Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Branimir Đurović, generalni direktor kompanije Yandex Delivery

    „Donosimo unapređeno korisničko iskustvo do isporuke poslednje milje“

    Ambicija Branimira Đurovića, generalnog direktor kompanije Yandex Delivery, je kako otkriva za BIZLife, da unapredi nivo kvaliteta logističkih usluga i uspostavi visoke standarde u industriji primenjujući modernu tehnologiju. Pitamo ga da razradi ovu svoju težnju.

    • Zbog čega ste odlučili da se pridružite timu kompanije Yandex Delivery i koliki je to bio izazov na ličnom i profesionalnom planu?
    Branimir Đurović, generalni direktor kompanije Yandex Delivery

    Branimir Đurović, generalni direktor kompanije Yandex Delivery

    Mnogo je razloga za takvu odluku, od kojih je možda i najvažnija relevantnost proizvoda u odnosu na potrebu tržišta, zatim ambicija kompanije, koja je u skladu sa mojim ambicijama, kao i lično iskustvo i energija koja se stvara u pokretanju nečeg novog. Razne stvari pokrećemo ili unapređujemo, poput ekspresne dostave i tehnologije za klijente. Sve to je za mene, na neki način, izazov, pošto dosta toga može i potrebno je da se uradi. Uvereni smo u to da smo u prilici da se brzo i efikasno nametnemo kvalitetom, pozitivnim stavom i inovativnošću.

    • Šta predstavlja Yandex Delivery, kao deo globalno prepoznatljivog IT giganta?

    Yandex Delivery je vrsta digitalne platforme koja posreduje između korisnika e-commerce usluga i ritejlera, s jedne strane, i licenciranih logističkih provajdera. Sve njih uvezujemo kroz platformu, a zatim obezbeđujemo neophodne korake da primljena porudžbina bude poslata do prvog dostupnog vozila i kurira koji će je potom isporučiti, ispunjavajući sve uslove koje su postavili i prodavac i potrošač.

    Ukratko, Yandex Delivery omogućava da se efikasno zadovolji potražnja za logističkim uslugama i da se obezbede neophodni resursi za isporuku. Ova platforma, takođe, omogućava preduzećima u Srbiji da započnu onlajn prodaju bez potrebe da se sami bave logistikom poslednje milje, ili da zavise od kapaciteta jednog partnera, te da se, umesto toga, usredsrede na rast ili druge ciljeve.

    Kao što ste sami rekli, Yandex je izuzetno velika IT kompanija koja omogućava različite tehnološke proizvode i rešenja iz kategorija mapa, vožnje, mobilnosti, e-trgovine, obrazovanja i dr. Povrh toga, kao kompanija koja se bavi obradom podataka i algoritmima, u prilici smo da primenimo kvalitetna tehnološka rešenja na planu logistike prilagođena našem tržištu. Zato mogu da kažem da, zahvaljujući upotrebi moderne tehnologije, Yandex Delivery omogućava brzu i profesionalnu uslugu dostave, koja sve više postaje potreba i zahtev krajnjih potrošača.

    • Šta smatrate da je posebno važno za Yandex Delivery kada je reč o poslovanju na našem tržištu?

    Pre svega, Srbija nudi velike mogućnosti za tehnološke kompanije i inicijative. Kada je reč o tržištu dostave, čini se da je još daleko od zasićenja. Iako su platforme za dostavu hrane prilično razvijene u zemlji, još uvek ima mnogo prostora za nove proizvode i ponude u drugim segmentima.

    Kada govorim o tome, daću jedan primer iz svakodnevnog života. Većina nas je barem jednom imala negativno iskustvo sa dostavom proizvoda poručenih preko interneta. Poznato nam je da proizvodi, umesto za dan-dva, neretko dolaze u roku od pet, šest ili više dana, dovoljno da i zaboravimo šta smo i kada smo poručili. Ovo se može dogoditi iz više razloga, na primer, zbog nedostatka transparentnosti u procesu isporuke, lošeg planiranja ruta ili nereda u skladištu odakle stiže roba. Tehnologija može da pomogne da se mnogo toga poboljša, kao što je slanje porudžbina direktno ka kuriru, kako bi proizvodi bili isporučeni na vreme u 99 odsto slučajeva. A rok isporuke koji se nudi potrošačima može biti kratak, i to u roku od jednog ili dva sata.

    Kad nam zazvoni telefon i dobijemo informaciju od kurira koji je za volanom kombija da treba da siđemo za pet minuta, inače će paket biti dostavljen naknadno ili ostavljen u paketomatu, obuzme nas sigurno osećaj nelagode. Potrebe potrošača evoluiraju, što je sasvim prirodno, a s obzirom na brzinu modernog načina života, oni sve više očekuju da im se pruži mogućnost da isti proizvod mogu da koriste odmah ili istog dana nakon onlajn kupovine, a u najmanju ruku – mogu da vide gde će im se i kada proizvod isporučiti.

    Mi upravo to i omogućavamo, a jedna od naših ključnih prednosti jeste transparentnost, jer naš proces dostave uključuje mogućnost praćenja paketa u realnom vremenu. Verujem da će se na taj način smanjiti broj poziva korisničkim centrima prodavaca sa različitim žalbama, da ne spominjem kontrolu i kvalitet isporuke, uključujući i dokaze o isporuci fotografijom.

    • Za razliku od naizgled sličnih servisa koji se već nalaze na tržištu Srbije, a koji su, zapravo, okrenuti ka B2C segmentu, Yandex će se koncentrisati na daleko manje zasićen B2B sektor. Šta vam strateški ovakva situacija na tržištu omogućava?

    Preduzeća su vođena potražnjom i očekivanjima potrošača, a B2C i B2B su, naravno, međusobno povezani.

    Ako govorim samo o B2B, smatram da mi stvaramo novo tržište – dakle, tržište dostave u istom satu ili danu, te ćemo time omogućiti povećanje ukupnog e-commerce tržišta u Srbiji.

    Tržište dostave kao što je naše omogućava eksperimentisanje, što može biti veoma važno za mala ili srednja preduzeća. Možete da izaberete željenu brzinu dostave, uz mogućnost da menjate opcije koliko god puta želite, uz „wow uslugu”, koja podrazumeva potpuno ispunjavanje svih zahteva klijenata.

    U zavisnosti od veličine kompanije i broja porudžbina, platformi Yandex Delivery može da se pristupi preko aplikacije Yandex Go, veb-naloga ili integracijom u postojeće sisteme klijenata, čime ceo ekosistem činimo efikasnim, smanjujemo obim poslovnih zadataka za sve učesnike u procesu, a manji je prostor za ljudsku grešku.

    • Koji su vam poslovni ciljevi u ovom trenutku?

    Rast je primaran cilj. Iako je broj dostava u danu zadovoljavajući, kao i rast iz nedelje u nedelju, verujem da smo tek zakoračili u taj proces. Ispred nas se nalazi značajna prilika da poboljšamo celu e-commerce industriju i samu dostavu. Želimo da stvorimo dodatnu vrednost za srpsko tržište kroz pomoć preduzećima u pokretanju onlajn prodajnih kanala, brzo skaliranje, pomoć lokalnim logističkim partnerima da više zarade i rastu, a potrošačima iz Srbije visok nivo usluge.

    Moja ambicija je da unapredim nivo kvaliteta logističkih usluga uz uspostavljanje visokih standarda u industriji primenom moderne tehnologije. Dugoročno, plan je da se korisnicima omogući izbor i poboljša kvalitet usluge kako bi se i postojeće, ali i buduće investicije u e-commerce brže isplatile, jer će korisnici imati pozitivna iskustva.

    • Kakve ste inovacije pripremili za tržište u Srbiji?

    Za početak, reč je o čitavom ekosistemu rešenja za sve uključene strane u iskustvo dostave: aplikacija za korisnike i kurire, interfejsi za logističke stručnjake i analitičke kontrolne table za menadžere. To su moćni algoritmi za rutiranje i otpremanje, uz obradu podataka o saobraćaju. Od nas treba očekivati razne inovacije, ali će glavni fokus, svakako, ostati na kvalitetu naših proizvoda za kurire, klijente i partnere sa kojima sarađujemo i čijem razvoju želimo da pomognemo.

    • Kako vaša platforma funkcioniše na globalnom nivou?

    Yandex Delivery se sada koristi u preko 20 zemalja, a svako tržište ima neku svoju specifičnost. Sjajno je što Yandex prepoznaje potrebu pojedinačnih tržišta i ima želju da im se približi i ponudi potrebne funkcionalnosti. Nešto što Srbiju razlikuje od drugih zemalja u kojima poslujemo jeste što naše tržište u preko 75 odsto transakcija posluje po principu pouzeća, samim tim nam je prioritet da istu uslugu omogućimo u našoj ponudi.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE