
Efekat „White Lotus“: Kako je popularna serija promenila luksuzna putovanja?
Kada je nova sezona serije „The White Lotus“ izašla, izvršni producent Mark Kamine je otkrio neverovatne detalje iza kulisa i ključne izazove u odabiru lokacije za snimanje. Poznat kao „efekat White Lotusa“, ovaj fenomen opisuje uticaj velikih televizijskih serija na način na koji putujemo.
Od pre par dana, serija se vratila u novoj sezoni i donosi priču o gostima i osoblju luksuznog, fiktivnog rizorta White Lotus. Ova crna komedija, koju je napisao Majk Vajt, satirično prikazuje ekstravaganciju bogatih naspram svakodnevnih borbi zaposlenih u glamuroznim okruženjima.
Serija je poznata po uzbudljivom zapletu, zategnutoj atmosferi i luksuznim destinacijama koje na prvi pogled izgledaju kao raj, ali kriju mračne događaje, piše BBC.
Turistički bum zbog serije
Kada je sredinom 2024. objavljeno da će treća sezona biti snimana na Tajlandu, interes za putovanja u ovu zemlju naglo je porastao. Pretraživanja na platformama za rezervacije su naglo porasla, avio-kompanije poput Finnaira uvele su dodatne letove za Puket, dok je interes za odmaralište Four Seasons Resort Koh Samui porastao za 40%. Slično se dogodilo i sa lokacijama prethodnih sezona – hotel Four Seasons San Domenico Palace na Siciliji bio je rasprodat mesecima unapred nakon snimanja, dok je odmaralište na Havajima zabeležilo rast poseta sajtu za čak 425%.
Ovaj efekat nije nov – filmovi poput Gospodara prstenova i serija poput „Emily in Paris“ ostavili su trajan uticaj na turizam. Međutim, u doba digitalnih platformi, uticaj serija poput „The White Lotus“ širi se brže nego ikada zahvaljujući moći striming servisa poput Netfliksa.

Railay beach, Tajland
Mark Kamine, izvršni producent serije, detaljno opisuje proces odabira lokacija u svojoj knjizi „On Locations: Lessons Learned From My Life on Set.“ Iako je budžet često ograničavajući faktor za većinu produkcija, uspeh White Lotusa omogućio je timu da bira između destinacija poput Koreje, Japana, Filipina, Balija i Tajlanda. Na kraju su odlučili da se fokusiraju na Tajland, jer je najbolje odgovarao priči o istočnoj filozofiji, što je bila Vajtova ideja za ovu sezonu.
Treća sezona snimana je u luksuznim rizortima kao što su Four Seasons Resort Koh Samui i Mandarin Oriental Bangkok, uz kreativno korišćenje različitih lokacija kako bi se stvorila savršena iluzija. Kamine objašnjava da, iako lokacije izgledaju kao autentične, mnoge scene su snimane na različitim mestima kako bi zajednički prostor izgledao vizuelno upečatljivo.
Uticaj na lokalni turizam
Produkcijski tim je svestan efekta koji serija ima na turizam i lokalne zajednice. Na primer, plaža iz filma „The Beach“, koja je izazvala masovni priliv turista, morala je biti zatvorena zbog preopterećenja. Ipak, Tajland trenutno nema specifične planove za ublažavanje mogućeg turističkog buma izazvanog serijom, i to opravdava činjenicom da pokušava da obnovi turističku industriju nakon pandemije.
„White Lotus“ nije jedina serija koja podstiče putovanja – naslovi poput „Yellowstone“ i „Wednesday“ takođe privlače brojne turiste u mesta gde su snimani. Što se četvrte sezone White Lotusa tiče, Kamine nije otkrio potencijalne lokacije, ali je nagovestio da će se i dalje birati mesta koja omogućavaju „lak način da se telo sakrije“ – šarmantno u stilu serije.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Pixabay, Unsplash