Cene „naterale“ Nemce da promene prehrambene navike
Nemačke trgovine sve više profitiraju od prodaje gotovih jela, pokazalo je istraživanje Instituta EHI. Ovaj oblik gastronomije prošle godine je ostvario rekordan promet.
Rast cena i ekonomska nesigurnost utiču na navike mnogih nemačkih kupaca.
„Potrošači su nastojali da smanje izdatke i birali su jeftinije alternative. Komercijalna gastronomija nudi dobre proizvode po višestruko nižim cenama od klasičnog ugostiteljstva“, rekao je autor studije Olaf Hohmann.
Proizvodi poput gotovih jela i pica smatraju se trgovačkom gastronomijom. U ponudi su pekare, kafići, police sa toplom hranom, kao i restorani u sklopu supermarketa, trgovački centri, benzinske pumpe i trgovine nameštajem ili građevinskim delovima.
Ovaj oblik gastronomije lane je zabeležio rekordan promet od 11,7 milijardi evra, što je oko 16 odsto više nego 2022. godine.
Industrija takođe ima koristi od promenjenih prehrambenih navika, rekao je Hochmann.
„Grickalice između obroka postaju sve važnije. Nema više samo klasičnih obroka poput doručka, ručka i večere. Ljudi sada jedu kad su gladni“, rekao je Hochmann.
Potrošači u supermarketima uglavnom biraju klasična jela – odreske, sendviče, punjene odreske i druga jela od mesa. Jaka i hranjiva tradicionalna jela i pice se najbolje prodaju. Kupuju se uglavnom osvežavajuća pića, kafa i voda.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Seebiz
Foto: unsplash