BMW biznis liga, I kolo: „Ključno je kada treba zauzeti pravu traku“

Počela je BMW biznis liga, a prvo kolo u 2024. godini obeležilo je zabavno druženje, kao i dobra atmosfera, ali pre svega – odlična vožnja na stazi. Takmičari su imali priliku da uživaju u atraktivnim BMW i MINI modelima i da iskuse potpuno nesvakidašnju dimenziju vožnje.

Takmičenje, koje se odvija na NAVAK stazi, obuhvata različite discipline, dok učesnike tokom nadmetanja nadgleda sertifikovani BMW instruktor Mladen Alvirović. Pobednik muške konkurencije bio je Vladimir Popović, dok je čelnu poziciju u ženskom timu zauzela Andrea Radonjić.

Filip Bovan, osnivač ESEM business school
  • Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?

I dobri vozači i dobri menadžeri moraju imati izvanrednu sposobnost predviđanja i reakcije. I jedan i drugi znaju kada je pravi trenutak za ubrzanje (podsticanje tima na veću produktivnost) i kada treba usporiti i biti oprezan (upravljanje rizicima i kriznim situacijama). Takođe, znaju da je ključno kada treba zauzeti pravu traku – bilo na auto-putu, bilo u korporativnoj hijerarhiji.

BMW biznis liga, Filip Bovan

Idook media

  • Da li, po vašem mišljenju, vozač koji prvi put vidi stazu može da nadmaši iskusnog vozača?

Sve zavisi od toga koliko brzo uči i adaptira se. U svetu biznisa, kao i na stazi, ponekad početnici donesu inovativne strategije koje mogu iznenaditi veterane. Ali bez dubokog poznavanja „terena” i iskustva – teško je konzistentno pobeđivati. Dakle, pridošlice mogu blesnuti, ali konzistencija je umetnost koju vreme brusi.

  • Vozači često moraju da menjaju taktiku u toku trke. Da li ste i vi nekad bili u takvoj situaciji?

Apsolutno, u menadžmentu je fleksibilnost ključna. Kao što vozač mora da prilagodi svoju vožnju uslovima na stazi, tako i menadžer mora da prilagodi svoj pristup promenljivim tržišnim uslovima. Kako kažu, ako se prilagođavanje ne dešava brže nego što konkurencija popije kafu, vreme je za novu strategiju.

  • Šta najviše cenite kod suvozača u poslovnom, a šta kod suvozača u privatnom životu?

U poslovnom kontekstu, cenim suvozača koji ne samo da čita mapu već i predviđa saobraćajne gužve (rizike i prilike na tržištu). U privatnom životu, suvozač koji zna sve pesme na radiju i spreman je da podnese moje pevanje zlata vredi.

  • Koliko se često usudite da „vozite bez ruku” (preduzimate relativno riskantne poteze)?

U svetu biznisa, kao i u vožnji, sve je u balansiranju rizika i kontrole. Ponekad „vožnja bez ruku” može biti potrebna da se razbije monotonija i testira novi pristup, ali ključno je držati oči na putu i ruke blizu volana (ili, u menadžerskom smislu, imati planove B i C).

  • Da li vam se nekad desilo da pomislite da ste izgubili kontrolu, ali ste ipak uspeli da se „vratite na stazu”?

Više puta nego što je bilo šta pametno priznati u javnosti. Upravljanje projektom može biti kao vožnja u oluji – ponekad moraš da usporiš, pronađeš svoje svetlo i voziš kroz nevolje koristeći sve dostupne resurse i intuiciju.

  • Koje odlike, po vašem mišljenju, čine šampiona?

Šampioni, bilo na stazi ili u kancelariji, imaju nekoliko ključnih kvaliteta: izdržljivost da istraju kroz teška vremena, agilnost da se prilagode promenama i viziju koja ih vodi ka cilju. Naravno, i sposobnost da se osmehnu na pobedničkom postolju čak i kada su imali dan pun izazova.

BMW biznis liga, Filip Bovan

Idook media

  • Da li vam je u karijeri (ali i u privatnom životu) važnija brzina ili pouzdanost?

Pouzdanost je temelj na kojem se gradi sve ostalo. Brzina je impresivna i može da donese prednost, ali bez pouzdanosti brzina je samo način da se brže stigne do greške. Idealno, tražim balans – brzinu kad je potrebno, ali nikad na račun kvaliteta i pouzdanosti.

  • Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu i sl.), a koliko u „pit-stop” (ljude)?

Proizvod je vaša trkačka mašina, ali ljudi su ti koji je održavaju, poboljšavaju i upravljaju njome. Dakle, investiranje u proizvod je ključno, ali bez kvalitetnog tima proizvod neće ostvariti svoj pun potencijal. Idealna formula? Ulaganje u mašinu zarad kvaliteta proizvoda, ali i ulaganje u ljude da osiguraš da tvoj „trkački tim” ima sve što je potrebno da pređe ciljnu liniju – prvi.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife

Foto: Idook media

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE