Dva omiljena evropska grada srpskih turista dobijaju METRO

Evropski kontinent biće bogatiji za još dva sistema metroa, onaj u Solunu u Grčkoj i Krakovu u Poljskoj. Solunci bi u svom trebalo da počnu da uživaju već krajem sledećeg meseca, a oni popularnog poljskog grada tek za koju godinu. Time će Krakov, posle Varšave, postati drugi poljski grad koji će se moći pohvaliti podzemnom železnicom. Isto tako, metro u Solunu će biti drugi u Grčkoj.

I Solun i Krakov su čest izbor srpskih turista, pa nema sumnje da će oni od sada lakše kretati i obilaziti bogato kulturno nasleđe u ovim gradovima.

U Solunu, drugom po veličini gradu u Grčkoj, radovi na metrou trajali su čak dve decenije. Zvanično otvaranje dve linije zakazano je za 30. novembar. Tamošnji metro sistem će biti dugačak 9,6 kilometara, a trebalo bi da ima 18 stanica (trenutno je spremno 13) i oblik slova ‘i’, pa će imati dve linije koje će se kad-tad odvojiti.

Solun, Grčka (Unsplash)

Solun, Grčka (Unsplash)

Vozovi će biti autonomni i kontrolisani daljinski, a njihov maksimalni kapacitet biće 18.000 putnika na sat u svakom smeru. Radovi su počeli još 2006. godine, ali su ih obeležila brojna kašnjenja, zbog arheoloških nalazišta, i koštali su 3,5 milijardi evra.

Uoči pokretanja metroa, zamenik grčkog ministra za infrastrukturu i saobraćaj Nikos Tahiaos najavio je da će sistem gradske mobilnosti primeniti jedinstvenu kartu koja će važiti i za autobuse i za metro.

Novi sistem prodaje karata, koji je trenutno u fazi procene, sadržaće personalizovane plastične kartice i papirne karte koje se mogu dopuniti. Uskoro će biti objavljene i cene ulaznica i popusti.

Gradnja metroa u Krakovu počinje 2028.

Što se Poljske tiče, Krakov će takođe dobiti svoj metro, ​​ali će to potrajati malo duže. Početak radova planiran je za 2028. godinu, prenosi portal Mayor, i time će taj grad, posle Varšave, postati drugi poljski grad koji će imati svoj sistem metroa. Varšava ima svoj metro od 1995. godine, koji ima dve linije. U planu je i treći. Prva linija u Krakovu trebalo bi da poveže istok i zapad grada.

Prelepi Krakov je jedan od najstarijih poljskih gradova. Nalazi se na reci Visli i osnovan je u 7. veku, i centar je poljskog akademskog, kulturnog i umetničkog života. Svojevremeno je bio i glavni grad Poljske, a prema legendi osnovao ga je vojvoda Krak, nakon što je ubio zmaja na mestu današnjeg grada.

Krakov, Poljska (Unsplash)

„Građani Krakova godinama su izražavali volju da imaju metro u gradu“, rekao je gradonačelnik Aleksander Misalski, koji je izabran ranije ove godine. „Početak izgradnje metroa je najvažnija obaveza koju sam dao građanima tokom predizborne kampanje.“

Prema izveštajima, zvaničnici Krakova će sarađivati sa kompanijom koja radi na prestoničkom metrou. Plan je da prva linija krakovskog metroa ide od istoka ka zapadu, prolazeći kroz istorijsko jezgro.

Stari grad Krakova je jedno od najimpresivnijih srednjovekovnih mesta u Evropi i nalazi se na listi svetske baštine. Među brojnim znamenitostima izdvaja se glavni gradski trg Rinek Głovni iz 13. veka, površine 9,4 hektara, a iznad njega kule bazilike Sv. Maria. Na brdu Vavel, visokom 228 metara, nalazi se Kraljevski zamak, jedna od najlepših renesansnih palata u Evropi.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik/Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE