Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gojaznost – zdravstveni, ali i ekonomski problem Srbije

    Privredna komora Srbije (PKS) i Ministarstvo zdravlja potpisali su Sporazum o saradnji na zajedničkoj akciji prevencije gojaznosti „Teži ravnoteži“.

    Sporazum su potpisali ministarka zdravlja Srbije Danica Grujičić i predsednik PKS Marko Čadež.

    Čadež kazao je da se problem gojaznosti odražava ne samo na zdravlje, već i na ekonomiju. „Sistemski problem u čitavoj Evropi je finansiranje zdravstvene pomoći jer ukoliko se ne budemo bavili svojim zdravljem, zdravstvena pomoć neće biti održiva na dosadašnji način. Zbog toga je ključna preventiva koja košta mnogo manje“, naveo je on.

    Dodao je i da se procenjuje da će problem gojaznosti u svetu „koštati društvo oko četiri triliona dolara do 2035. godine“. „Gojaznost može da utiče na svaku privrednu aktivnost, na produktivnost zaposlenih“, istakao je Čadež.

    Grujičić: Veliki zdravstveni problem

    Ministarka zdravlja Danica Grujičić ocenila je da je gojaznost veliki zdravstveni problem, jer gojazni ljudi mnogo češće oboljevaju od dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih bolesti, a gojazni hronični bolesnici imaju dodatne zdravstvene komplikacije.

    Prema njenim rečima, važno je sa edukacijom o znosti početi od vrtića i osnovnih škola, „da naučimo decu o zdravoj i uravnoteženoj ishrani i da se u duhu kampanje ‘Teži ravnoteži’ izbegava preterano slatko, previše masno i slano“.

    Ministarka je poručila da je važno da i privreda i različite organizacije budu uključene u akciju, a da PKS može mnogo da pomogne kada je u pitanju izgled i preglednost, čitljivost deklaracija, bar kad je reč o delu koji opisuje sastav i kalorijsku vrednost proizvoda.

    Naglašeno je i da je gojaznost jedan od najbrže rastućih problema modernog društva, ne samo u Srbiji, već i u celom svetu.

    Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije za region Evrope, skoro 60 odsto odraslog stanovništva ima prekomernu telesnu težinu ili je gojazno.

    Nacionalna kampanja „Teži ravnoteži“ prvenstveno je usmerena informisanju građana o važnosti izbalansirane ishrane i redovne fizičke aktivnosti radi prevencije gojaznosti i postizanja dobrog javnog zdravlja stanovništva.

    Izvor: Beta

    Foto: screenshot, pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE