Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Biljana Srbljanović vam preporučuje ovaj biznis: Ko ume to da radi, mogao bi da počne

    Dramski rad Biljane Srbljanović karakteriše politička angažovanost i oštra kritika savremenog društva. Sa takvim stavom je specijalno za BIZLife progovorila o uspehu i stanju kulture u Srbiji, kao i o biznisu i umetnosti.

    Da li kultura može biti biznis u Srbiji?

    Vrhunska kultura naravno donosi i vrhunske rezultate i u smislu komercijalnih, ali za to mora da se postavi platforma. Ne možete imati prekaradno društvo i očekivati da imate velike zarade od onoga što se zove visoka umetnost. Mislim da su to stvari koje su povezane sa samim razvitkom društva. Vi možete u Americi da imate kartu za muzej od 25 dolara. U Srbiji je to nezamislivo, i samim tim je sama zarada na mnogo nižem nivou. Ali to ne znači da su biznis, odnosno komercijalna tačka i kvalitet umetnosti u koliziji.

    Šta je uspeh za vas? Šta znači biti uspešan u Srbiji?

    Uspeh? Za mene? To je toliko jedno uopšteno pitanje. Ja kad bih pokušala sebi da odgovorim na to, verovatno bih skočila kroz prozor. U ovoj zemlji, što se mog posla tiče, ideš od drame do drame, i svaki put imaš istu situaciju – borbu. Uspeh je da, bez obzira šta si sve do sad uradio, iznova i iznova moraš da se boriš za svoju poziciju i za to što radiš.

    Šta je preporučljiv biznis u Srbiji?

    Pitate to profesorku univerziteta? (smeh)

    Naravno, takvi odgovori su uvek kreativni.

    Mislim da je preporučljiv biznis da konačno ljudi počnu da otvaraju agencije za prezentovanje umetnika iz raznih oblasti umetnosti. Do sada smo imali te državne agencije, koje su se pogasile, privatizovale. Mene, kada je pozorište u pitanju, predstavljaju Nemci, Francuzi, Skandinavci, imam litvanskog agenta, a nemam srpskog! To isto važi i za muzičare, to isto važi za svaku oblast. To nisu agenti impresari, koje gledamo u filmovima, nego su to ljudi pravnici koji znaju da čitaju vaše ugovore, koji znaju na neki način da vam rastumače, da vas povežu, da vam prevedu papire, da vas dovedu u situaciju da budete prezentovani u inostranstvu. I takva priča je, na primer, dobra zarada. Meni svaki moj agent uzima 25%, tako da, ko ume to da radi, mogao bi da počne.

    Koliko kultura i politika odmažu/pomažu umetniku koji je politički aktivan?

    Ja mislim da ne postoji umetničko mišljenje koje nije politički angažovano. To je larpurlartizam. Čak i larpular je politički angažovano jer negira bilo kakvu političku svest. Ako se okrenete ovde, to je već politički stav – šta ste jeli, šta ste pili, koje ste novine kupili. Šta vaš glavni junak o kojem pišete misli o sredini u kojoj živi – predstavlja politički stav. Prema tome, za mene je to neodvojivo.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube

    Piše: M. Puljecović

    What's your reaction?

    Komentari

    • milijana

      Ma šta nas zanima tamburanje ove petokolonaške propalice!!! Prestanite da nas gnjavite svojim političkim prijateljima.

      • Jarac Živoderac

        Milijana, kozice sanska. Kako si ti mudra.

      • Mila

        A čije mišljenje Vas zanima? Ko je po Vama relevantan, recite redakciji pa da znaju

      • Bika

        Da li ste pročitali tekst pre nego što ste objavili komentar? B.S.je univerzitetski profesor a za 50-tak godina svojatacemo je da je naša više nego icija. Ona je kulturno basleđe koje će biti svedok da je bilo i pametnih hrabrih i upornih - to je patriotizam : )

    • Baki 55

      @Milijana Đevojko od ovaca, ti si zalutala. Idi stadu, mani se kulture.

    • mr.hidde

      Miljana...opa cupa preko Okucana...u kaljavim cizmama u tuđe kuce I posede...j.bo vas voz koji vas je doveo...i vas I tu vasu kolonu!

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE