Coke academy: Edukacija kao ključ uspeha za HoReCa sektor
Kako pronaći i zadržati kvalitetne kadrove u ugostiteljstvu, zašto je važno da ovaj sektor uhvati korak sa digitalizacijom poslovanja i kako promene navika potrošača utiču na HoReCa sektor ne samo u Srbiji već i na globalnom nivou – ključne su teme o kojima su ugostitelji, menadžeri i vlasnici restorana, kafića i drugih ugostiteljskih objekata, želeli da čuju reč više na nedavno održanoj Coke akademiji u Beogradu. Sinergija između malih i velikih poslovnih sistema, kroz susrete na kojima se dele najbolje prakse i usvajaju nova znanja i poslovni alati, ne samo da doprinosi široj perspektivi u poslovanju malih biznisa već i napretku celokupne industrije.
Tako je kompanija Coca-Cola HBC Srbija, prepoznajući potrebe svojih HoReCa partnera, 2022. godine pokrenula Coke Academy, dugoročni edukativni projekat koji nudi stratešku podršku ugostiteljima i maloprodajnim partnerima kako bi efikasno odgovorili na ekonomske izazove, unapredili poslovne procese i uskladili svoje poslovanje sa savremenim trendovima. Do sada je održano šest radionica u okviru ove akademije, od čega su tri rezervisane za ugostiteljski sektor.
Treća HoReCa Coke Academy radionica – fokus na ključne izazove industrije
HoReca Coke Academy okupila je preko stotinu vlasnika i menadžera hotela, restorana i kafića iz cele zemlje, koji su kroz interaktivne panel-diskusije na celodnevnoj edukaciji dobili praktične savete za prevazilaženje ključnih izazova i poboljšanje poslovanja.
„Podrška HoReCa sektoru i lokalnoj ekonomiji investicija je u održivu budućnost i istovremeno promoviše vrednosti naše kompanije, koja gradi dugoročna partnerstva sa kupcima. Upravo zato je Coke Academy važan za sve nas, kao prilika da razmenimo znanja i ideje sa našim HoReCa partnerima i da im, kao kompanija, pružimo podršku u daljem planiranju poslovanja. Verujem da jedino tako zajedno možemo da prevaziđemo izazove i kreiramo dodatnu vrednost koja donosi konkretne rezultate”, rekao je Saša Marković, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija.
Model iz sveta: Kako upravljati finansijama, inovirati i negovati zaposlene?
Prema podacima Nacionalne asocijacije restorana SAD (State Of The Restaurant Industry) iz 2023. godine, čak 92 odsto ugostitelja ističe visoke nabavne troškove hrane kao najveći izazov u poslovanju. Istovremeno, 62 odsto operatera suočava se sa izazovima u pronalaženju radne snage, dok 60 odsto restorana u SAD i dalje održava poslovni model koji karakterišu visoki troškovi, nedovoljna iskorišćenost kapaciteta i slabe marže.
Iako su uvidi u kretanja na velikim tržištima, kakvo je američko, vrlo značajni i daju širu sliku o prilikama za unapređenje biznisa, lokalne prilike su, ipak, drugačije, dok se ugostitelji u Srbiji međusobno ohrabruju da sagledaju ova iskustva da bi uvideli sopstvene prilike da unaprede strategiju za privlačenje, razvoj i zadržavanje kvalitetnih kadrova. Tokom Coke Academy edukacije, posebna pažnja je zato posvećena efikasnom upravljanju operativnim troškovima i unapređenju finansijskog menadžmenta.
„Glavni cilj projekta Coke Academy jeste da otvorimo dijalog o načinima unapređenja biznisa. Posete HoReCa objektima na terenu pružaju nam uvid u trenutne izazove, među kojima su, između ostalih, nedostatak radne snage i obim transakcija, budući da se vlasnici sve više suočavaju sa rastućim nabavnim cenama. Zato je fokus ove radionice da zajedno pronađemo rešenja, čujemo iskustva i ideje naših partnera i izgradimo zajedničku mrežu koja će nam pomoći da prevaziđemo barijere i ostanemo konkurentni”, istakao je Mirko Gutić, direktor prodaje u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija.
Budući trendovi u ugostiteljstvu: tehnologija i inovacije kao ključ za održivo poslovanje
U okviru radionica, učesnici su se, takođe, upoznali sa budućim trendovima koji će oblikovati industriju, poput digitalizacije, automatizacije poslovanja i inovacija u poslovnim modelima. Rastući trend „delive ry-only” i virtuelnih restorana, koji omogućavaju niže operativne troškove, posebno je istaknut, kao i upotreba data analitike za predviđanje potrošnje i optimizaciju ponude. Automatizacija, uključujući robote i digitalne sisteme, postaje značajna u smanjenju troškova i poboljšanju usluge, dok se istovremeno povećava efikasnost u upravljanju radnom snagom.
Nakon što su se upoznali sa ključnim temama i strategijama za unapređenje poslovanja, učesnici su imali priliku da razmene iskustva i dobiju konkretne savete za unapređenje svojih objekata. „Taj zajednički dijalog i međusobna podrška najveća je vrednost Akademije. Tema ’food-waste’ menadžmenta mi je posebno interesantna, te bih voleo da na budućim predavanjima saznam više o tom aspektu poslovanja”, istakao je Filip Gračanin iz hotela „Crni vrh”, na Divčibarama.
Iako se ugostiteljski sektor suočava sa brojnim izazovima na savremenom tržištu, postoji jasna prilika za uspeh – kroz inovacije, edukaciju i stalno usavršavanje, zaključak je ove Coke Academy radionice. Tehnološke promene, kao što su automatizacija, upotreba data analitike i razvoj novih usluga koje odgovaraju potrebama potrošača, omogućavaju ugostiteljima da postignu veću efikasnost, održivost i, na kraju, profitabilnost.
Kroz projekat Coke Academy kompanije Coca-Cola HBC Srbija do sada je prošlo više od 400 ugostiteljskih i maloprodajnih partnera, koji su imali priliku da se upoznaju sa najnovijim poslovnim praksama.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Vuk Šarić