Čadež: Dolazak auto-giganta u Srbiju bi bila sjajna vest
Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež izjavio je da bi potvrda najavljene investicije jednog od dva velika automobilska giganta sa kojima država pregovara o ulaganjima u Srbiju, bila najbolja vest, u nizu pesimističkih scenarija po globalnu ekonomiju i loših vesti koje stižu iz međunarodnog okruženja usled ukrajinske krize.
„To bi bila sjajna vest i u srećnija i bezbrižnija vremena, a kamoli u ovim okolnostima“, istakao je Čadež, u intervjuu za „24sedam“.
Naglasio je da su analitičari sve složniji, a privrednici sve zabrinutiji, da će posledice ukrajinske krize na globalnom nivou biti znatno veće, dalekosežnije i složenije nego posledice pandemije korone.
„Brigu privrednicima ne stvara samo otežani pristup ruskom, ukrajinskom i beloruskom tržištu i potreba da u kratkom roku pronađu alternativna tržišta za plasman proizvoda i nabavku sirovina koje su uvozili iz tog regiona, već i prekidi globalnih lanaca snabdevanja koji prouzrokuju neravnotežu ponude i tražnje, poremećaje u snabdevanju, rekordne stope inflacije na svetskom nivou, povećanje troškova i proizvodnje i trgovina“, objasnio je Čadež, prenela je PKS.
Optimizam pojedinih kompanija
Кada je reč o izazovima u evropskoj, a posebno nemačkoj kao najjačoj autoindustriji, sa kojom su povezani domaći dobavljači, Čadež je rekao da kompanije koje ovde posluju, u proteklih mesec i po nisu prijavljivale veće specifične teškoće, osim onih sa kojima se suočava cela privreda i posebno metalski sektor.
„Proizvođači auto-delova za sada na zalihama imaju nešto sirovina i repromaterijala nabavljenih ranije i proizvodnja se uglavnom odvija neometano, ali se oseća izvesno smanjenje starih porudžbina. Pojedine kompanije koje posluju u Srbiji su dosta optimistične, jer očekuju dodatne poslove na novim projektima nakon prestanka rada fabrika u Ukrajini, Rusiji i obustava u Evropi“, rekao je Čadež.
„Prema preliminarnim podacima za mart o robnoj razmeni sa svetom, privreda Srbije se za sada dobro drži, uprkos svim problemima koje je donela ukrajinska kriza“, rekao je Čadež.
Prema izveštajima u kojima se na dnevnom nivou prati situacija, izvoz u Rusiju za sada funkcioniše otežano, jer roba putuje i po mesec dana, ali bi, rekao je Čadež, najgori scenario za naše izvoznike bio da se novim restrikcijama EU prema Rusiji drumski saobraćaj potpuno obustavi.
Izvor: Beta
Foto: Pixabay