EU i Kina

Do 2030. u Evropi će biti 7 odsto kineskih automobila

Prema nedavnom istraživanju italijanskih nacionalnih automobilskih udruženja, kineski automobili će predstavljati sedam odsto evropskog tržišta automobila do 2030. godine, dok je tržišni udeo evropskih automobila u Kini smanjen.

Dok Evropljani zaostaju, Kinezi koračaju krupnim koracima ka elektrifikaciji. Država daje subvencije lokalnim proizvođačima električnih automobila, a oni proizvode više automobila nego što mogu da prodaju na lokalnom tržištu.

Višak stiže i u druga područja sveta, uključujući i Evropu. Naravno, po nižoj ceni od modela evropskih marki. Sve skupa remeti planove prodaje evropskih modela, a Evropska komisija najavljuje podizanje carinske stope na uvoz kineskih automobila od jeseni kako bi zaštitila domaće brendove.

Prema nedavnoj studiji koju su sprovela italijanska nacionalna automobilska udruženja Aniasa i Bain&Company, kineski automobili će do 2030. godine predstavljati sedam odsto evropskog tržišta automobila. Kineske marke trenutno zauzimaju 2,5 odsto tržišnog udela u Evropi.

To će imati veći uticaj u zemljama poput Nemačke, Francuske, Italije, Velike Britanije i Španije, s obzirom na to da su one među najvećim uvoznicima automobila na Starom kontinentu. Takođe, Kinezi najavljuju gradnju evropskih fabrika što će im olakšati poslovanje i povećanje prodaje.

Stelantis u Evropi udružio snage sa kineskim proizvođačem električnih vozila

U međuvremenu, najviši organi Evropske unije insistiraju na uvođenju viših carina na automobile proizvedene u Kini. Međutim, nemački proizvođači koji zavise od prodaje u Kini i čija prodaja pada na tamošnjem tržištu se protive ovoj odluci.

Nemci protiv kaznenih carina na kineska električna vozila

Nemački brendovi, koji imaju fabrike u Kini, smatraju da bi EU trebalo da snizi tarife na električne automobile iz te azijske zemlje, a ne da ih povećava. Veći uvozni porezi bi usporili tranziciju Evrope na automobile s nultom emisijom, tvrde oni.

Međutim, Evropa je na raskrsnici i još uvek neodlučna da li da krene putem čiste elektrifikacije ili kupcima ostavi izbor, što se trenutno čini najrealnijim scenarijom ako će slušati glas tržišta.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: Agencije

Foto: screenshot

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE