ih ohrabre da krenu na put promene i brže ih usvoje. Da bi takva komunikacija napravila rezultat, vi prvo morate biti izvor kom se veruje. Budite dostupni, relevantni, razumljivi – jednostavno, budite ljudi i verovaće vam se. Connection Before Correction.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Simonović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE