HELLOWORLD: Celokupno tržište radne snage u IT sektoru na jednom mestu
IT industrija je jedna od najdinamičnijih, gde se promene dešavaju konstantno, a poslodavci moraju da se prilagode i reaguju brzo kako bi došli do najkvalitetnije radne snage.
Platforma HelloWorld je tu da poslodavcima olakša pronalaženje kvalitetnih kadrova, a da kandidatima pruži najkvalitetniji sadržaj i sve dodatne informacije koje su im važne prilikom procesa traženja posla, poručuje u razgovoru za BIZLife menadžer za odnose sa javnošću portala HelloWorld Marko Vučetić.
- Šta je zapravo platforma HelloWorld i koliko je ona važna za IT zajednicu?
HelloWorld je platforma posvećena IT zajednici sa najvećom posetom kada su u pitanju domaći IT portali, sa najviše registrovanih korisnika i najvećim brojem oglasa za posao. Istovremeno, najveća smo baza profila kompanija i najveća baza recenzija koje o radu u tim kompanijama ostavljaju bivši i sadašnji zaposleni, uključujući iskustva sa intervjua za posao i informacije o platama. Trudimo se da kandidatima omogućimo najkvalitetniji sadržaj i sve dodatne informacije koje su im bitne prilikom procesa traženja posla. Sa druge strane, konstantno razvijamo naše usluge kako bismo poslodavcima omogućili da lakše dođu do kvalitetnih kadrova.
- Koliko ljudi i kojih sve profila radi na HelloWorldu, kako bi svi servisi funkcionisali besprekorno?
Ono što izdvaja HelloWorld je naš posvećeni tim od preko 20 članova koji je tu kako bi pružio podršku korisnicima i održao platformu besprekornom. U timu imamo IT stručnjake, marketing tim, produkt menadžere, prodajne savetnike, šefa razvoja poslovanja, ljude koji se bave zadovoljstvom korisnika i klijenata, a odnedavno imamo i administratora recenzija čiji je fokus na recenzijama koje su nam među važnijim stavkama na sajtu.
REGRUTACIONE KAMPANJE SU POSTALE „HIT” MEĐU USLUGAMA
- ”Employer branding” jedna je od najaktuelnijih tema u poslovnoj zajednici Srbije. Da li vas kompanije, u tom smislu, vide kao partnera?
Apsolutno. IT industrija je jedna od najdinamičnijih industrija, gde se promene dešavaju konstantno, poslodavci moraju da se prilagode i reaguju brzo da bi došli do kvalitetnih kadrova. Izdvojio bih regrutacione kampanje koje su u poslednje vreme postale pravi „hit” među uslugama koje pružamo. Osnovna ideja ove kampanje su intervjui sa trenutnim zaposlenima u kompanijama koji obavljaju poslove za koje se trenutno oglašavaju. Ova kampanja pruža kompanijama priliku da kroz priču „iz prve ruke” istaknu zašto su privlačni poslodavci i zašto je rad na tim pozicijama poseban. Kroz ovu uslugu, važno je da napomenemo da integrišemo sve kanale promocije, čime postižemo veću aktivnost i vidljivost oglasa, što dovodi do značajno poboljšanih i merljivih efekata samih oglasa. Takođe, naglašavamo važnost profila poslodavaca na našem sajtu, kao i recenzija i komentara zaposlenih, što doprinosi transparentnosti, o čemu mnogi IT stručnjaci govore i ističu njen značaj.
- Trudite se da promocijom pozitivnih primera menjate sliku domaćeg tržišta IT radne snage. Šta su vam najveći izazovi na tom putu i kako ih prevazići?
Kao što sam već rekao, trudimo se da povećamo transparentnost domaćeg IT-a i zbog toga smo i pokrenuli projekat recenzija i iskustva zaposlenih, gde zaposleni mogu da ostave recenzije o kompaniji za koju rade, za koju su radili ili da ostave iskustvo sa intervjua za posao. Ono što sa ponosom uvek ističemo da HelloWorld.rs nije nikada uklonio recenziju sa sajta.
HelloWorld tim se trudi da poslodavcima skrene pažnju na značaj ovih komentara, te je važno ne reagovati defanzivno, već pažljivo razmotriti iskustva kandidata i zaposlenih koji su deo ovog procesa; jako je bitno da poslodavci – i ako dođe do negativnih komentara – reaguju i argumentovano dokažu suprotno. Takođe, važno je istaći da je mnogo više pozitivnih utisaka o radu kompanija, što znači da autori ovih utisaka preporučuju tu kompaniju.
- Imali smo globalni trend usporavanja IT tržišta i smanjenje broja projekata, što se odrazilo na radnu snagu u branši, a samim tim prelilo se i na Srbiju gde je došlo do određenog broja otpuštanja radnika u IT sektoru. Šta kažu stručne analize HelloWorlda, da li je „kriza” iza nas?
Svi brojevi nam pokazuju da i ove godine imamo više zaposlenih u IT industriji u odnosu na prethodnu godinu. Ono što mi kao vodeći sajt za zapošljavanje IT kandidata u Srbiji primećujemo jeste 50% manje oglasa u odnosu na 2022. godinu, ali i povećanu aktivnost kandidata. Ovo deluje kao prilika da poslodavci koji nisu mogli da pariraju velikim IT kompanijama mogu da dođu do kvalitetnih kadrova, do kojih možda nisu mogli prethodnih godina. Govori se često o platama u IT-u, nedavno smo sproveli istraživanje „Šta to radi programere” u kojem smo dobili podatak da će u 2024. godini 53% poslodavaca povećati plate zaposlenima za do 10%, 28% poslodavaca je odgovorilo da će povećanja biti viša od 10%.
OVE GODINE IMAMO VIŠE ZAPOSLENIH U IT INDUSTRIJI U ODNOSU NA PRETHODNU
- I za kraj, jedno lično pitanje. Kao mlada soba koja je već u svojim dvadesetim godinama zaista ostvarila uspeh u svetu biznisa, šta biste poručili mladim ljudima koji se sada dvoume da li da slede svoje snove ili da odustanu?
Za mene odustajanje nikad nije bila opcija. Moje viđenje ove teme jeste da mladi i kada ne ostvare nešto u datom trenutku moraju da imaju opciju B. Bitna je stvar: nikad niko ne može da vam uskrati da budete ambiciozni i da sanjate velike snove.
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović/Zoran Rašić/Damir Vujković