Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kupovina, namirnice, cena

    Inflacija ostaje najveći izazov za trgovinu

    Inflacija je i dalje najveći izazov za sektor trgovine koji prvi oseti sve velike potrese na globalnom tržištu, ali i najbrže reaguje i opstaje, ocenjeno je na skupu Privredne komore o stanju u o trgovini i snabdevenosti.

    Očekuje se da će inflacija u Srbiji uskoro biti jednocifrena, a da bi se trgovina što bolje prilagodila promenljivim potrošačkim trendovima i izazovima, neophodno je da prihvati savremene tehnologije i primenu principa održivog poslovanja, poručili su učesnici „PKS Retail samita“ koji je u Beogradu okupio više od 150 stručnjaka i lidera trgovinskog sektora, logistike i prehrambene industrije.

    Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović izjavio je da se radi na stabilizaciji inflacije, kao i da se očekuje da će do kraja godine biti spuštena na osam odsto.

    Podsetio je da vlada Srbije zajedno sa partnerima iz privatnog sektora realizuje akciju „Bolja cena“ koja je, prema njegovim rečima, dala dobre rezultate i donela niže cene u maloprodaji.

    Momirović, Bolja cena

    Direktor Republičkog zavoda za statistiku Miladin Kovačević rekao je da u Srbiji trenutno posluje 20 lanaca, kao i da su građani dobro snabdeveni.

    „U poslednjih 10 godina trgovina se razvijala rapidno. Najveća promena je dolazak velikih lanaca, poput Lidla i Merkatora. To je bitno promenilo nabavku, pre svega, prehrambenih prozvoda“, ocenio je Kovačević.

    Govoreći o prodajnim cenama i maržama, trgovci su istakli da profit nije dominantan u strukturi maloprodajne cene, jer većinski deo nabavne cene određuje proizvođač ili uvoznik kao i PDV.

    Ukazali su na značaj saradnje sa lokalnim proizvođačima i inicijative poput projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ koji podižu svest potrošača o važnosti kupovine domaćih proizvoda, i na taj način podstiču razvoj domaće privrede, saopštila je PKS.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay, BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE