Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako najbolji lideri stvaraju kulturu, a ne hijerarhiju

    Postoje dve vrste šefova:

    Prvi, šef koji gradi celu organizaciju direktno ispod sebe. On je kapetan.

    Kada su u blizini, tim uspeva – a kada nisu, tim luta bez cilja i pogrešno je usmeren (jer je to dinamika koju su izgradili). Oni su i dalje sjajni, efikasni lideri, ali uspeh tima u potpunosti zavisi od njihovog učešća.

    Drugi je šef koji gradi organizaciju oko skupova veština, navika, disciplina i najboljih praksi.

    On je uključen i svi znaju da je on na čelu, ali uspeh tima ne zavisi u potpunosti od njih – zato što su napravili nešto sasvim drugačije. Izgradili su kulturu, a ne hijerarhiju.

    [preporucene_vesti ids=“288215″]

    Najbolji lideri su kreatori kulture. Evo 7 stvari koje oni izgrađuju u kompaniji.

    Oni su daleko manje zainteresovani da budu „viđeni“ kao visoki i moćni lideri, a mnogo više su usmereni na stvaranje okruženja koje omogućava drugima da uspeju, preuzmu odgovornost i na kraju se razvijaju organski.

    Kako to rade?

    1. Rutine

    Efektivne kancelarije imaju rutine, baš kao što efikasni ljudi imaju rutine.

    Postoji jutarnji sastanak u ponedeljak. U petak je završni sastanak. Postoji brifing u sredini sedmice. Bez obzira na vašu rutinu, sve dok to stvara osećaj zajednice i odgovornosti, to će biti efikasno. Cilj rutine je ukloniti pitanje: „Šta ćemo?“

    Kada se to reši, svi članovi tima mogu se usredsrediti na važnije zadatke.

    2. Odgovornost

    Ako imate kancelariju prepunu onih koji „upiru kažiprstom“, niko nikad neće naučiti i rasti.

    Ovo počinje na vrhu. Ako vođa ne može da preuzme odgovornost, tada njihovi menadžeri ne uče kako da preuzmu odgovornost, i tako dalje. Ovo mora da bude deo vaše kulture – i veliki šefovi to znaju.

    To je pitanje znati pokazati, a ne teoretisanja, a lideri će najbolje naučiti druge ako najpre sami preuzmu odgovornost.

    3. Slušanje

    Ogroman deo timskog rada se svodi na slušanje.

    Ljudi će proći kroz pakao za vas ako osete da umete da ih saslušate uz put. Veliki lideri ne govore ljudima šta da rade. Oni slušaju. Oni nađu vremena na tom putu da se bave pitanjima, problemima, osećanjima nemira itd. Time učestvuju u podučavanju drugih (opet, svojim postupcima) da učine isto.

    Ovo stvara kulturu osnaženih ljudi punih samopouzdanja koji će deliti ono što misle i osećaju, što je na kraju odlično za organizaciju u celini.

    [preporucene_vesti ids=“287740″]

    4. Poverenje

    Malo stvari je toksično kao nepoverljivo radno okruženje.

    Tamo gde ljudi ogovaraju jedni druge iza leđa ili u prolazu. Da bi bili efikasan tim, ljudi moraju da osećaju da mogu da veruju jedni drugima. Sposoban šef postavlja ovaj standard od početka. Oni čuvaju to poverenje i izuzetno su oprezni u poštovanju tog standarda.

    Niko ne radi sjajan posao u okruženju u kojem se ne osećaju emotivno sigurnim.

    5. Radna etika

    Organizacije koje samo teoretišu, ostaju samo na priči o tome kako obavljaju fantastičan posao i brzopleto proglašavaju sve divne stvari koje rade, ali nemaju disciplinu da sednu i stvarno odrade posao.

    Veliki lideri ne veruju olako njegovoj ili njenoj ekstravagantnoj promociji. Oni znaju vrednost pokornosti i fokusa i ulažu daleko više energije na postavljanje tempa za kvalitetnu radnu etiku u kancelariji. Vaša radna etika je sve.

    U suprotnom, niste ništa osim naslova u kratkom izdanju za štampu.

    6. Pozitivne povratne informacije

    Veliki šefovi to učine ovako.

    Oni mogu da pruže povratne informacije, da vas podstaknu, da budu i strogi i teški prema vama, i da znaju koliko daleko idu da te testiraju a da vas ne slome. A to je presudno da bi se izvuklo najbolje od ljudi. Veliki šef je kao odličan trener. Ima trenutaka kada ćete se osećati izuzetno frustriranim, čak i hipersenzitivnim, i kao da su strogi bez razloga.

    Ali s vremenom ćete podići glavu i shvatićete lekcije koju su pokušavali vas da nauče.

    Ako su to učinili tako dobro, cenite ih zbog toga.

    7. Porodica

    Vi provodite više vremena sa ljudima sa kojima radite nego sa svojom porodicom.

    Veliki lideri to ne iskorišćavaju – već pronalaze načine da to investiranje vredno nagrade. Vide vas kao porodicu. Tretiraju vas kao porodicu. Oni stvaraju kulturu za celu organizaciju u kojoj se ljudi raduju da vide jedni druge. To nije samo „kancelarija.“ To je radni prostor sa ljudima koje ste ponosni da zovete svojom „porodicom“. Najbolja radna okruženja dele ovu zajedničku crtu.

    Kažu: „Volim ljude sa kojima radim!“ Zato što se svi osećaju kao porodica.

    Izvor: Thrive global/BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: M.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE