EU koristi Indiju kao „zadnja vrata“ za rusku naftu
Indijske rafinerije povećale su snabdevanje Evropske unije dizelom i gorivom za avione nakon što je uvoz ruske nafte u zemlju porastao na rekordni nivo u fiskalnoj godini 2022-2023, izvestio je Rojters, pozivajući se na preliminarne podatke o praćenju brodova kompanija Kipler i Vorteka.
EU koristi Indiju kao „zadnja vrata“, s obzirom na nagli porast uvoza ruske nafte u Nju Delhi otkada je zapadni blok uveo sankcije prema Rusiji.
U prošloj i prva tri meseca ove godine indijske rafinerije kupovale su između 970.000 i 981.000 barela ruske nafte dnevno, što čini više od petine ukupnog uvoza zemlje, koji je bio između 4,5 miliona i 4,6 miliona barela dnevno.
Niže cene ruske nafte omogućile su azijskim rafinerijama da povećaju proizvodnju i prodaju naftnih derivata u EU po konkurentnim cenama.
Prema Kipleru, Indija je isporučivala EU u proseku 154.000 barela dizela i mlaznog goriva dnevno pre sukoba u Ukrajini. Količina je porasla na 200.000 barela dnevno nakon što je EU u februaru uvela embargo na uvoz ruskih naftnih derivata, pokazuju podaci.
Indijski izvoz dizela u Evropu skočio je između 12 i 16 odsto na 150.000-167.000 bpd u poslednjoj fiskalnoj godini, pošto su zapadni kupci izbegavali ruske proizvode, čime je udeo Nju Delhija u izvozu goriva porastao na 30 odsto sa 21-24 odsto koliko je iznosio prethodne godine.
Prema Kipleru, Evropa čini oko 50 odsto indijskog izvoza mlaznog goriva, a Francuska, Turska, Belgija i Holandija su među najvećim evropskim potrošačima dizela prerađenog u toj azijskoj zemlji.
Izvor: Politika
Foto: Pixabay