Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Corona Fashion Trends

    Piše: Nenad Radujević, MS Click / Belgrade Fashion Week

    Naša nova stvarnost, pod imenom Corona time, već nas je navikla na mnoge stvari, ali kako moda izlazi na kraj sa tim novim navikama i našim odnosom prema odevanju, šopingu, uzburkanom životnom stilu itd.?

    Kako vreme prolazi, i prvo oduševljenje udobnog rada od kuće menjamo željom za boravkom među ljudima, radom u kolektivu, vraćanju normalnom životu. U modnom smislu, sve je veća želja da kućnu trenerku ipak zamenimo nekom kežual ili poslovnom odećom. Kako se naše potrebe menjanju i razvijaju, paralelno ide i proces osluškivanja i praćenja tih novih životnih navika, koje vrlo brzo prerastaju u trendovske preporuke modnih stručnjaka. Skoro neprimetno, u radnjama se pojavljuju upravo takvi komadi koji ugađaju našem novom odnosu prema svakodnevnom odevanju. Koje su to nove ključne teme koje nam vraćaju želju da ponovo budemo moderni ili samo lepo i udobno odeveni?

    Potreba za nostalgijom je logičan sled osećanja nakon višemesečne izolacije. Moda se zato vraća onim vremenima kada se preplitala sa društvenim krizama i promenama – Flower Power i hipi generacija 70-ih u mnogome je uticala na promenu razmišljanja o klimatskim promenama, ratu u Vijetnamu, seksualnoj revoluciji… Zato je danas moderno nositi izbledeli kul džins, zemljane tonove, garderobu opuštenih silueta, cipele na platformu. Muškarci, željni sporta, vraćaju se bojama, polo majicama i retro trenerkama.

    Odeća za kuću dobija pomalo drugačiji značaj nego inače, jer nam je kuća postala i mesto za odmor i porodicu, ali i za posao i sastanke preko Zuma. Moda je zato iznedrila Home Spun, trend koji se upravo bavi ovom novom stvarnošću i koji favorizuje udobne tkanine i ležerno odevanje. Najbolje prodavani komadi, umesto haljina i džinsa, postaju luksuzne pidžame, udoban veš, stvari koje se brzo i lako peru… Procena je da će 25–30 odsto poslovnih ljudi u svetu ostati na radu kod kuće do proleća 2021, zato se pojavljuje i novi modni trend – Desktop Fashion, koji prevazilazi one zabavne kombinacije sa društvenih mreža – gore sako (vidljiv na Zumu), dole udobne bokserice (koje niko ne vidi). Zapravo, ovaj trend se bavi mnogo širom slikom da ljudi koji rade od kuće sve više imaju želju da i garderobom označe koji im je deo dana kod kuće poslovni, a koji je za porodicu i slobodno vreme. I ovaj trend karakterišu prirodne tkanine u naturalnim bojama, ne tako formalni komadi, ali kombinacije koje odišu udobnošću, svežinom, tj. svetlijim tonovima.

    Jedan od modnih postulata u ovoj neplaniranoj postkovid sezoni jeste povratak životnim radostima. U tom smislu, sve vrste kolora su nenadano u trendu, od mirnijih i pastelnih tonova do jarkih i fluorescentnih, od boja prirode do onih koje su karakteristične za digitalni svet.

    Slika 1: Dizajner Ana Trošić Trajković – Održiva moda, Slike 2 i 3: Dizajner Dragana Ognjenović – Minimalizam

    Povratak minimalizmu je, takođe, logičan postkovid modni momenat. U vremenu kad se borimo za esencijalne stvari u životu – modu smo, nekako, stavili po strani. Jednostavnost davno nije bila primerenija nego u ovom vremenu, ali i moda koja odiše klasičnim stilom i koja će trajati mnogo duže nego one „redovne” moderne krpice koje smo voleli da kupujemo pred odlazak na odmor.

    Najveći pobednik u svetu mode zapravo je pokret koji već godinama opseda svet mode, ali nikako da dobije pravu priliku da se pozicionira na mesto koje mu odavno pripada. Održiva moda (Sustainable Fashion) konačno je postavila svoje parametre na vrh modne piramide. Pojmovi o kojima već nekoliko sezona saznajemo sve više i više sada su dobili pravo značenje – Slow Fashion, Green Fashion, Ethical Fashion, cirkularna moda, redesign, reuse

    Modno osvešćivanje nije samo deo intelektualnih krugova koji su prepoznali važnost ove teme ili velike grupe mladih koji se interesuju za očuvanje planete, već i brojni modni konzumenti shvataju potrebu da redefinišu svoj odnos prema modi, prevelikom konzumerizmu, nesvesnom šopingu i gomilanju nepotrebne garderobe. Procenjuje se da će, danas sve popularnija, second hand i vintidž moda u naradnih 10-ak godina zameniti velike fast fashion brendove. Mislite o tome kad budete sređivali svoje garderobere, jer moda odavno nisu samo krpice!

     

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Misha Obradović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE