Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    EU: Kamioni i autobusi će morati da smanje emisije CO2

    Evropski parlament i države članice EU složili su se da radi borbe protiv klimatskih promena smanje dopuštenu emisiju ugljen-dioksida iz motora teških teretnih vozila i da uvedu opštu odredbu o „nultoj emisiji“ za gradske autobuse.

    Emisije gasova iz teških vozila prodatih od 2030. godine moraju biti smanjene za najmanje 45% u odnosu na 2019. godinu, zatim smanjene za 65% 2035. i 90% 2040. godine, navodi se u tekstu koji su odobrili evroposlanici.

    Novi propisi postavljaju specifičan cilj za gradske autobuse koji moraju biti 100% nulte emisije od 2035. godine, sa srednjim ciljem koji predviđa smanjenje od 90% u 2030.

    Za teška teretna vozila s motorima na dizel ili benzin, posledica odluke je da je neizbežan prelazak na električni poogon ili vodonik – gorivne ćelije ili motore s modifikovanim sagorevanjem.

    Nemački Dajmler i švedski Volvo su već najavili da će od 2025. masovno proizvoditi vodonične gorivne ćelije za kamione. Svetski broj jedan Mercedes-Benz Trucks nedavno je predstavio svoj prvi električni kamion za velike udaljenosti.

    Američke grupe Tesla i Nikola i kineski BID i Windrose takođe rade na tome, podstaknuti kod kuće ogromnim planovima subvencija Vašingtona i Pekinga.

    Ovo pitanje je ključno za evropske klimatske ciljeve: kamioni i autobusi stvaraju više od 6% ukupne emisije zagađujućih gasova u EU, a četvrtinu emisija iz drumskog saobraćaja.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE