EXIT doneo Srbiji više od 270 miliona evra
EXIT festival je svojim izdanjem za 2024. godinu doneo značajan doprinos privredi Novog Sada i Srbije u iznosu od 23,7 miliona evra, čime je ukupni ekonomski efekat festivala od njegovog osnivanja dostigao više od 270 miliona evra, pokazalo je danas predstavljeno istraživanje „TIM Centra“ iz Novog Sada.Kako je navedeno, istraživanje koje se realizuje svake godine tokom trajanja festivala, obuhvata posetioce EXIT iz Srbije, regiona i inostranstva, sa ciljem analize strukture publike, ekonomskih rezultata i doprinosa turizmu.
Precizirano je da je jula ove godine EXIT festival okupio više od 210.000 posetilaca iz 120 zemalja sveta, a da su posetioci iz inostranstva činili 67 odsto ukupne publike.
Istraživanje je pokazalo da je 83,3 odsto ispitanika izjavilo da su u Novi Sad došli isključivo zbog festivala, što, kako je navedeno, potvrđuje da EXIT igra ključnu ulogu u pozicioniranju Novog Sada i Srbije na globalnoj turističkoj sceni.
Najviše inostranih gostiju stiglo je iz Mađarske, Nemačke, Turske, Rusije, Austrije, Holandije, Engleske, Rumunije, Francuske, Italije, Grčke, Bugarske, Češke, Slovačke, ali i iz Meksika, Australije, Argentine, Indije i Senegala.
Iz regionu su prednjačili posetioci iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine. Ove godine, 46 odsto posetilaca na Petrovaradinskoj tvrđavi bili su prvi put na festivalu.
Posetioci su tokom festivala u Novom Sadu i Srbiji prosečno trošili 592 evra, što je 25 evra više nego godinu pre. Turisti iz Zapadne Evrope trošili su u proseku 832 evra, dok je prosečna potrošnja posetilaca iz Istočne Evrope iznosila 688 evra, odnosno 64 evra više u poređenju sa prošlom godinom.
Posetioci izvan Evrope su imali najveću prosečnu potrošnju, trošeći u proseku 981 evro, što je gotovo 88 evra više po osobi nego prošle godine. Ocenjeno je da festival doprinosi i međunarodnoj promociji Novog Sada i Srbije, koja se odvija pre, tokom i nakon EXIT festivala, a koju međunarodni mediji klasifikuju kao neprocenjiv.
Prosečna starost posetilaca koji su učestvovali u anketi iznosila je 25,3 godine, što je gotovo identično kao prethodne godine (25,5). Visokoobrazovani posetioci, uključujući studente, činili su 72 odsto publike.
Istraživanje je sproveo novosadski „TIM Centar“ na uzorku od 1.354 posetilaca, isključivo onih koji su kupili ulaznice, dok su radno angažovani na festivalu bili isključeni iz istraživanja.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: EXIT